Se pare ca Mercedes Benz vrea cu ardoare sa lanseze o noua generatie de utilitare din segmentul de 3.5 tone cu baterii mari, insa realitatea crunta pentru ei este ca nici un transportator nu vrea sa cumpere aceste dubite.

In primul rand un Mercedes eSprinter 2023 are sub caroserie o baterie ridicola care afiseaza doar 47 kwh net, iar putere motorului sau este de 95 CP.
In viata reala masina poate merge in sarcina cu un consum mediu de 37.5 kwh aproximativ 125 de km, cifra ridicola daca tinem cont ca un Mercedes eSprinter are un pret de peste 60.000 euro la achizitie.

Acum germanii s-au gandit sa-l modernizeze, respectiv sa ofere un Mercedes eSprinter cu bateria mare de la EQS de peste 108 kwh, insa si aici trebuie sa tinem cont de o sarcina maxima extrem de mica de 800 kg si un pret de peste 90.000 euro pentru un banal Sprinter.

Se pare ca visul germanilor ca si al celor de la Renault de a da nastere unei utilitare electrice de 3.5 tone ramane o utopie mai ales acum cand vedem ca pretul energiei electrice a depasit 3 lei pentru companii, iar autonomia ridicola si pretul foarte mare sunt impedimente imposbil de depasit.

Sfatul Whattruck Romania este sa nu cumparati utilitare electrice pentru ca nu aduc nici un avantaj economic transportatorilor chiar daca masinile merg zi de zi in marile orase.









