Dacia Duster are o concurenta acerba din partea Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023-SMT Ssanyong Pallady

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong

Una dintre cele mai mari probleme ale celor de la Dacia si Renault, nu mai vine din partea marcii Suzuki, ci din partea celui mai vechi constructor de automobile din Coreea de Sud.

Este vorba de marca Ssangyong, care de ceva vreme se numeste KG Mobility, si care construieste una dintre cele mai bune masini SUV de clasa compacta din Europa.

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong

Aici vorbim evident de gama Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, vanduta de catre dealerul SMT SsangYong Pallady.

DE CE KORANDO CONCUREAZA DUSTER?

In primul rand, pentru ca o Dacia Duster 1.33 TCe 150 CP EDC, in nivelul de echipare Journey, cu dotari echivalente unui Korando, se vinde acum in Romania cu un pret de peste 24.000 euro, in timp ce masina celor de la Ssangyong are un pret de vanzare de 21.990 euro TVA inclus.

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong
Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong

Aici este de fapt marea problema a masinii romanesti, pretul sau extrem de mare de achizitie permite concurentei sa devina realmente concurenta, chiar daca Duster a devenit un brand in segmentul SUV in Europa.

Cat despre caroserie, trebuie spus ca Duster are dimensiuni mult mai mici decat cele ale unui Korando, care de fapt concureaza direct modele precum Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Austral sau Peugeot 3008.

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong

MOTOR SI CONSUM REAL DE BENZINA

Singura zona unde orice Korando poate sa fie criticat este consumul destul de mare de benzina, insa trebuie sa tinem cont ca nici o masina provenita din Coreea de Sud nu a reusit sa afiseze cifre bune la acest capitol.

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong

Pe sosea, la un mers normal, Korando de fata consuma in medie 8 litri la 100 de km, iar daca mergem intr-un Bucuresti aglomerat, trebuie sa te astepti la peste 10 litri, insa este bine de mentionat faptul ca sistemul Stop&Start functioneaza fara gres.

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong

Revenind la o posibila comparatia cu Duster, trebuie spus ca Ssangyong utilizeaza un motor cu 4 cilindri de 1.5 litri turbo care are 163 CP si 280 Nm, adica ofera un dinamism asteptat masinii cu o greutate la gol de 1.4 tone.

Duster foloseste un motor 1.33 TCe de 150 CP si doar 250 Nm, motor inferior propulsorului celor de la Ssangyong la capitolul performante si de ce nu, fiabilitate in timp.

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, autolatest, test drive, oferta, smt ssangyong pallady, service ssangyong, test ro, de unde cumpar ssangyong

KORANDO ARE CEA MAI FIABILA CUTIE AUTOMATA DIN SEGMENT

Fara prea multe discutii, cei de la Ssangyong au ales pe actuala generatie de Korando o cutie automata semnata de japonezii de la Aisin, iar intreaga sa concurenta nu prea are raspuns la aceasta, pentru ca utilizeaza cutii secventiale sau CVT mai putin fiabile.

CITESTE MAI MULTE AICI!

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.