Test cu noul Piaggio Porter Maxxi D120 2014-Sarcina de 1.3 tone citadine

Echipa Whattruck a testat in premiera pentru presa specializata cea mai noua versiune a modelului Piaggio Porter 2014.

Noua utilitara este de fapt o masina specializata pentru transportul destinat marilor orase, transport care de multe ori este obstructionat de strazile nu foarte late.

Pentru a scapa de aceasta problema italienii de la Piaggio au dezvoltat in premiera modelul Porter, o camioneta extrem de versatila care se adreseaza celor care au de transportast sarcini mari in zone unde infrastructura nu permite accesul cu o utilitra clasica de 3.5 tone.

CE ESTE ACEASTA UTILITRA? CUI SE ADRESEAZA?

In primul rand trebuie sa spunem ca Piaggio a costruit acest model Porter special pentru orasele din Italia cu ale lor stradute stramte si greu accesibile.

Daca ne gandim ca si in Bucuresti sau marile orase din Romania exista aceasta problema solutia achizitionarii unui Porter devine ceva de acceptat.

Porter se bazeaza tehnic pe un model mai vechi de Suzuki, insa versiunea de fata Porter Maxxi este o masina complet modificata pentru a face fata cerintelor anului 2014.

TEHNICA

In ciuda faptului ca, cabina seamana mult cu cea a cunoscutului Daewoo Damas modelul Piaggio Porter are o platforma complet nou pentru simplu fapt ca dispune de roti duble spate si o bena rabatabila hidraulic.

Aceste dotari fac din noul Porter Maxxi o utilitara extrem de versatila daca ne uitam la dimensiunile compacte ale caroseriei si a sarcinii maxime.

Conform celor de la Piaggo modelul Porter Maxxi are o sarcina utila rabatabila de 1.2 tone, sarcina aproape la fel de mare precum cea a unui Mercedes Sprinter sau Renault Master 2014 din clasa de 3.5 tone.

2014-08-02 14.51.09Italienii au ajuns la aceasta sarcina maxima mare pe o masina atat de mica pentru simplu fapt ca Porter cantareste la gol putin peste 1.2 tone, respectic cu pana la 800 km mai putin decat un model van full size tipic pietei din Romania.

MOTORIZARE 100% PIAGGIO

Sub cabina compacta se gaseste un motor dezvoltat de Piaggio, un doi in linie Multi Tech de 1.2 litri supraalimentat. Acesta este un diesel modern cu injectie common rail si care deja corespunde normelor de poluare Euro 5.

piaggio-porter-0ae5d19b4a3007dee6-940-0-1-95-0Puterea maxima de 64 CP este dezvoltata la o turatie de 3.500 rpm, turatie optima insa greu de inteles pentru sofer pentru ca masina nu are un turometru nici macar optional.

Momentul motor al micutului diesel este de 140 Nm incepand cu o turatie de 1.800 rpm, cifra buna pentru un motor doar cu 2 cilindri in linie.

De fapt din cei 140 Nm acest diesel Piaggio ofera inca de la relanti un cuplu de 80 Nm.

CUM SE CONDUCE UN PORTER MAXXI?

Aici trebuie spus ca trebuie sa ne intoarcem in timp, adica trebuie sa uitam de dotarile confortabile ale utilitarelor moderne.

Pozitia la volan este indentica cu cea din vechiul Damas, de unde si coloana de directie care este amplasata intre pedale. Atat pedala de ambreiaj cat si cea de frana sunt de dimensiuni prea mici, iar zgomotul si vibratiile date de motorul diesel ofera un habitaclu dedicat doar distantelor scurte.

In ciuda acestor inconveniente Porter se conduce fara probleme ( directia asistata electric) si ofera un unghi de bracaj record pentru o utilitara.

Intr-un oras aglomerat precum Bucurestiul Porter permite soferului sa se strecoare prin locuri imposibil de atins cu un Mercedes Sprinter sau VW Transporter.

 

PRO

Sarcina maxima mare

Tren de rulare spate extrem de rezistent

Directie asistata electric

Optional aer conditionat

Bena escamotabila hidraulic

Valoare de revanzare in segmentul utilitarelor

Taxe mici
CONTRA

Lipsa totala de confort

Diesel zgomotos si nu foarte economic

Pret relativ mare de achizitie

Retea putin dezvoltata de dealeri in Romania

 

One thought on “Test cu noul Piaggio Porter Maxxi D120 2014-Sarcina de 1.3 tone citadine

  1. Pingback: De ce noul Piaggio Porter NP6 2021 este un esec comercial in Romania?Probleme AVIA Motors | WHATTRUCK

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.