Una dintre cele mai noi aparitii pe piata utilitarelor de 1 tona din Europa, este gama Citroen Berlingo, model pe care l-am testat in premiera pe Whattruck in anul 2019:
Insa, de atunci si pana in prezent, Stellantis a reusit sa afiseze vanzari record de peste 200.000 de exemplare, in 2020, dupa care in 2021, a decis sa renunte la versiunile termice in favoarea celor electrice.
Asa cum era de asteptat, Berlingo si fratele sau de la Peugeot au cam disparut de pe piata, pentru ca nici un familist nu doreste un mini MPV electric.
Acum, la inceput de an 2024, suntem bucurosi sa prezentam gama Berlingo care a revenit in Europa cu motoarele clasice BlueHDI.
DE CE BERLINGO ESTE O SOLUTIE MAI BUNA CA UN RENAULT KANGOO SAU MERCEDES CLASA T?
In primul rand, actuala generatie de modele Citroen Berlingo este una complet noua, pentru ca se afla pe piata abia din anul 2019, in timp ce Renault Kangoo 2024 nu este nimic altceva decat un vechi Dokker de la Dacia, lansat pe piata in 2013 cu productia tot in Africa.
Aceeasi situatie se regaseste si la Mercedes Citan si Clasa T care nu sunt decat copii ale lui Dacia Dokker.
CUM SE CONDUCE UN BERLINGO?
Aici trebuie spus ca Berlingo VP este un MPV senzational,, care nu prea mai are multe lucruri cu versiunea de marfa, francezii reusind sa antifoneze corespunzator habitaclul.
De fapt, nivelul sunetului motorului BlueHDI este mult mai rafinat decat ceea ce gasesti la un VW Caddy sau Renault Kangoo.
Pe sosea vom avea un comportament rutier mult mai bun decat cel al unui SUV de clasa compacta, cat despre sistemul de franare cu discuri pe puntea spate, face o figura mult mai buna decat te-ai astepta pentru ca acesta trebuie sa franeze masina cu o 1 tona in sarcina.
MOTOR BLUE HDI RAFINAT SI ECONOMIC
In timp ce multi incearca electrificarea fortata a Europei, Citroen a decis sa readuca in gama motorul diesel, pentru a avea o prezenta serioasa la capitolul vanzari anuale.
Si au facut foarte bine, pentru ca acest motor chiar daca are doar 102 CP se conduce admirabil si consuma exagerat de putin.
Cu 60 de litri poti parcurge fara probleme 1.000 de km, consumul mediu afisat in mediul extraurban putand sa scada chiar si pana la 4.2 litri la 100 de km.
Pe hartie, cei 250 de Nm pot parea putini, insa pe sosea acestia sunt suficienti cand masina nu merge sportiv in sarcina, moment in care recomandam versiunea de 130 CP si cutia automata Aisin AT8.
Cumpara masina cu livrare pe loc la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun diesel din segment
Cutie manuala bine sincronizata insa este recomandata cea automata
Spatiu interior si calitate de fabricatie/asamblare
Design atipic segmentului MPV compact
Caroserie mult mai bine antifonata decat cea de la Kangoo sau Caddy
Singura masina din segment cu geamuri electrice pe usile culisante
CONTRA
Pret de achizitie pentru versiunea de top Berlingo 1.5 BlueHDI 130 CP AT8
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Motor Diesel
Numar de cilindri: 4 in linie TURBO DIESEL
Injectie: Injectie directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1499 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,6 x 92,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 102/3750
Cuplu maxim Nm – rot/min: 250/1750
Carburant: Diesel
Rezervor litri: 60
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: MT6
Dimensiuni
Lungime (mm): 4403
Latime (mm): 1921
Inaltime (mm): 1807
Ampatament (mm): 2785
Portbagaj: 536 l
Greutate la gol kg: 1367
Performante
0 – 100 km/h (s) – 13.2
Viteza maxima (km/h) –171
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.7
Anvelope: 205/60R16
Pret
Pret lista cu TVA : 26.650 euro
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI