Se pare ca BMW este printre putinele marci auto care in ultimii ani nu si-au dublat preturile la masini in Romania, motiv pentru care romanii cumpara din ce in ce mai multe masini BMW noi si fabricantii de clasa medie precum VW au pierderi incredibile.


Si cel mai bun exemplu este cel al noului VW Multivan Style L 2.0 TSI 150KW 2022 care se vinde in Romania cu echipamente optionale normale pentru un Multivan cu un pret de 77.000 euro TVA inclus.
Pentru acesti bani primesti o utilitara VW Transporte cu cateva elemente premium la interior si un motor de Golf 5, celebrul 2.0 TSI aici intr-o versiune de 204 CP si o cutie DSG7.


De partea cealalta vedem cum BMW ofera romanilor o masina fabricata in SUA si o motorizare diesel twinturbo extrem de puternica si rafinata.
Modelul se numeste X5 xDrive25d, are 231 de CP si 450 de Nm, este cuplat la o transmisei excelenta ZF8 Plus si are standard si o transmisie integrala xDrive.


Pretul cerut de germani pentru acest BMW X5 xDrive25d de baza este de 69.600 euro TVA inclus, adica masina fabricata in SUA de BMW este mai ieftina cu 7.500 euro fata de utilitara celor de la VW.
Aceasta discrepanta la capitolul preturi de vanzare face ca romanul sa-si cumpere o masina din segmentul premium pentru ca in multe cazuri primeste un pret mai bun chiar si fara Rabla sau discount-ul oferit de catre dealer.


Decaderea marcilor de volum precum Ford, VW, Renaut sau Fiat a inceput de anul trecut cand acestea au crescut nepermis preturile de vanzare al unor masini care NU SUNT PREMIUM din nici un punct de vedere.


Sa vezi un Logan de 16.000 euro, un Fiat Tipo de 22.000 de euro sau un banal VW Transporter de peste 77.000 euro reprezinta o anomalie din toate punctele de vedere!
