Test Drive in premiera nationala cu noul Isuzu D-Max cutie automata 2014

test-drive-isuzu-dmax-automatic-2014-date-tehnice-dmax-automatic-cutie-automata-dmax-consum-dmax-auto-viteza-maxima-test-premiera-drive-test-whattruck

Echipa Whattruck a testat pentru dumneavoastra in premiera nationala cea mai noua aparitie in gama celor de la Isuzu.

Aici vorbim evident de modelul D-Max care a primit o cutie de viteze automata clasica cu 5 rapoarte, element optional pentru orice D-Max care se dovedeste un detaliu important daca mergeti preponderent in mediul urban.

DE CE UN D-MAX AUTOMATIC?

Pentru ca este normal ca atunci cand conduci o masina sa fie o chestiune facila, indiferent ca in spatele volanului de afla un sofer experimentat sau o persoana de sex feminin cu mai putina experienta.

Transmisia automata nu mai este de ani buni de zile in Europa doar un moft pentru cei “lenesi”, ci chiar un ajutor real pentru masinile care merge tot timpul in teren accidentat sau in mediul urban. Tinand cont de aceasta mentaitate toate autobuzele din marile orase din lume sunt echipate standard cu o transmisie automata.

Mai mult decat atat o cutie de viteze automata ofera o fiabilitate superioara transmisiei pentru simplu fapt ca nu mai exista componenta umana care sa greseasca alegerea unei viteze in sarcina, sau sa greseasca negocierea unui circuit off road, moment cand de obicei sistemul de ambreiaj al masinilor cu transmisie manuala are de suferit.

Spunem protectia transmisiei pentru ca in cazul unei transmisii automate atat caseta de reductie cat si diferentialele ( bucsi cardanice) nu primesc socuri in caz de proasta exploatare.

Pur si simplu pentru a te bucura de avantajele transmisiei automate trebuie doar sa efectueze schimbul de ulei la timp cum prevede producatorul.

CUM SE MISCA D-MAX AUTO?

test-drive-isuzu-dmax-automatic-2014-date-tehnice-dmax-automatic-cutie-automata-dmax-consum-dmax-auto-viteza-maxima-test-premiera-drive-test-whattruckNoua cutie de viteze a celor de la Isuzu nu este deloc noua si acest detaliu este imbucurator pentru ca in ultimii ani si la capitolul transmisii automate apar probleme de fiabilitate ( vezi ZF8 pentru VW Amarok).

Transmisia lui D-Max este una clasica cu convertizor pentru cele 5 rapoarte, sistem care ne-a demonstrat ca este inca cea mai eleganta solutie atunci cand vorbim de schimbarea treptelor. D-Max nu primeste o cutie cu 6 trepte pentru ca nu este nevoie, noi in cei peste 400 de km efectuati in mediul urban insa si in cel extraurban nu consideram ca masina de fata avea nevoie de 6  sau 8 trepte.

Sincronizarea celor 5 viteze este oportuna, iar cand mergem in regim de autostrada turatia ramane in zona optima asemenea cutiei manuale cu 6 rapoarte.

D-MAX Automatic vs CONCURENTA

La acest capitol trebuie sa spunem ca cea  mai buna transmisie automata din segment este cea Aisin cu 7 trepte care echipeaza modelul Nissan Navara 3.0 dCI de 241 CP.

Tinand cont de acest lucru trebuie sa ne raportam la modelul Navara de baza 2.5 dCI care vine echipat cu o transmisie automata tot cu 5 trepte, insa care nu ofera un rafinament atat de mare precum cutia celor de la Isuzu.

Chiar si asa, despre aceasta transmisie putem spune ca se descurca de minune in oras, insa cand trebuie sa mergem in zona rosie a turometrului aceasta schimba rapoartele nu foarte elegant, insa cu siguranta mult mai bine decat o face un Navara 5AT.

Celalalt concurent VW Amarok este echipat cu transmisia ZF8, cutie premium insa care dovedeste pe toate masinile VW, Audi si BMW ca avand o fiabilitate slaba, iar reparatia sa costa in medie peste 2.000 euro. O cutie noua ZF8 are un pret de achizitie de +4.000 euro.

Tinand cont de aceste detalii putem trage concluzia ca D-Max este bine echipat cand vine vorba de transmisia automata, detaliu care ne face sa recomandan aceasta masina in detrimentul unui Navara 2.5 dCI.

Mai mult decat atat fiabilitatea transmisiilor Isuzu automate de-a lungul timpului garanteaza faptul ca aceasta functioneaza chiar si cand masina depaseste granita a 300.000 km efectuati in sarcina.

 

PRO

Cutia automata clasica

Cutie care schimba rapoarte rafinat

Consum mic de motorina datorat motorului TwinTurbo secvential

Turatie optima in regim de autostrada

Pret mic de achizitie

Fiabilitate recunoscut pentru transmisiile automate Isuzu

 

CONTRA

Consum mai mare in mediul urban

Delay mare cand se schimba rapoartele in modul Sport

Lipsa cultura pentru transmisia automata in segmentul pick-up in Romania

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.