Transalpina +Transfagarasan dintr-un singur foc cu noul Mercedes Viano 2.2 CDI 4Matic 2013

Mercedes este recunosut drept un fabricant de talie mondiala, iar cand vorbim de performantele celor din Stuttgart in segmentul vanurilor de pana in 3.5 nu putem decat sa spunem ca avem de fata cea mai buna masina din segment.

Termenul de automobil de lux este in mare parte destinat masinilor sedan sau de ce nu estate, germanii fiind specialisti si in constructia de automobile de teren printre care amintim miticul G Klasse si modelele de volum ML si GL Klasse.

Chiar si asa, nu foarte multi constructori de automobile nu au prevazut in gama lor si un vehicul recreational de lux, masina care sa indeplineasca dorintele de transport pe distante lungi a celor care conduc mariile companii din lume.

Evolutia Clasa V, Vito Shuttle si Vano

Mercedes_V_ClassPentru a realiza un astfel de automobil cei de la Mercedes au dezvoltat in anii 90 modelul Vito, o utilitara de succes pe plan mondial care a demonstrat concurentilor de la VW si Renault ca si Mercedes poate sa fie un jucator de mare anvergura in acest segment.

Cea mai surprinzatoare aparitie in gama celor din Stuttgart a aparut in anul 1998 cand Mercedes a pus in vanzare prima generatie de modele Clasa V. Aceasta era in realitate un model Vito I care avea in partea din spate 4 fotolii directoriale pentru un comfort superior pasagerilor.

Pentru a evidentia aceasta noua clasa de restul Mercedes a dotat modelul V230 cu un motor pe benzina de 2.3 litri si 143 CP si cu un motor VW in configuratie VR6 de 175 CP. Cutia de viteze preferata de clientii Mercedes era una automata clasica cu 4 rapoarte.

De la Vito la Viano

 

Evolutia modelului Vito a culminat in urma cu 4 ani cand Mercedes a inceput sa comercializeze cea mai luxoasa versiune a modelului Vito. Acesta se numeste Viano si reprezinta de fapt o limuzina cu 6 locuri care ofera pasagerilor tot ceea ce este mai bun pe piata.

Primul Viano avea sub capota un motor V6 pe benzina de 3.2 litri si 218 CP si un diese V6 de trei litri CDI care dezvolta o putere maxima de 190 CP. Cutia de viteze standard pe cele doua masini era una automata clasica cu 5 rapoarte.

Test in premiera nationala cu noul Viano 2.2 CDI 4Matic 2013

Cea mai noua aparitie in gama celor de la Mercedes este de fapt modelul din acest test drive, respectiv un model Viano echipat cu un motor diesel de cilindree mica ( 2.2 CDI 163 CP) si cu o transmisie integrala permanenta din seria 4Matic.

Acest sistem reprezinta in acest moment cea mai buna transmisie de pe piata prin simplu fapt ca este un sistem clasic Mercedes, adica o tractiune integrala permanenta care ofera o siguranta activa celui din spatele volanului tot timpul anului.

Transalpina + Transfagarasan dintr-un singur foc cu Viano 4Matic

Pentru a vedea care sunt capacitatiile reale ale noii masini premium de la Mercedes am ales sa parcugem un traseu extrem de frumos insa si unul extrem de tensionat pe drumurile din Romania.

Prima etapa a fost parcugerea celebrei Transalpina, traseu care este de fapt cea mai buna sosea rutiera din Romania si cea mai inalta sosea auto de la noi din tara. Sa mergi cu un Viano 4Matic la peste 2.100 m altitudine este un vis pentru orice sofera European.

Modelul a facut fara fara probleme altitudinii extreme ale Transalpinei, cireasa de pe tort fiind parcugerea unui traseu forestier de la Lacul Vidra spre Voineasa. Accesul masinii fara probleme pe un drum extrem de pitoresc face din acest Viano o solutie chiar mai buna decat cea a unui SUV clasic pentru ca masina ofera un spatiu interior superior iar transmisia integrala plus garda la sol foarte mare depaseste ca performante un SUV normal.

Pur si simplu cu un Viano 4Matic poti sa treci denivelari mult mai mari decat cu un VW Tiguan sau cu un Mercedes GLK.

Pasul doi Cartisoara-Curtea de Arges ( Transfagarasan).

Urmatoare etapa in acest amplu test cu nou Vino 4Matic a fost parcurgerea traseului recunoscut mondial drept Transfagarasn. Soseaua parcursa era evident mult mai slaba calitativ in comparatie cu cea a Transalpinei insa privelistea a demonstrat faptul ca acest drum merita pe deplin titlul de cel mai frumos drum din lume ( Vezi test Top Gear Marea Britanie).

MOTORIZARE CDI si TRANSMISIE AUTOMATA

Modelul din acest test drive primeste un motor clasic pentru gama Vito-Viano respectiv un diesel de 2.2 litri de 163 CP. Acest motor ofera un cuplu de 360 Nm care propulseasza elegant maretul Viano de peste 2.4 tone la gol.

Chiar si asa, daca vreti performante puteti sa alegeti un diesel mai mare V6 de trei litri care dezvolta o putere maxima de 190 CP si 500 Nm. Singura problema este aceea ca pe Viano nu putem alege motorul V6 CDI cu transmisia integrala 4Matic.

Cutia de viteze a masinii de fata este una clasica cu 5 trepte dezvoltata de Mercedes pentru Vito II in anul 2003 . Aceasta functioneaza impecabil insa atunci cand mergem pe autostrada turatia motorului este usor prea mare pentru motorul 2.2 CDI.

Consumul afisata pentru acesti peste 1.000 de km a fost de 7.2 litri, cifra care nu este foarte mare daca nu uitam de faptul ca a trebuit sa escaladam cei mai mari munti din Romania,iar greutatea masinii in configuratia noastra a depasit 2.8 tone.

In regim de autostrada Viano 4Matic afiseaza un consum mediu de 8.5 litri pentru 100 de km, insa in mediul extraurban consumul scade chiar si sub granita a 7 litri doar daca dozam extrem de fin pedala de acceleratie.

CONCLUZIILE WHATTRUCKAll around despre noul Viano facelift 2013 nu putem sa spunem decat ca este o masina care realmente concureaza intr-o clasa de sine statatoare. Chiar si un VW Multivan pare un model mult prea utilitar fata de acest Viano, detaliu care nu da nici o sansa lui VW sa concureze real cu masina celor de la Mercedes.

Mai mult decat atat modelul de fata 4Matic are o valoare de revanzare pe piata chiar mai buna decat cea a unui model Clasa S.

 

PRO

Cel mai luxos van din lume

Calitate de fabricatie exemplara

Dotari de talia unui model Clasa S

Transmisie integrala 4Matic eficienta

Rafinament motor 2.2 CDI si 4Matic in afara soselei

Spatiu interior vast

Cea mai buna valoare de revanzare
CONTRA

Motorul 2.2 CDI este prea slab pentru o masina de 2.4 tone la gol

Recomandam un 3.0 CDI sau 3.5 V6 benzina

Pretul de achizitie este foarte mare

Dotarile de lux sunt optionale

Lipsa transmisie 4Matic pentru motoarele V6

 

Ia sa auzim...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.