Masinile comerciale electrice mult promovate de catre importatorii din Romania sunt de fapt esecuri comerciale de toata frumusetea pentru ca acesti importatori nu intege mentalitatea transportatorului din Romania.
In urma cu mai bine de 6 ani testam un Renault Kangoo ZE ( vezi testul complet AICI), masina electrica 100% care din pacate nu a fost cumparata nici macar de catre dealerii Renault pentru transportul pieselor.
O baterie mica, o autonomie si mai mica plus un pret foarte mare de achizitie sunt ingredientele optime pentru un esec comercial de toata frumusetea.
DE CE Toyota Proace CITY Electric ESTE UN ESEC?
In primul rand trebuie spus ca noua masina electrica a celor de la Toyota este fabricata in Franta si poate avea un pret de vanzare fara dotari optionale de peste 42.000 euro TVA inclus.
Pentru aceasta suma clientul primeste noua Toyota Proace CITY Electric care are sub capota un motor electric de 136 CP, din care soferul in modul ECO utilizeaza doar 80 CP si 190 Nm pentru ca daca mergi in modul normal pierzi 50 de km din autonomia bateriei.
Si ca tot vorbeam de acumulator trebuie spus ca Toyota declara oficial o capacitate de 50 kwh care in realitate este doar de 45 kwh din care ultimii 5 kwh nu se pot utiliza. Adica masina are o baterie de maxim 40 kmwh, iar consumul sau mediu este de 25 kwh la gol si 29 kwh incarcat.
Adica in sezonul rece noua Toyota Proace CITY Electric nu poate merge pe autostrada nici macar 125 de km, iar in mediul urban doar 155 km.
Toate bune si frumoase, insa daca ne uitam ca timpul de incarcare la o priza normala ( 2.3 kW) este de 24 ore, atunci eficienta utilitarei scade considerabil.
CARE ESTE RECOMANDAREA WHATTRUCK?
In primul rand daca te-ai gandit sa-ti cumperi o utilitara electrica in 2022 noi te sfatuim sa te uiti dupa una diesel pentru ca aceasta este mult mai eficienta in timp, merge 800 de km cu un singura alimentare si va avea o valoare de revanzare mai mare.
Si cand spunem valoare de revanzare trebuie sa te gandesti ca un model cum este cel de fata Toyota Proace CITY Electric va avea o valoare de revanzare mica in 2029 sau peste 150.000 de km cand acumulatorul iese din garantie si te costa 10.000-15.000 euro unul nou.
Si chiar daca acesta este inca in parametrii nu trebuie uitat ca acumulatorul unei masini electrice pierde anuala o parte din capacitate/putere, adica in 2029 masina asa nu va mai putea merge cu o singura alimentare nici macar 90 de km, in timp ce o utilitara diesel cu 1 turbina noua si patru injectoare noi te mai poate duce inca 200.000 de km fara probleme cu aceeasi autonomie ca in prima zi!