Dezvoltat de Ford Performance, Next-Gen Ranger Raptor este cea mai capabilă versiune a noii generații.
Cu o tehnologie mai inteligentă care controlează un angrenaj mecanic mai rezistent și mai capabil, Ranger Raptor îmbină puterea brută cu precizia mecanică și tehnică pentru a crea cel mai avansat Ranger construit vreodată.
MOTOR DIESEL MADE IN USA:
Cea mai importantă veste pentru fanii performanței este introducerea unui nou motor EcoBoost V6 pe benzină de 3,0 litri twin-turbo, setat de Ford Performance pentru a produce 288 CP și 491 Nm.
Noul motor oferă o creștere uriașă a puterii față de actualul motor diesel biturbo de 2,0 litri, care va continua să fie disponibil pe anumite piețe în Next-Gen Ranger Raptor din 2023.
Motorul EcoBoost V6 twin-turbo de 3,0 litri are un bloc de cilindri compact din fier-grafit, mai rezistent cu 75% comparat cu fierul utilizat în versiuni convenționale.
Ford Performance s-a asigurat că motorul oferă un răspuns imediat la accelerații, iar un sistem anti-lag creat pentru curse, similar cu cel vazut pentru prima dată la Ford GT și apoi la Focus ST, permite un răspuns motor extrem de rapid.
Performanțele lui Ranger Raptor de a aborda terenuri accidentate este îmbunătățită și mai mult cu o protecție serioasă sub caroserie. Placa frontală este aproape dublă față de unitatea standard NextGen Ranger și este fabricată din oțel de înaltă rezistență cu o grosime de 2,3 mm.
Această placă, combinată cu scutul inferior al motorului și scutul cutiei de transfer, este concepută pentru a proteja componentele cheie, cum ar fi radiatorul, sistemul de direcție, traversa față, baia motorului și diferențialul față.
OFF ROAD MODE:
On-road
- Normal–conceput pentru confort și eficiență a consumului de combustibil
- Sport– mai receptiv pentru condusul plin de energie pe drum
- Slippery – pentru o conducere mai sigură pe suprafețe alunecoase sau neuniforme
Off-road
- Rock crawl – pentru un control optim la viteză foarte mică pe teren stâncos și extrem de denivelat
- Sand – optimizează schimbările de trepte și livrarea puterii pentru progres în nisip și zăpadă înaltă
- Mud/Ruts – pentru aderență maximă în timpul accelerațiilor și menținerea impulsului pe suprafețe moi
- Baja– setează toate sistemele pentru a putea ataca agresiv dunele de nisip la viteză mare
DESPRE NOUL MOTOR FORD DIESEL:
The 3.0L Power Stroke has lightweight aluminum cylinder heads with four valves per cylinder, belt driven dual overhead camshaft (DOHC), and hydraulic lifters. The timing belt drives exhaust camshafts only. Each exhaust camshaft is connected with intake camshaft via a low-friction cam-to-cam chain. Quick starting glow plugs help to start the engine in cold condition.
Twin cylinder high-pressure fuel pump is located at the rear of the engine. It is driven by a driver side intake camshaft via a cogged belt. High-pressure fuel pump produces 29,000 psi (2000 bar) maximum injection pressure for the common rail direct injection system with piezoelectric fuel injectors. Common rail system provides improved power and fuel efficiency, reduced noise and vibration.
The engine was equipped with new variable geometry turbocharger featuring a ball bearing design and electronically actuated wastegate. Turbocharger sends compressed air to intake manifold through an air-to-air intercooler.
To comply with emission requirements there is a sophisticated exhaust aftertreatment system including high pressure cooled exhaust gas recirculation (EGR), diesel particulate filter (DPF), selective catalytic reduction (SCR), and diesel exhaust fluid (DEF). Engine eats ultra-low sulfur diesel (ULSD).
As a result, the 3.0L Power Stroke provides a practical and economical balance between performance and fuel economy.