Masina din acest test drive special, Whattruck, este noul pick-up realizat de catre japonezii de la Isuzu Motors.
Aceasta masina a mai fost testata de catre echipa noastra, insa de aceasta data avem de fata o versiune speciala X-Series 2018, care nu doar ca are cele mai bune accesorii de pe piata, insa si cel mai bun pret din segment, comparat la acelasi nivel de echipare.
Pentru a vedea cum se comporta aceasta masina, am ales a parcurge aproape 2.000 de km cu noul D-Max X-Series 2018, o masina care iese complet din tiparele segmentului pick-up.
DESIGN
Inca din primele momente observam faptul ca Isuzu Romania ofera pachetul X-Series, special realizat pentru clientii din Romania, acesta constand in accesorii realizate de marci de renume, dedicate pentru gama Isuzu D-Max.
Schimbarile principale sunt urmatoarele: protectie bena, rollbar cu sigla D-Max, proiectoare LED, cutii de depozitare in bena, noi jante speciala si un pachet overfender.
Intreg pachetul are un pret decent, in comparatie cu ceea ce vedem la modelele concurente L200, Navara, Amarok si Mercedes Clasa X.
Pe scurt, avem de fata un D-Max special, care ofera toate dotarile posibile, la un pret de achizitie extrem de mic, comparat cu ceea ce gasim la concurenta sa directa.
CUM SE CONDUCE?
In primul rand, aici trebuie spus ca o mare parte din drum a fost parcurs pe sosele si autostrazi, si aici mentionam ca noua cutie de viteze Aisin cu 6 trepte este la nivelul celei gasite pe toate masinile Land Cruiser ( de fapt, este aceeasi cutie automata!).
Fanii masinilor off-road pot argumenta cand vorbim de o cutie automata, insa masinile din ziua de astazi sunt utilizate in proportie de peste 90% pe sosele si in marile orase aglomerate ale tarii.
Asadar, vorbim de o masina extrem de rezistenta, extrem de spatioasa si care are o transmisie 4×4, capabila a merge pe aproape toate suprafetele, cu un pret de achizitie tipic unui model de clasa medie.
Noi, cei de la Whattruck si Autolatest, am spus tot timpul ca o masina pick-up este mult mai recomandata unei tinere familii, pentru ca are mai multe avantaje decat dezavantaje.
Masina de fata este echipata cu un sistem video pentru mersul inapoi si senzori de parcare, adica poate sa fie parcata fara probleme chiar si in cele mai ciudate locuri de parcare.
In plus fata de acestea, un pick-up precum D-Max are o vizibilitate mult mai buna chiar si decat un SUV full size, adica siguranta rutiera creste cu cel putin 50% din aceste considerente.
COMPORTAMENT RUTIER
Pe soselele din Romania, noul D-Max X-Series se conduce fara prea mari probleme, cu conditia ca cel din spatele volanului sa nu uite ca nu se afla intr-o masina sport.
Daca treci peste problema gabaritului, vei vedea ca o asemenea masina are si costuri de utilizare mult mai mici in timp fata de o masina normala, trenul sau de rulare fiind gandit a parcurge sute de mii de km fara a cere schimbari.
Pe autostrada, la o viteza constanta de 130 de km/h, noul Isuzu cu celebra sa cutie AT6 Aisin, consuma in medie doar 8 litri pentru fiecare 100 de km. Daca mergi constant pe drumuri europene, cu viteze de pana in 100 de km./h, consumul sau real scade pana undeva in zona de 6 litri, adica poti parcurge peste 1.000 de km cu doar 65 de litri.
D-MAX IN FATA CONCURENTEI DIN ROMANIA
Putini stiu ca Isuzu a ramas cel mai important constuctor de motoare diesel din lume ( peste 30 de milione de motoare anual), acest lucru fiind vizibil la propulosorul de 1.9 litri al lui D-Max.
Acesta dezvolta o putere maxima de 164 CP si un moment motor de 360 Nm, performante care sunt arhisuficiente pentru a duce noul D-Max, fara probleme, in orice regim de trafic.
De fapt, Ford cu al sau 2.2 TDCi pe Ranger, a anuntat ca iese din productie din cauza problemelor tehnice, VW a renuntat la 2.0 TDI in favoarea lui 3.0 TDI iar Navara si Clasa X folosesc un motor diesel 2.3 dCi care si-a castigat renumele pe gama utilitara Renault Master.
Chiar si Toyota are mari probleme cu motorul 2.4 D-4D de 150 CP care se dovedeste mult prea slab pentru o masina pick-up.
Singurul concurent de seama pentru acest D-Max este L200 cu noul diesel 2.4, care din pacate nu este atat de bine raspandit pe piata din Romania.
Pe final, putem spune ca D-Max are cea mai buna rata a fiabilitatii din segment (motor, tren de rulare si cutie automata), cel mai econonic motor si cea mai buna valoare de revanzare pentru o editie speciala.
PRO
Imagine de marca
Nivel de echipare de top
Serie speciala X-Series de nota 10
Cutie automata AT6 semnata de japonezii de la Aisin
Cel mai mic consum din segment
Distributie pe pinioane
Valoare foarte mare de revanzare
CONTRA
Imagine de marca in Romania