Echipa Whattruck a testat in premiera nationala prima utilitara full electric, adica prima masina dedicata transportatorilor care merge 100% doar alimentata cu electricitate.
CE ESTE UN KANGOO ZE?
In primul rand trebuie sa spunem ca de fiecare data cand vorbim de o masina electrica trebuie sa tinem cont de faptul ca acest tip de autovehicul este un compromis in multe domenii ale traficului, insa principalul avantaj este costul de utilizare.
Noi cei de la Whattruck am decis sa testam in premiera noul Kangoo ZE pentru ca este prima masina din acest segment care este comercializata in Romania.
Fata de un Kangoo de mare serie un ZE este un concept atipic in acest segment pentru ca este propulsata de o motorizare electrica, pentru ca nu se aude in trafic si pentru ca teoretic o rata a fiabilitatii mult peste ceea ce ofera in prezent un motor diesel.
Mai mult decat atat costurile reale de operare a unei flote de masini electrice sunt cu pana la 80% mai mici decat cele ale unei flote diesel, costul curentului electric fiind infim in comparatie cu 6.3 lei/litru cat costa motorina.
CUM SE CONDUCE UN KANGOO ZE?
Aici trebuie sa ne inarmam cu know-how pntru ca aceasta masina nu are nici o legatura cu o utilitara clasica, adica soferul sa fie instruit a tine cont de rentabilitatea si anduranta pe sosea a masinii, si evident sa nu uite sa incarce masina de fiecare data cand ajunge la firma dupa o livrare.
La interior nu se aude nimic indiferent ca masina este in sarcina sau nu, iar gradul de comfort al unui Kangoo ZE atinge cote imposibil de atins de o masina cu propulsie clasica.
La plecare de la semafor daca soferul este grabit avem supriza de a atinge o viteza de 70 km/h chiar mai repede decat o masina normale, situatie care nu este recomandata de noi daca tinem cont de autonomia mica a lui Kangoo ZE.
Petru un condus economic trebuie sa mentinem consumul de energie in zona intermediara a indicatorului de pe plansa de bord, condus care nu este foarte greu de atins daca ne invatam cu sistemul de propulsie electric Renault. De fiecare data cand incetinim masina prin intermediul generatoarelor din roti incarca intr-o masura mica acumulatorul amplasat sub podeaua lui Kangoo.
Daca afara este frig putem sa pornim sistemul de caldura care functioneaza pe sistemul webasto, respectiv masina este echipata cu un rezervor infim de motorina care actionaza sistemul de incalzire. Chiar si asa, webasto consuma in medie 1-2 kw din puterea acumulatorului, respectiv autonomie scade.
CAT MERGI CU UN KANGOO ZE?
Aceasta este intrebarea care poate si face diferenta in achizitia unui asemenea model sau nu, echipa Whattruck reusind printr-un condus extrem de atent o autonomie urbana de maxim 70 km intr-un Bucuresti aglomerat.
Autonomia infima este o mare problema in aceasta tara pentru ca sistemele de incarcare nu prea exista, iar masina este limitata la curse fixe pe distante mici.
Noi putem spune ca acest automobil merita un acumulator mai mare care sa permita masinii sa parcurga minim 150 km in regim urban, moment cand achizitia unui Kangoo dCI devenea pur si simplu inutila pentru cei care merg 100% doar in mediul urban.
PRO
Prima masina 100% electric din acest segment
O incercare demna de laudat din partea celor de la Renault
Sarcina utila mare
In afara de motorizare masina este conventionala adica are costuri mici de intretinere
Motor electric mai puternic in mod real decat un diesel dCI
CONTRA
Pret mare de achizitie
Chirie pentru acumulator
Autonomie prea mica pentru nevoile unui transportator din Bucuresti
Timpi mari de reincarcare ( 7-8 ore in chargerul Renault)
Pingback: Drive test cu noul Renault Kangoo full electric-Test cu noul Kangoo Z.E. 2014 | TESTE AUTO
Pingback: GENEVA LIVE- Peugeot lanseaza in premiera noul Partner Tepee Electric 2017 | WHATTRUCK