Ford a inceput sa vanda in Europa marele Explorer intr-o varianta PHEV care se doreste sa fie fara doar si poate o masina premium.


In realitate este vorba de un banal Ford Explorer construit in SUA care are sub capota un motor V6 Ecoboost de 363 CP care este la randul sau ajutat de un motor electric de 102 CP si un acumulator extrem de mic de 13.6 kwh.
In total Ford spune ca aceasta masina dezvolta o putere maxima de 457 CP si este capabila a atinge 100 de km/h in doar 5.8 secunde, insa marea problema a lui Ford este pretul de achizitie de peste 80.000 euro TVA inclus.

De partea cealalta a baricadei BMW arunca un lupta cel mai sportiv SUV de clasa mare din lume, noul BMW X5 M50i testat de Autolatest in premiera AICI!
TEHNOLOGIE AMERICANA INSUFICIENTA!
Inca din primii km vedem ca noul Ford Explorer este o masina SUV extrem de mare si care are o gareutate la gol foarte mare fata de ceea ce ofera BMW.

Germanii au sub capota un V8 de 4.4 litri TwinTurbo de 530 CP care afiseaza un cuplu motor de 750 Nm si care permite masinii sa atinga 100 de km/h in doar 4.3 secunde plus o viteza maxima de 250 km/h limitata electronic.
Ford Explorer nu are decat un micut V6 de trei litri incapabil a misca elegant o masina de talia lui Explorer, de unde si vanzarea in SUA a lui Explorer fara PHEV insa cu 400 de CP.

In Europa acest Explorer vine doar in varianta PHEV care din pacate nu este suficienta pentru a concura un M50i din nici un punct de vedere.
Si daca tot era vorba de un PHEV acest Ford merge in modul electric doar 40 de km in conditii optime dupa care merge 100% pe benzina si are un consum mediu de 11.1 litri pentru fiecae 100 de km.
BMW nu se lauda cu un consum mic pentru ca masivul V8 de 530 CP nu a fost gandit sa fie economic, ci doar SPORTIV la orice turatie!
