Masina din acest test drive este una putin cunoscuta pentru clientii din Romania.
Spunem putin cunoscuta pentru ca japonezii de la Toyota au decis sa faca un pas important in Europa si sa vina cu un inlocuitor pentru modelul Hiace comercializat de peste 3 decenii.
DE CE NU SE MAI PRODUCE HIACE?
La aceasta intrebare se raspunde simplu si elegant, respectiv modelul Hiace nu se mai preteaza cerintelor europenilor care nu mai cauta neaparat o masina utilitara indestructibila ci una care sa fie echipata cu o motorizare diesel de cilindree mica extrem de econimica.
Daca ne uitam la un Hiace 2.5 D-4D si la un Proace 1.6 D-4D nu putem sa nu obervam faptul ca modelul nou este mai mare, mai usor si mult mai economic.
CUM SE CONDUCE NOUL PROACE 1.6 diesel?
Ei bine cand vorbim de masina de fata nu putem sa nu amintim faptul ca Proace este construit de catre Toyota pe baza tehnica a modelelor PSA Citroen si Peugeot, detaliu care nu este neaparat un lucru rau.
Spunem aceasta pentru ca modelul de fata este echipat cu cel mai economic motor diesel din segment, renumitul 1.6 HDI de 90 care reuseste sa consume in sarcina in Bucuresti doar 8.5 litri de motorina.
In plus fata de acest lucru nu trebuie sa omitem faptul ca masina de fata dispune de cel mai comfortabil interior din segmentul utilitarelor din clasa de pana in 3.5 tine.
Pozitia la volan asemanatoare cu cea a unei masini de clasa medie permite soferului lui Proace sa parcurga distante mari fara un grad de oboseala mare.
TREN DE RULARE SETAT DE TOYOTA
Pentru a diferentia masina de fata si cele ale francezilor japonezii de la Toyota au modificat amplu trenul de rulare, modelul Proace afisand un comportament rutiere atipic masinilor utilitare.
De fapt cu aceast model poti merge aproape sportiv pe drumurile virajate din afara marilor orase fara a avea impresia ca centrul de greutate este prea mare.
Stabilitatea lui Proace da clasa unor modele cunoscute precum VW Transporter T5 sau Mercedes Vito 2014.
CONSUM EXTREM DE MIC IN MEDIUL URBAN
Spunem aceasta pentru ca in 5 ani de teste nu am intalnit pana acum o masina utilitara sa consume atat de putin si sa ofere o sarcina utila atat de mare.
Motorul francezilor de la PSA nu este puternic, insa ofera un consum mediu care pur si simplu da clasa masinilor germane din acest segment.
Cu jumatate de rezevor am reusit sa parcurgem in Bucuresti aproximativ 600 km, distanta apreciabila pentru cei care transporta bunuri relativ usoare in regim de distributie urbana.
DE CE PROACE SI NU PEUGEOT SI CITROEN?
In primul rand trebuie spus faptul ca masina japonezilor benefeciaza de un CTC specific realizat de specialisti Toyota inca din stadiul de productie, detaliu care anunta o fiabilitate suprioara indiferent de regimul de utilizare.
In plus fata de aceasta noul Proace este o utilitara fara compromisuri, adica nivelul de echipare standard ofera instalatia de aer conditionat, geamurile electrice automate si sistemul de stabilitate ESP.
Cu acest dotari valoare de revanzare a masinii creste considerabil dupa ce transportatorul se gandeste sa-si schimbe flota.
PRO
Motor diesel extrem de economic
Cutie de viteze cu 5 trepte bine sincronizata pentru transportul urban
Tren de rulare comfortabil si exact pe drumurile virajate
Cel mai comfortabil interior din segment
Garantie de 5 ani Toyota
CONTRA
Motorul 1.6 D-4D recomandat doar pentru transportul urban
Lipsa usa culisanta lateral stanga
Garda la sol relativ mica
Pingback: Test de consum cu noua Toyota Proace 1.6 D-4D 2014 | TESTE AUTO
Pingback: Toate masinile Toyota ProAce (2016 – 2019) au probleme cu distributia pe curea | WHATTRUCK