Test Drive cu noua Dacia Pick-Up 1.5 dCI 85 CP

dacia logan pick-up dci

Mai demult, daca vroiai sa te muti in noul tau apartament cu doua camere din Obor, pur si simplu te duceai in spatele pietei si inchiriai un banal TV. 

Aceasta situatie s-a schimbat la inceputul anilor 80, cand fabricantul national de masini, Dacia, a prezentat in premiera mondiala modelul Dacia 1304. 
Numele de 1304 a fost inlocuit de banalul papuc, brand care a rezistat pana in zilele noastre. 

Dacia Papuc powered by Renault 

Cele mai importante caracteristici ale papucului Doble-Cab realizat sub regie Renault au fost echiparea sa cu un diesel clasic de 1.9 litri si 65 CP, motor care a tinut la o tavaleala specifica soferilor de papuc mai bine de 200.000 km. Renault a dorit ca acest mini pick-up sa aiba si un sistem de franare mai bun, rezultatul fiind echiparea sa de serie cu discuri ventilate pe fata. 

Motorizare 

Modelul testat a fost echipat cu noul motor de 1.5 litri dCI in varianta de putere de 85 CP. Acesta se diferentiaza de modelul de 70 CP prin simplul fapt ca ultimele litere sunt de culoare rosie. Pe sosea, noua utilitara se prezinta nesperat de bine datorita momentului motor de 200 Nm disponibili inca de la o turatie de 1.950 rpm. Cu aceasta, noua masina poate cara in deplin confort o incarcatura maxima, totul in schimbul unui consum de motorina extrem de mic - 5 litri in circuit mixt. 

Habitaclu 

La acest capitol, noul Pick-up sta si mai bine, atat de bine incat ne-am intrebat daca modelele concurente din Europa de Vest mai au acum o sansa pe piata auto din Romania. Plansa de bord a fost preluata de la berlina Logan, iar spatiul in spatele soferului este foarte mare. 

Concluzie 

La un pret de achizitie de aproximativ 9.000 euro cu TVA inclus, orice mic intreprinzator si-a asigurat succesul la capitolul logistica cu noua masina. Revizia este acum marita la 20.000 de km si consumul mic de combustibil devine un atu greu de combatut de masini cu sigle pompoase pe capota. 

Masina este cinstita atat la capitolul design cat si la cel al costurilor de utilizare, iar o posibila exportare a sa in Europa de Vest va crea probleme inimaginabile unor marci de renume care nu ofera momentan ceea ce reprezinta noul Pick-Up.
 
Contra

 Singurul detaliu care a stirbit intr-o mica masura intalnirea cu masina este lipsa inchiderii oblonului spate cu cheia. Acest lucru va crea probleme carosierilor care urmeaza sa acopere creatia pitestenilor pentu a o proteja de vremea rea sau de privirile curiosilor.

 

 

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.