Si spunem asta dupa ce jurnalistii din Europa de Vest au testat acest model pe soselele traditionale.
Acum vedem cum noul Toyota Proace Electric 2021 are un pret care poate sa ajunga la peste 57.000 euro TVA inclus insa nu ofera decat 120 CP si un acumulator marit de 75 kwh.
In realitate capacitatea utilizabila a bateriei este de 72 kwh, insa masina celor de la Toyota este o “mizerie” tehnica pentru ca aici vorbim de o utilitra cu o greutate la gol foarte mare si un motor electric mult prea mic.
Adica aceste doua elemente se traduc intr-un consum real de aproape 30 kwh pentru fiecare 100 de km parcursi, adica o autonomie reala de 200-220 km cu o singura alimentare fara a merge pe autostrazi.
Acolo daca alegem o viteza de croaziera de 130 km/h si tinem cont de aerodinamica nu tocmai fericita a unei utilitate vom ajunge la o autonomie vara de 180 km cu si singura alimentare!
Iarna aceasta are mari sanse sa scada pana undeva in jur de 150 km, insa atunci si incarcare este limitata pentru ca acumulatorul nu permite datorita temperaturii incarcarea completa!
Exact acestea sunt marile probleme de care te lovesti daca vrei noua Toyota Proace Electric 2021, o masina mult prea grea, mult prea slaba si cu un acumulator doar mediu.
Si atentie, exista si o varianta cu o baterie mai mica de 50 kwh care sunt in realitate doar 47 kwh, performantele sale ca autonomie cu o incarcare urmand sa fie in mod real undeva sub 180 km chiar si vara.
Ultimul si poate cel mai dureros detaliu este pretul de achizitie care poate ajunge la 57.000 euro, pret mult prea mare pentru atat de putin!
nu ia nimeni asa ceva electric ca sa mearga pe autostrada, cu atat mai putin la 130 la ora. Asta e pentru orase cu taxe de poluare in centru, gen londra, nu pentru curierii din romania.