Una dintre cele mai de succes companii din Romania este fara doar si poate Astra Vagoane, companie din Arad care a reusit sa nu dea faliment in anii 90 pentru ca acum sa exporte vagoane de cea mai buna calitate in multe alte tari.
Ei bine cand vorbim de infrastructura feroviara a Bucurestiului nu putem uita de faptul ca acest oras are peste 371 de km de linie de tramvai si peste 430 de tramvaie extrem de invechite.
Anul acesta Primarul orasului a anuntat ca monteaza garduri noi care sa separe trenul de rulare pentru tramvaie si cel al automobilelor insa chiar si asa tramvaiele construite in Cehia si Uzina de Reparaţii a RATB Bucuresti sunt complet depasite atat ca perioada de viata cat si ca tehnologie.
Singura solutie pentru RATB este achizitia unui tramvai de generatie noua produs de Astra Vagoane Arad chiar in uzina din Bucuresti din Lizeanu.
Aceast tramvai ofera un pret de achizitie in medie cu 50% mai mic decat cel al concurentei din Europa de Vest si are si cel mai bun randament din lume.
Avem un tramvai, cel mai economic tramvai din lume, cu podeaua coborâtă, silenţios”, confirmă Valer Blidar.
Insa pana atunci bucurestenii vor merge in continuare cu tramvaie de acum patru decenii care trebuie doar sa mearga spre REMAT.
Mai jos vezi imagini cu tramvaiele Astra Imperio si Astra Autentic realizat special pentru nevoile RATB chiar in uzina din Bucuresti.