Sa faci un test de consum cu o masina full size SUV, pe benzina, este un lucru greu de inteles, chiar si pentru clientul din Romania.
Ei bine, noi ne-am decis ca exact acesta este un motiv principal pentru care recomandam, in ultimii ani, masinile cu motoare pe benzina, in detrimenul celor diesel.
DE CE SUV SI DE CE BENZINA?
La aceasta intrebare pot raspunde mai bine americanii si rusii, care au motoare diesel doar pe camioane si trenuri, adica pentru un SUV dedicat familiei, motorul ales trebuie sa fie neaparat unul pe benzina.
Mitsubishi spune benzina si renunta la motorina, chiar daca realiza printre cele mai bune motoare cu aprindere prin compresie din lume, trend ales in special de catre constructorii de automobile din Japonia.
In primul rand, un motor pe benzina este mult mai fiabil decat unul diesel, pentru ca nu are, in cele mai multe cazuri, o supraalimentare complicata sau cine stie ce injectie de benzina de ultima generatie.
Outlander-ul de fata are sub capota o motorizare MIVEC extrem de simpla, cu injectie multipunct, care este recunoscuta ca fiind cea mai fiabila din lume. Lipsa turbinei nu este o mare problema pentru Mitsubishi, pentru ca de obicei, un motor turbo pe benzina, consuma in mod real chiar mai multa benzina decat unul aspirat.
Exact acestea sunt principalele motive pentru care am ales un Outlander pe benzina, pentru a realiza un test de consum prin Romania.
DE CE JAPONEZII OFERA ACEST PROPULSOR?
La prima vedere, putem spune ca in prezent, doar aceasta masina si gama Mazda, sunt oferite cu motoare pe benzina clasice, fara celebrele sisteme tip injectie directa si supraalimentare turbo, care s-au dovedit ca fiind problematice, in timp.