Primul test drive in Romania cu noua Toyota Proace 1.6 D-4D 2014

Primul test drive in Romania cu noua Toyota Proace 1.6 D-4D 2014, drive test proace, consum proace, cum se conduce , oferta toyota romania, probleme proace, 0-100 kmh, viteza maxima, sarcina maxima, acces marfa

Echipa Whattruck a testat in premiera cea mai noua masina utilitara din segmentul de 1 tona care se comercializeaza pe piata din Romania.

Aceasta se numeste Toyota Proace si reprezinta ultima creatie a japonezilor pentru un segment auto din ce in ce mai mult disputat pe Batranul Continent.

DE UNDE SE TRAGE PROACE?

La aceasta intrebare se raspunde simplu si clar, respectiv gama utilitarelor de la PSA si Fiat.
Da! Noul Proace este construit in uzina din Franta a celor de la Peugeot-Citroen, situatie nu neapart problematica daca tinem cont ca in acest segment francezii detin suprematia de mai bine de 3 decenii.

Cand spui utilitare Peugeot si Citroen nu poti uita de modelele Partner, Boxer, Jumpy sau Jumper, masini care nu sunt calitativ la nivelul germanilor, insa care ofera un compromis ideal intre un pret de achizitie corect si o capacitate de transport buna.

Cei care utilizeaza masinile celor de la PSA nu pot sa nu observe de fapt ca noua Toyota este construita pe baza modelului Citroen Jumpy si Peugeot Expert, masini care sunt pe piata de cativa ani buni si care nu au demonstrat probleme din nici un punct de vedere.

CU CE VINE IN PLUS NOUL PROACE ?

La aceasta intrebare se poate raspunde fara nici un menajament prin simplu fapt ca japonezii echipeaza noua utilitara Proace cu toate echipamentele inca de la un nivel de echipare standard.

Acum daca vrei sa-ti cumperi un Proace nu poti achizitiona masina fara aer conditionat, fara proiectoare sau sistem de stabilitate plus doua airbag-uri.

Aceasta politica de avantajare a celui din spatele soferului aduce automat un pret de achizite usor mai mare decat modelele frantuzesti, insa ofera pe termen lung o valoare de revanzare clar superioara chiar si masinilor produse de VW.

In plus fata de aceste dotari noul Proace este un produs Toyota, adica fiecare model este realizat cu o atentie superioara.

MOTORIZARE 1.6 HDI

Sub capota de lungi dimensiuni a lui Proace se ascunde un motor de cilindree mica, respectiv motorul diesel PSA care are 1.6 litri si care se regaseste pe toate masinilor francezilor sub numele de HDI.

Cu o putere maxima de 90 CP acest diesel nu este un performer real pe sosea, insa ofera o solutie eleganta pentru cei care vor sa faca distributie urbana.

Daca vrei sa mergi cu o asemenea masina in mediul extraurban noi cei de la Whattruck nu recomandam in nici un fel de varianta motorul de fata pentru ca pur si simplu este prea mic pentru volumul masinii.

Pentru acest tip de clienti exista in gama un diesel de doi litri si 128 CP, care dezvolta un moment motor de 320 Nm extrem de bun atunci cand incarcam masina cu peste 1 tona sarcina.

Mai mult decat atat, motorizarea de top primeste si o transmisie manuala cu 6 trepte care favorizeaza mersul in regim de autostrada.

CONSUM REAL DE MOTORINA PROACE 2014

Dupa parcurgerea a peste 500 de km in modul exclusiv urban cu noul Proace putem spune ca avem de fata o utilitara extrem de economica. In ciuda faptului ca modelul nu era echipat cu un computer de bord am calculat un consum real de motorina de 7-9 litri in Bucuresti.

Aceasta valoare este foarte buna daca tinem cont si de faptul ca pe intreg testul soseaua era acoperita cu zapada si temperatura medie nu a depasit -8 grade Celsius.

In conditii de vara aceasta utilitara are toate sansele sa consume mult mai putin, iar daca nu uitam faptul ca rezervorul are o capacitate de 80 litri ( exact cat un Renault Master si mai mult cu 5 litri decat un Mercedes Sprinter) masina de fata poate sa depaseasca lejer granita de 1.000 km ca autonomie.

In mediul extraurban in sarcina un Proace trebuie sa consume in medie 6-7 litri de motorina intr-un stil de condus normal.

PRO

Imagine de marca superioara francezilor
Garantia de 5 ani si 160.000 de km Toyota Romania
Distributia pe curea se schimba la 160.000 km
Toate dotarile importante sunt gratis ( aer conditionat, ESP etc)
Valoare de revanzare foarte buna
Motorul diesel 2.0 de 128 CP este superior gamei VW si Renault

CONTRA

Motorul 1.6 HDI este extrem de slab pentru o masina cu sarcina de 1.1 tone
Momentul motor foarte mic
Cutia de viteze are doar 5 rapoarte (buna in oras insa nerecomandata pentru extraurban).
Pretul de achizitie este mai mare decat al francezilor

One thought on “Primul test drive in Romania cu noua Toyota Proace 1.6 D-4D 2014

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.