Spunem “cel mai puternic” pentru ca masina din acest test este realmente o “bruta” in segmentul masinilor pick-up prin simplu fapt vine echipat cu cel mai puternic diesel din segment, diesel V6 cuplat la o transmisie automata cu 7 rapoarte de provenienta Infiniti
De multe ori cand ne gandim sau chiar cand conducem o masina pick-up avem in fata o caroserie cu dimensiuni foarte mari, un comportament rutier nu foarte eficient pe sosea si o motorizare diesel agriculturala.
Sa pornesti dimineata un pick-up modern nu este o mare placere pentru ca acesta suna serios nu din lipsa unei antifonari foarte bune ci pentru ca aceste motoare diesel fac parte din categoria propulsoarelor cu aprindere prin compresie de forta. Acestea trebuie sa dea totul pana cand acul turometrului ajunge la 2.000 rpm pentru ca de multe ori masina este in sarcina sau merge in modul 4High pe drumuri forestiere.
Pentru a scapa oarecum de aceasta imagine nu tocmai placuta japonezii de la Nissan au decis sa dezvolte cel mai puternic pick-up din Europa, masina care nu doar ca trebuie sa concureze modelele mai noi si cu motoare mai mici insa trebuia sa concureze tot ce exista pe piata la capitolul masini cu sasiu separat si transmisie 4×4.
Noul Nissan Navara 3.0 V6 este un “monstru” de masina pentru ca ofera celui din spatele volanului performante din clasa unui BMW X5 sau a unui Audi Q7, insa si capacitatea de a merge pe drumuri desfundate fara prea mari probleme.
CEL MAI PUTERNIC DIESEL DIN SEGMENT ESTE UN dCI!
Cand am deschis capota motorului pur si simplu am realizat cat de greu a fost pentru cei de la Nissan sa monteze un V6 dCI pe Navara, model care in America se vinde sub brandul Frontier si are un motor V6 de 4 litri. Sumedenia de furtunase si cabluri aproape face nevazuti cei 6 cilindri de forta, motor nu doar puternic insa si foarte rafinat.
Pe fisa tehnica cei de la Nissan spun simplu si fara prea multe detalii V6, 2993 cmc, 231 CP si 550 Nm, cifre care deja creeaza probleme in ograda celor de la Toyota, Volkswagen, Ford sau Mitsubishi. Sa montezi un diesel de peste 230 de CP pe un pick-up este oarecum o mica nebunie, insa corect una binemeritata pentru un segment auto blamat pentru arhaismul degajat.
Cei peste 550 de Nm sunt dezvoltati inca de la o turatie de 1.750 rpm, exact acolo unde un motor de BMW sau de Mercedes ofera doar 400 de Nm. Spunem aceasta pentru ca o Navara V6 nu este doar un concurent pentru gama pick-up ci si pentru marile si mult laudatele SUV-uri premium care ofera mai nou motoare diesel cu 4 cilindri la o greutate la gol de aproximativ 2 tone.
Pe sosea un astfel de V6 pe Navara tine piept si invinge de multe ori chiar si un BMW X5, Audi Q7 sau un Range Rover prin simplu fapt ca este de multe ori mult mai usoara (exemplu: -300 de kg fata de un Range Rover) si este echipata cu una dintre cele mai bune transmisii automate din lume, cea cu 7 trepte Aisin de la gama Infiniti (marca de lux a celor de la Nissan).
Daca punem fata in fata un VW Amarok 2.0 TDI, o Toyota Hilux 3.0 D-4D sau un Mitsubishi L200 masina celor de la Nissan ajunge cel mai repede la 100 de km/h si atinge cea mai ridicata viteza maxima.
Este pe scurt cea mai buna la capitolul motorizare si performante pe sosea.
COMPORTAMENT RUTIER
Prima senzatie pe care o primesti cand conduci o Navara V6 este ca japonezii au montat un motor foarte mare pe o masina instabila pe sosea, adica ca si cum am fi montat noi un 2.0 TDI pe o Dacia Logan. Aceasta senzatie incepe sa dispara dupa primii km pentru ca Nissan-ul Navara are cea mai dinamica suspensie din segment, fapt care ne permite sa spunem ca aceasta masina este si cea mai sportiva de pe piata din segmentul respectiv.
Evident, aici nu trebuie sa uitam totusi ca avem sub o caroserie cu un centru de greutate relativ mare si un sasiu clasic si un sistem de franare cu tamburi pe puntea spate, detalii care nu ne permit sa comparam la capitolul comportament rutier aceasta Navara cu suratele ei din clasa SUV.
Niciodata o Navara nu va avea un comportament rutier mai bun decat un Murano, insa niciodata un Murano nu va avea sanse sa concureze o Navara in afara soselei.
Singurul punct unde modelul pick-up puncteaza este la capitolul forta, respectiv reprize pe sosea unde masina aceasta poate concura fara probleme chiar si un Infiniti FX30d (ambele au aceeasi motorizare dCI de la modelul Renault Laguna).
Cutia de viteze Aisin cu 7 trepte este foarte buna indiferent de mediul unde lucreaza o Navara V6 pentru ca este perfect capabila a transmite puntii spate toti cei 550 de Nm fie ca vorbim de o repriza de la 100-160 km/h, fie ca suntem in modul 4LOW pe un drum forestier.
Cutia aceasta nu primeste nici un punct negativ si pentru faptul ca este cuplata la o motorizare de cilindree mare, detaliu care nu prea le-a iesit celor de la VW cand au legat cutia ZF8 (considerata de specialisti cea mai buna cutie automata a momentului) de micuta motorizare cu 4 cilindri TDI.
De fiecare data cand vorbim de trendul downsizing in segmentul pick-up trebuie sa spunem ca aceasta regula nu are nici un rost pentru aceste masini sunt puse de cele mai multe ori la munca grea si pentru care o reducere a consumului de 1 litru nu este necesara cand sub capota se gaseste un motor prea mic.
In America Ford a scapat usor de masivele V8-uri de cinci litri in favoarea unor propulsoare V6 EcoBoost de 3.5 litri pe benzina care sunt la fel de puternice (+300 CP) si consuma in medie 5 litri mai putin. In Europa in timp ce VW lansa noul Amarok 2.0 TDI cei de la Nissan au dezvoltat aceasta Navara 3.0 dCI, masina care primeste cel mai bun motor din segment.
CONSUM DE MOTORINA REAL
De fiecare data am fost intrebati in acest test drive cat consuma o Navara V6 in comparatie cu cea echipata cu motorul dCI de 2.5 litri de 190 CP, si de fiecare data le-am raspuns ca masina de fata consuma in medie cu pana la 2 litri mai putin decat modelul comparat.
Mirarea a fost mare pana cand le-am spus tuturor ca nu de cele mai multe ori motorul mai mic pe o masina grea ofera si cel mai bun consum pentru ca daca echipam o Navara cu un trei litri dCI acesta nu se “chinuie” la fel de mult sa mute din loc o masina de plus 2 tone la gol.
Daca mai punem si faptul ca aceste masini merg de multe ori in sarcina consumul mediu ar putea sa fie chiar si cu 5 litri mai mic in detrimentul motorizarii mai mici.
Resursele de putere al masivului V6 si rafinamentul transmisiei cu 7 rapoarte permit unei Navare V6 sa consume in Bucuresti in modul bara la bara doar 11.4 litri pentru fiecare 100 de km, si doar 7 litri cand se merge constant la o viteza de 90 km/h in mediul extraurban. Cel mai mare avantaj al masinii de fata este sesizabil atunci cand mergem pe autostrada unde in treapta a 7-ea motorul se calmeaza undeva la 2.100 rpm la o viteza de 130 km/h.
In acel moment consumul mediu este situat undeva in jur de 8 litri pentru fiecare 100 de km pe care trebuie sa-i parcurgem.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Daca vrei sa conduci cel mai puternic si rafinat pick-up din Europa trebuie neaparat sa te opresti la o Navara V6. Aceasta este mult mai puternica decat un VW Amarok 2.0 Bi-TDI, un Ford Ranger 3.2 TDCI sau o Toyota Hilux 3.0 D-4D.
Pur si simplu motorul de 231 CP al celor de la Nissan este capabil a concura fara probleme chiar si un BMW X5, Audi Q7 sau un Mercedes ML350 CDI prin simplu fapt ca ofera un moment motor foarte bun, o cutie de viteze automata exemplara si o greutate la gol de multe ori mai mica decat cea a modelelor enumerate mai sus.
Raportul CP/kg/performante este greu de combatut chiar si cand vorbim de o confruntare dintre un pick-up si un SUV premium.
Masina aceasta socheaza inca din primele momente si ne-a facut sa parcurgem peste 800 de km cu zambetul pe buze!
PRO
Cel mai puternic pick-up din EuropaCel mai rafinat pick-up din Europa
Cel mai rapid pick-up din Europa
Cel mai luxos pick-up din Europa
Cea mai buna calitate de fabricatie
Cel mai mic consum pentru un pick-up de peste 200 CP
Singurul pick-up Made in Europe
Un singur nivel de echipare premium
Impozit foarte mic pentru ca este o masina utilitara
CONTRA
Pretul de achizitie se apropie de cel al segmentului SUV premium
Spatiu in spate cel mai mic din segment
Capacitati relative in mediul off road datorita unghiurilor de atac si degajare mici
Valoare de revanzare
Geam lateral automata doar pentru sofer
Pingback: Daca vrei un Mercedes Clasa X poti alege fara probleme un Nissan Navara NP300 N-Connecta 2.3 dCI 160 CP 2018 | WHATTRUCK
Pingback: Noul Nissan Navara 2023 se vinde cu un pret de 29.000 euro | WHATTRUCK