Romania este o tara saraca, deci vom avea pe sosele masini comerciale care sunt in mare parte importate second hand din Europa de Vest.
Tinand cont de aceste astazi prezentam care sunt principalele probleme ale masinilor comerciale de pana in 3.5 tone mult iubite de romani.
Citroen Berlogo I si Peugeot Partner I 1996-2010
Aceasta utilitara a excelat la capitolul motorizari pe benzina si motorina, insa a avut mari probleme cu puntea spate care se rupea.
Costurile cu reconditionarea sa sunt de 2.000 de lei, pret destul de mare pentru o masina utilitara din 1996 cu o valoare de revanzare de 4.000 lei.
Fiat Doblo II Opel Combo 2010-2020
Aici vorbim doar de motorul diesel 1.3 Multijet care are mari probleme cu celebra distributie pe lant!
Aceasta se rupe fara sa dea semne de uzura ( zgomotr dimineata), iar reparatia unui asemenea motor este de 4.000 lei daca nu sunt afectate supapele.
Fiat Scudo II, Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Toyota ProAce 2006-2016
Aceasta masina a avut probleme serioase cu pompa common rail pentru 2.0 HDI, insa si suspensia si sistemul electric.
Specialistii recomanda 1.6 HDI cu o revizie completa la service inainte de achizitie!
FIAT Ducato III 2006-Prezent
Probleme grave cu motorizarea 2.2 JTD cu injectoarele de motorina care daca nu sunt schimbate duc la distrugerea totala a motrizarii. Aici vorbim de o noi pistoane, segmentare si supape noi! Si evident o distributie noua!
Cel mai reusit motor este 3.0 Multijet care din pacate nu este cumparat de romani pentru ca este prea scump la achzitie SH!
A existat si un 3 litri pe benzina si GPL la fel de reusit!
Ford Transit V 2000-2013
Aceasta generatie de Transit a avut doar laude din partea soferilor cand este comparata cu actulul model extrem de probematic.
Insa chiar si asa, Transit V a avut probleme cu motorizarea 2.0 TDCI cu injectoarele, insa si o coroziune foarte mare a caroseriei.
Versiunile RWD au avut probleme cu axul cardanic care se rupea in mers!
Mercedes Sprinter II 2006-2019
Acesta este fara doar si poate cel mai prost Sprinter din istorie pentru ca RUGINESTE foarte repede, iar motorizarea 2.1 CDI are probleme cu sistemul de racire, turbo, egr si injectoarele de motorina.
Cel mai bun motor este V6 CDI de trei litri cuplat la cutie automata care este rar pe masinile importate de catre romani.
Cel mai economic Sprinter este LGT care are un motor 1.8 turbo pe benzina si GPL de 156 CP cu doua rezervore de 190 litri!
Renault Kangoo I 1998-2008
Aceasta masina are mari probleme cu pompa de motorina pe versiunea 1.9 D aspirat ( aceelas motor gasit si pe Dacia Pick-up), insa si pompa common rail pe motorizarea 1.5 dCI.
Cel mai fiabil motor este cel pe benzina 1.6 16V de 105 CP care nu are nici o problema tehnica!
Cutia robotizata pe Kangoo I este o mare problema tehnica!
Renault Trafic II 2001-2014
Aceasta generatie de utiliare are probleme cu motorul 1.9 dCI de 90, are probleme cu rugina si constant cu timoneria.
Cel mai bun motor este cel pe benzina 2.0 MPI de 115 CP, insa si versiunea 2.0 dCI de 115 CP care are distributia pe lant.
Din pacate cutia robotizata a fost o mare problema tehnica pentru Renault!
VW Transporter T5 2003-2015
Aceasta este fara discutii cea mai proasta masina comerciala a celor de la VW.
Motorul 2.5 TDI a avut mari probleme cu injectoarele si distributia, iar 1.9 TDI cu injectoarele de motorina.
Motorul 2.5 TDI avea blocul motor acoperit cu Nikasil care ducea la distrugerea completa a sa in foarte putini km de utilizare.
Cea mai fiabila motorizarea a fost cea pe benzina 2.0 MPI de 115 CP gasita pe Golgf 4 si Passat b5.
s s
Pingback: Vezi de ce motorul diesel V6 Lion montat pe Ford Ranger si VW Amarok este cel mai slab diesel? | WHATTRUCK