Una dintre cele mai impunatoare masini Ford vandute in Europa are o motorizare diesel cu o distributie pe curea care ridica semne de intrebare.
Si asta nu o spune noi, ci chiar soferii de Ford care au mai condus un 1.0 EcoBoost cu aceelasi tip de curea care a dus la distrugerea prematura a motoarelor, solutia lui Ford pentru acel motor mic a fost introuducerea unei distributii pe lant.
Acum, se pare ca Ford a modifcat motorul clasic 2.0 EcoBlue Panther care avea o distributie pe lant intr-un sistem pe curea in imersiune, adica intreaga curea de distributie intra in baia de ulei a motorului.
Chiar si Stellantis a renuntat la aceasta solutie pentru una cu lant pentru ca pe motorul 1.2 PureTech cureaua se deteriora prematur pentru ca intervalele de service era exagerat de mari fata de cele ale unui motor clasic.
Fanii Ford deja considera ca la a treia revizie te poti astepta la inlocuirea motorului pentru ca Ford cheama masinile la 40,000 de km sau 2 ani care ajunge prima.
Noul motor EcoBlue de 205 CP echipeaza chiar noul Ford Ranger 2.0 EcoBlue Bi-Turbo A10 e-4WD Wildtrak, masina care trebuie sa concureze Isuzu D-Max ( distributie partial pe pinioane!) si Toyota Hilux.
Conform specialistilor un astfel de motor are un cost de peste 10.000 euro la o reprezentata Ford, pret exagerat daca ne uitam ca un motor BMW diesel este mai ieftin!