Test cu cel mai puternic Renault Master-2.3 dCI de 150 CP si 350 Nm 2013

Despre modelul Master am mai vorbit in nenumarate cazuri cand am efectuat si teste de consum, insa de fiecare data motorul ales de catre cei de la Renault Romania a fost un diesel de 125 CP.

Pentru a vedea cum se comporta in viata reala cea mai puternica versiune a lui Renault Master am decis sa efectuam un test scurt cu masina echipata cu acesta.

Ce alegem un motor mai slab sau unul mai puternic?

De foarte multe ori o motorizare corecta pe o masina utilitara nu este un criteriu de top pentru transportatori atunci cand acestia achizItioneze o flota. Aceasta greseala seriosa face de cele mai multe ori ca masina vanduta in Romania sa sufere la capitolul performante si de ce nu consum real de motorina.

 

Noi cei de la Whattruck am spus tot timpul ca cea mai buna motorizare indiferent de caroseria aleasa este de cele mai multe ori cea mai puternica din gama.

Sa conduci o utilitara submotorizata reprezinta nu o economie la achizitie, ci din contra costuri de intretinere mai mari pentru ca un motor slab trebuie sa traga mai greu in sarcina in comparatie cu un motor mai puternic.

Un astfel de caz a fost observat in urma cu 10 ani cand un Mercedes Sprinter 316 CDI de 156 CP si 2.7 litri consum in medie cu pana la 2 litri mai putin decat cunoscutul diesel 313 CDI adica 2.2 litri si 125 CP.

 

Zicala americana “There is no replacement for Displacement” conform careia nu exista un inlocuitor pentru motoarele mai puternice si de cilindree mai mare se adevereste reala.

150 in loc de 125

Pentru a arata avantajele unei motorizari de top am ales sa testam cea mai puternica versiune a modelului Renault Master.

Motorul in cauza este un diesel common-rail de 2.3 litri care ofere pe masina de fata o putere maxima de 150 CP.

Aceasta versiune ofera un moment motor de 350 Nm incepand cu o turatie foarte mica. Cei cativa zeci de Nm in plus fata puterea unui 2.3 dCI de 125 CP ofera in viata de zi cu zi un comportament destul de diferit printr-un raspuns mult mai efcient chiar si cand masina este in sarcina.

Marea surpriza a motorului de 150 CP este raspunsul sau pe sosea, motorul acesta trage bine si este in multe cazuri mult mai puternic decat un motor Mercedes 316 CDI.

In regim de autostrada Master-ul de fata prcurge fara probleme distante mari cu viteze de croaziera in limita legala.

La o viteza de 130 km/h propulsorul dCI de 2.3 litri merge relativ economic, consumul mediu afisat de computerul de bord la aceasta viteza fiind de 7.8 litri. Daca mergem si peste viteaza legala cu aerul conditionat activat consumul sare cativa litri, insa de aceasta data nu mai vorbim de economie de combustibil.

Cea mai buna viteza pentru a avea un consum foarte mic este de 110 km/h, viteza optima (si legala in Europa de Vest) pentru masinile din gama 5.5 tone.

2.3 dCI vs Concurenta din Romania

 

De foarte multe ori soferii de utilitare, transportatorii si nu in ultimul rand de cei care realmente conduc mii de km saptamanal la volanul unui masini de 3.5 tone au cazut de acord ca motoarele diesel Renault nu sunt cele mai bune de pe piata.

Aceast trend generalizat se refera la vechea generatie de motoare 2.5 dCI de pe modelul Master 2007, insa cand vorbim de noua generatie de 2.3 litri cei intrebati au raspuns clar si fara menajamente ca Renault nu doar ca a facut in salt imens cu acest motor, ci se apropie sau chiar depaseste motoarele de provenienta germana.

Principalul motor concurent este cel de 2.2 litri CDI de la Mercedes care in versiunile sale de putere mici este clar inferior unitatii Renault. Daca punem fata in fata un 2.3 dCi de 150 CP si un 2.2 CDI de 163 CP trebuie sa spunem ca motorul mai puternic si de ce nu mai rafinat este cel Mercedes.

Avantajul lui dCI este ca Renault a construit acest motor pentru a da celui din spatele volanului un feeling de motor diesel clasic care trage bine indiferent de turatie.

In comparatie motorul lui Mercedes pare imprumutat de la un model Clasa C, adica iubeste tuatiile ridicate si consuma putin la peste 2.200 rpm. Noul 2.3 litri are un cuplu mai mare la o tuatie mai joasa si este in mare parte mult mai economic si mai placut la condus in mediul urban.

 

Celalalt concurent este VW Crafter 2.0 DI, care ofera un motor provenit de la gama de masini de clasa mica. Acest 2.0 TDI este un motor bun doar in versiunea de top, iar distributia sa pe curea reprezinta un mare dezavantaj in comparatie cu propulsoarele celor de la Renault si Mercedes care utilizeaza o distributie pe lant.

 

PRO

Motor diesel puternic si rafinat

Performante rutiere la nivelul unui Sprinter 316 CDI

Cel mai mic consum din clasa

Distributie pe lant

Sistem frigorific eficient

Pret foarte bun de achizitie

Cea mai buna pozitie de condus din segment

 

CONTRA

Transmisie buna insa timonerie putin precisa

Dotari optionale interesante insa doar optionale

Calitate de fabricatie inca inferioara germanilor

Valoare mica de revanzare

 

 

2 thoughts on “Test cu cel mai puternic Renault Master-2.3 dCI de 150 CP si 350 Nm 2013

  1. Pingback: Test in premiera cu cel mai puternic Renault Master 2013 | TESTE AUTO

  2. Pingback: Cel mai bun motor diesel pentru utilitare este noul 2.3 dCI ENERGY 165 CP Stop&Start 2015 | WHATTRUCK

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.