Masina din acest teste drive este una dintre cele mai mari, testate de noi in ultimii ani ( in afara de F150 AICI si Escalade AICI), detaliu extrem de important.
Si cand spunem mare, vorbim de un pick-up masiv, cu o lungime de peste 5.4 metri, insa si o latime reala de 1.95 metri. Cu aceste caracteristici, vorbim de cel mai mare pick-up care se vinde in acest moment pe piata din Romania.
CAROSERIE
Si daca tot am inceput discutia cu dimesiunile masinii de fata, trebuie spus ca Ssangyong a realizat, fara doar si poate, unul dintre cele mai bune masini pick-up de pe piata, respectiv o masina utilitara cu o bena imensa si un habitaclu extrem de spatios.
Comparat cu oferta celor de la Ford, Mitsubishi sau Isuzu, acest Musso Grand este o masina mult mai impunatoare, lucru extrem de important pentru cei care vor sa-si cumpere un pick-up modern.
Masivitatea caroseriei aduce, asa cum spuneam, un habitaclu foarte spatios pentru 5 persoane, iar bena sa este fara discutii, cea mai mare din segment. Aici vorbim si de capacitatea de incarcare in bena de 1 tona plus cea tractabila de 3.2 tone!
Adica vorbim de masina cu cea mai mare bena din segment, inaltimea sa de aproape 600 mm pana la buza permitand soferului de Musso sa inchida doar jumatate din bena, fara sa fie nevoie de un sistem cu geamuri mult mai scump.
Si daca tot eram in zona benei, trebuie spus ca noul Musso este singurul pick-up cu capacul benei care se inchide din telecomanda, concurenta sa inca folosind cheia traditionala.
MUSSO ARE CEA MAI BUNA CALITATE DE FABRICATIE!
Si cand spunem asta, nu uitam ca noul Musso provine de fapt din marele Rexton, care este fara discutii un SUV de clasa mare cu reale pretentii premium. Concurenta sa directa sunt doar masini comerciale de unde si lipsa de rafinament!
La interior, vedem cum Ssangyong da clasa celor de la Toyota, Isuzu sau Ford, pentru ca are cea mai buna plansa la capitolul materiale. Spuma poliuretanica este de o calitate premium, iar asamblarea in general a interiorului este peste tot ceea ce se gaseste acum pe piata.
Aici este zona unde oficialii Ssangyong spun ca Musso nu este doar un simplu pick-up dedicat santierelor, ci un pick-up de lifestyle cu reale pretentii de masina premium.
MOTOR MERCEDES SI CUTIE TOYOTA
Motorizarea de origine Mercedes 2.2 CDI care a fost modificata serios de catre Ssangyong, pentru a avea un cuplu motor mai mare si o putere specifica.
Cei 181 CP sunt suficienti pentru acest full size pick-up, pentru ca momentul motor de 420 Nm este oferit incepand cu 1.600 rpm, iar cutia automata Aisin AT6 face minuni cand este legata de acest propulsor.
De fapt, aceasta cutie se regaseste si pe modelele Isuzu D-Max, Toyota Hilux sau Mitsubishi L200, insa doar pe Ssangyong este cuplata la un motor diesel Mercedes care schimba complet regulile jocului.
Rafinamentul transmisiei ne aduce aminte de vechile modele Land Cruiser sau Tacoma, care au avut aceasta cutie chiar si pe piata din SUA, unde masinile Toyota mergeau fara probleme chiar si 1 milion de km.
Exact acesta este motivul principal pentru care Ssangyong a ales cutia Aisin AT6 pe Musso, in timp ce Rexton are cutia Kia-Hyundai AT8, care se regaseste pe modele pecum Stinger sau Genesis.
CUM SE CONDUCE NOUL MUSSO?
In primul rand vorbim de o masina masiva, care nu este recomandata in marile orase, insa chiar si asa eficienta motor+cutie fac viata placuta, chiar si in cel mai aglomerat trafic. Reprizele sunt satisfacatoare, insa nu trebuie sa luam in calcul acest capitol cand vorbim de un pick-up cu asemenea dimensiuni.
Pe soselele extraurbane, masina se conduce cu o usurinta greu de crezut, iar zgomotele si suspensia tare a concurentilor sau nu se regaseste la acest Musso.
Dupa 500 de km la bordul lui Musso, putem spune ca masina poate merge fara probleme 1.000 de km in sarcina, fara ca soferul sa fie obosit, lucru important pentru cei care utilizeaza platforme pentru importul de masini din Europa de Vest.
Cu 3.2 tone in sarcina, poti merge fara probleme cu 140 km/h pe autostrada, fara ca motorul sa depaseasca granita a 2.300 rpm!
CONCLUZIILE WHATTRUCK
Pur si simplu, noul Ssangyong ofera exact ceea ce nu are concurenta sa directa, respectiv masivitate, calitate de fabricatie si un pret foarte bun de achizitie!
Ne-a placut faptul ca masina are standard discuri de frana pe spate sau ca modelul de fata are arcuri elicoidale, insa Ssangyong ofera si arcurile tip foaie pe gama de baza, care are un pret incredibil de mic, de la 26.300 euro TVA inclus.
In concluzie, recomandam fanilor sa testeze modelele concurente, insa sa nu-l rateze la teste drive pe Musso, pentru ca vor avea cu siguranta o mare surpriza.
Ssangyong reuseste din nou sa ofere cel mai ieftin pick-up din Romania, cu cel mai bun motor diesel si cu cea mai fiabila cutie automata de pe piata!
PRO
Cel mai mare pick-up din Romania
Motor Mercedes extrem de rafinat si relativ economic
Cea mai buna cutie automata Aisin AT6 longitudinala gasita pe Land Cruiser
Diferential blocabil spate standard
Cel mai mare habitaclu
Cea mai mare bena din Europa
Punte spate cu arcuri elicoidale sau foi
Cea mai buna calitate de asamblare pentru un pick-up din Europa
Cel mai ieftin pick-up la vanzare in Romania
CONTRA
Lipsa versiune Musso scurta pe piata din Romania
Retea de unitati service relativ mica in Romania
Valoare de revanzare
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 2157 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 86,2 x 92,4 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 181/4000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 420/1600
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 75
Transmisie
Punte motoare: 4Low 4High 2WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata convertizor Aisin 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 5405
Latime (mm): 1950
Inaltime (mm): 1855
Ampatament (mm): 3210
Portbagaj: Sarcina 1 tona plus 3.2 tone tractate
Greutate la gol kg: 2210
Anvelope: 205/60R16
Performante
0 – 100 km/h (s) – 11
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 9.2
Pret
Pret lista cu TVA : 26.290 €
Din pacate acest pickup este foarte urat. Spre deosebire de Kia – care este un producator absolut genial ce a reusit sa intreaca concurenti celebri gen Audi, Bmw, Volvo – Musso pastreaza aceeasi linie urata din trecut: roti mici fata de caroserie. Rangerul meu din 2017 arata mult mai bine decat acest Musso cu un design extrem de nereusit. De fapt, cred ca a castigat locul 1 ca cea mai urata masina din acest segment. Tehnic este cu mult peste ne-fiabilul Ranger, ca design insa sta extrem de prost. Citind acest articol mi-a venit ideea de a inlocui Ranger-urile din firma cu Musso cand expira leasingul, noroc ca am studiat pe youtube si am vazut cat este de urat (am vazut o comparatie Musso vs Mitsubishi L200). Rotile sunt mai mici decat ale Ranger 2.2 Diesel.
In incheiere, urata masina acest Musso. Isuzu Dmax este o alegere mai buna, daca alegem aceeasi categorie de pret si un design mai reusit.
Pingback: Am condus cel mai mare pick-up din Romania! Drive Test cu noul Ssangyong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI 202 CP AT6 Aisin facelift 2023 | WHATTRUCK
Pingback: Drive Test cu noul Ssangyong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI 202 CP AT6 Aisin facelift 2023 | TESTE AUTO