Cand si de ce trebuie sa rotim anvelopele? Rotirea anvelopelor pentru o uzura uniforma

rotirea anvelopelor, anvelope utilitare cargo 2020, autosoft anvelope dube, rotire in x anvelope utilitare, rotire anvelope fata=spate uzura uniforma

Rotirea anvelopelor presupune mutarea anvelopelor dintr-o pozitie in alta pe vehicul. O rotatie obisnuita a pneurilor este aceea de a muta anvelopele din fata in spate, iar cele din partea din spate
a vehiculului in fata.

De ce sa rotesti anvelopele?
Pentru ca anvelopele tind sa se uzeze neuniform. Anvelopele din fata se uzeaza mai mult pe marginile exterioare, deoarece anvelopa se sprijina mai mult pe margini atunci cand faci rotiri repetate.

Anvelopele din spate se uzeaza de obicei mai putin insa si ele au nevoie de o rotire repetata pentru a se deteriora intr-un timp mai indelungat.

rotirea anvelopelor, anvelope utilitare cargo 2020, autosoft anvelope dube, rotire in x anvelope utilitare, rotire anvelope fata=spate uzura uniforma

Daca lasi anvelopele in aceeasi pozitie fara sa le rotesti, anvelopele din fata se vor deteriora mult mai repede fata de restul anvelopelor si va trebui sa le inlocuiesti cu altele noi, mai repede decat era anticipat.

Rotirea cauciucurilor in mod regulat le va prelungi semnificativ durata de viata. Cele patru anvelope ale masinii se uzeaza diferit. Daca o anvelopa se va uza mai mult decat celelalte, masina va incepe sa traga in directia anvelopelor mai noi.

De exemplu, daca dai drumul la volan cand conduci (pentru o clipa!), masina trebuie sa mearga in continuare in linie dreapta. Daca anvelopele s-au uzat diferit, masina nu va circula in linie dreapta si va merge in directia anvelopei mai bune. Acesta este si motivul pentru care atunci cand cumperi anvelope noi, cel mai bine este sa le cumperi in perechi.

rotirea anvelopelor, anvelope utilitare cargo 2020, autosoft anvelope dube, rotire in x anvelope utilitare, rotire anvelope fata=spate uzura uniforma

Pe masura ce masina acumuleaza kilometri fiecare dintre cele patru anvelope se va uza in locuri diferite. Acest lucru se datoreaza faptului ca anvelopele din fata se deterioreaza altfel decat cele din spate, iar cele din dreapta se uzeaza altfel decat cele din partea stanga.

Daca permiti ca aceste anvelope sa ramana intr-o pozitie prea mult timp, uzura va deveni atat de anormala, incat masina va incepe sa pluteasca intr-o directie sau in alta. Prin rotirea constanta a pneurilor, permiti ca toate cele patru anvelope sa fie supuse aceleiasi uzuri, ceea ce mentine durata de viata relativ egala.

O masina cu anvelope care se uzeaza uniform ar trebui sa se conduca mai lin si in linie dreapta.

Mecanicul inainte de a roti anvelopele ar trebui sa verifice urmatoarele aspecte:
-Daca banda de rulare a anvelopelor este mai mica de 1,6 mm (sau mai mica decat recomandarea din fabrica), anvelopele sunt uzate. Rotirea anvelopelor uzate nu are niciun folos, deoarece scopul rotirii anvelopelor este de a le prelungi durata de viata.

-O geometrie slaba sau o anvelopa neechilibrata poate provoca, de asemenea, o uzura neuniforma.

Presiunea aerului trebuie verificata si ajustata dupa caz.

-Trebuie sa inspecteze si intregul sistem de franare format din placute, rotori, etrieri, furtunuri. Iti recomandam sa urmezi programul de intretinere al producatorului si sa rotesti anvelopele conform indicatiilor.

O rotire pe an este o idee buna si poate fi facuta oricand, mai ales atunci cand simti ca ceva nu este in regula cu anvelopele tale.

rotirea anvelopelor, anvelope utilitare cargo 2020, autosoft anvelope dube, rotire in x anvelope utilitare, rotire anvelope fata=spate uzura uniforma

 

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.