In urma cu cateva ore am avut ocazia de a testa in premiera cele mai noi modele Renault.
In funcție de utilizări (punctuale sau intensive) și de traseu (mai mult sau mai puțin dificil), un vehicul are nevoie de mobilitate diferită. Pentru a rezolva această problemă, Renault oferă acum trei tehnologii cu motricitate sporită pe gama de vehicule utilitare.
Tehnologia Extended Grip pe Kangoo, Trafic şi Master Întreaga gamă de vehicule comerciale de serie propune tehnologia Extended Grip: din 2013 pe Kangoo, iar pe Master și Trafic începând cu jumătatea anului 2014.
Extended Grip îmbunătățește puterea de tracțiune a roților, la pornire și la viteză mică pe suprafețe de drum accidentat sau suprafețe alunecoase cum ar fi zăpadă, noroi sau nisip.
Renault Master 4×4 2017
Renault Master 4×4 este realizat în colaborare cu Oberaigner Automotive, un carosier german cu expertiză în domeniul tracțiunii integrale.
Transmisia modelului dispune de 2 moduri de funcționare: mod 4×2 (drumuri ușoare) şi modelul 4×4 pentru rutele mai dificile.
În modul 4×4 Renault Master oferă un rulaj sigur pe drumuri cu pante, teren alunecos, zone noroioase, etc.
Acest sistem acționează asupra a 5 componente ale mașinii:
– Transmisia 4×4 (4 roti motrice): pentru mai multa mobilitate. In modul 4×2, întregul cuplu al cutiei de viteze este trimis de către cutia de transfer la puntea spate. În modul 4×4, cuplul este împărțit între trenuri de rulare în funcție de încărcarea, trenul de rulare cel mai încărcat primește cel mai bun cuplu.
– Reductorul (rapoarte scurte) pentru un cuplu mai mare. Un reductor este de asemenea, activabil pentru condiții dificile, mărind cuplul motor în afara cutiei de viteze cu circa 40%. Când reductorul este dezactivat, roata cutiei de transfer la raportul 1: 1 este în angrenare cu roata cutiei de viteze (în modul 4×4 sau modul 4×2). Când reductorul este activat, roata cutiei de transfer la raportul 1: 1,42 este în raport cu treapta cutiei de viteze (în modul 4×2 sau modul 4×4).
– Suspensie înălțată: 65 mm pentru rotile din fata, iar pentru cele din spate 58 mm
– Protecție pentru şasiu: scuturi pentru motor și sașiu pentru a proteja carcasa și conductele de frână și de combustibil de sub podea.
– Pneuri « Mud & Snow ».
Pe scurt putem spune ca noul Master 4×4 devine in acest moment una dintre cele mai performante masini utilitare cu transmisie 4×4, aceasta functionand impecabil chiar si cand suprafata de rulare este cu aderenta scazuta!