Renault este unul dintre cei mai mare constructori de automobile din lume, iar masinile sale utilitare ocupa prima pozitie de ani buni pe intreg teritoriul Europei.
Asa cum era normal francezii au decis sa inlocuiasca in gama lor de masini utilitare modelul Trafic, model testat in premiera de echipa Whattruck in urma cu cateva luni in versiunea sa Trafic pentru pasageri.
In viata de zi cu zi cel mai bine vandut model Trafic ramane cel dedicat transportului de marfa, iar in acest test drive prezentam ultima generatie a sa, o masina echipata cu cel mai modern diesel din Europa.
CAROSERIE
Fata de versiuea dedicata pasagerilor noul Trafic de marfa are o caroserie ranforsata pentru a face fata volumului de marfuri transportate pe soselele din Europa.
De fapt jurnalistii de la Argus au oferit premiul Utilitara Anului pentru noua generatie de model Trafic pentru ca dispune de o caroserie noua si o motorizare de top.
Accesul spre zona de marfa se efectueaza facil prin intermediul portierelor cu o latime mare, unde culisanta laterala are o suprafata suficient de mare pentru accesul marfurilor cu ajutorul unui motostivuitor conventional.
Una dintre cele mai bune echipamente ale lui Trafic este modul in care inginerii au proiectat bancheta si peretele despartior care permit accesul unor obiecte mai mari decat spatiul de marfa.
Daca vrem sa transportam un stalp sau cateva tevi cu o lungime mare putem rabata bancheta din habitaclu pentru a permite marfii sa intre din spatiul de marfa, motiv pentru care nu este obligatorie transportarea marfii cu portiere spate deschise.
INTERIOR
La acest capitol Renault ofera fara drept de apel cel mai bun interior fie ca vorbim de ergonomie fie de habitabilitate pentru toate tipurile de transport.
Pozitia la volan este cea mai buna din segment pentru ca scaunul soferului este reglabil iar coloana de directe are un unghi asemanator cu cel al unei masini conventionale.
Consola centrala este pozitionata corect pentru un acces facil spre sistemul de navigatie si comenzile instalatiei de aer conditionat.
Singura problema a lui Trafic este partea inferioara a consolei manetei schimbatorului de viteze care atinge genunchiul drept al soferului, detaliu care poate sa devina un disconfort pe distante mari.
COMPORTAMENT RUTIER
Un alt punct forte al noii generatii de utilitare Trafic este comportamentul rutier care este exact chiar daca masina este in sarcina sau nu.
Puntea spate a lui Trafic se comporta predictibil cand sunt atacate viraje cu viteza, iar sistemul de stabilitate este activ doar cand este necesar.
Directia masinii este facil de utilizat insa exactitatea sa nu primeste note maxime poate si pentru simplu fapt ca avem de fata totusi o masina utilitara.
CEA MAI BUNA MOTORIZARE DIN SEGMENT
Despre motorul diesel 1.6 dCI am mai povestit in trecut insa acum avem ocazia sa-l testam si pe versiunea de marfa a noului Trafic 2015.
Sub capota de mari dimensiuni a lui Trafic se ascunde noul motor 1.6 dCI TwinTurbo care dezvolta o putere maxima de 140 CP si un moment motor de 340 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm.
Acest lucru inseamna ca motorizarea celor de la Renault ofera inca de la 1.000 rpm un cuplu motor de 300 Nm, cifra care reprezinta un best in class chiar si cand ne uitam la concurenta din Germania.
Asemenea modelului pentru pasageri si noul Trafic de marfa are o transmisie manuala cu 6 trepte, cutie care are rapoartele relativ apropiate pentru performante superioare chiar si cand masina este in sarcina.
Consumul mediu afisat de noul motor este de 8.0 litri in mediul urban extrem de aglomerat si cu aerul conditionat activat si doar 5.8 litri in mediul extraurban la o viteza constanta de 100 km/h.
PRO
Imagine de marca
Garantie mare in Romania
Motorizare TwinTurbo best in class
Cel mai mic consum de motorina
Distributie pe lant
Taxe mai mici pentru ca motorul are 1.6 litri
Fabilitate buna a motorizarii pe gama Megane
Caroserie complet noua bine realizata
Plansa de bord ergonomica
CONTRA
Lipsa transmisie automata
Versiunea TwinTurbo cu un pret mai mare de achiziti decat cel al versiunii single turbo
Echipamentele interesante sunt optionale
Pingback: Test de Consum cu noua generatie Citroen Jumpy 1.6 BlueHDI S&S 115 CP 2018 | WHATTRUCK