Masina din acest test drive revine in cadrul Autolatest dupa o perioada extrem de lunga, ultimul test cu Rexton fiind realizat de noi AICI, in anul 2013.
De atunci si pana in prezent, cei de la Ssangyong au lansat pe piata o noua generatie de Rexton denumita G4, care este mult mai mare si mult mai buna din toate punctele de vedere.
ISTORIA REXTON SI TESTELE AUTOLATEST DIN 2005
Asa cum spuneam mai sus, Autolatest Romania este o autoritate cand vorbim despre testele cu masini Ssangyong, pentru ca noi am testat in 2005 gama Rexton I AICI, cu motor Mercedes de 2.9 litri si 118 CP. De asemenea, am testat Kyron 2.0 CDI AICI in anul 2006, insa si modele mai putin cunoscute precum Actyon AICI , Korando Facelift AICI sau Rodius in 2005 AICI!.
Peste 15.000 de km la bordul masinilor Ssangyong ne permit sa spunem ca noul G4 2021 este realmente o evolutie greu de anticipat de catre constructorii europeni, care in prezent ofera masini din ce in ce mai slabe, cu preturi din ce in ce mai mari.
EVOLUTIA REXTON I VS REXTON G4 2021
Primul Rexton, testat de noi in 2005, avea sub capota celebrul motor Mercedes Benz de 2.9 litri intalnit pe modelele E290, insa si gama de utilitare Sprinter I, motor care pe Rexton avea sa fie mult prea slab pentru o caroserie atat de grea.
Evolutia a aparut la prima generatie Rexton I cu introducerea motorizarii L5 2.7 CDI de 165 CP sau 186 CP, care avea, in premira, cutia Mercedes 5G Tronic montata chiar si pe modelele Mercedes AMG pana recent!
Pasul urmator se numeste G4, adica Rexton II, care reprezinta din start o masina complet noua, care arata mult mai bine si care se conduce asemenea unui SUV premium de peste 90.000 euro.
IMAGINE DE MARCA SI CALITATE DE FABRICATIE
Din pacate, in Romania, imaginea de marca a celor de la Ssangyong inca sufera dupa esecul celor de la AutoCobalcescu si Ssangyong Romania, care nu au reusit sa cladeasca acolo unde Autoitalia, condusa de familia Stein, a pus bazele in anii 2000.
Acum a venit randul dealerilor precum Ssang RO sa intre din nou in contact cu o noua generatie de clienti si sa arate, de fapt, cum sta treaba cu noile modele Rexton G4 2021.
TEHNICA VERITABILA OFF ROAD SI CUTIE DE KIA STINGER
Sub capota, cei de la Ssangyong ofera vechea motorizare Mercedes 2.2 CDI, care este construita in Coreea de Sud, cu o singura turbina si care afiseaza o putere maxima de 202 Cp la 3.800 rpm, insa si un moment motor de 441 Nm incepand cu o turatie extrem de joasa de 1.600 rpm.
Vedeta marcii este fara doar si poate, noua cutie de viteze automata cu 8 trepte si convertizor de cuplu, care se regaseste pe modelele Kia Stinger si gama premium Genesis.
Ssangyong a renunta la vechea cutie 7G Tronic Mercedes, pentru ca era prea lenta si nu oferea un randament optim la capitolul consum real de motorina.
Noi am reusit sa mergem peste 700 de km cu masina, atat pe autostrada cat si in oras, iar consumul mediu a fost de 9 litri pentru fiecare 100 de km.
Cu un plin ( 70 de litri) poti merge economic chiar si 900 de km fara prea mari probleme, cu noul Rexton.
Cand vorbim de componenta off road, concurenta celor de la Ssangyong se evapora repede, pentru ca, acum, in Europa, doar Mercedes Clasa G si Toyota Land Cruiser mai au caseta de reductie pe un SUV nou.
Din pacate, aceste masini au preturi reale de pese 80.000 de euro cu toate taxele incluse, la un nivel de echipare comparabil cu acest Rexton 2021!
Capacitatea de a cupla 4LOW si de a trece peste denivelari mari cu ajutorul a doua diferentiale, dintre care doar unul blocabil, ramane calitatea doar a marcii Ssangyong.
Aici concurenta NU EXISTA!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Inca din primii km am constat ca noul Rexton G4 2021 are un tren de rulare setat extrem de bine, pentru a face de “ras” pe sosea o Toyota Land Cruiser, insa si capacitatea de a face fata masinii japoneze pe orice suprafata in off road.
La interior, pachetul optional Premium Plus aduce pielea Nappa care se regaseste atat pe scaune, cat si pe plansa de bord si fetele portierelor.
Jantele din aliaj cromate, cu anvelope 255/50 R20 arata in realitate mult mai bine decat ofera multi constructori premium cu preturi de peste 100.000 euro!
All around, noul Ssangyong Rexton G4 2.2 e-XDI 202 CP AT8 Premium Plus 2021 se prezinta drept un produs premium, cu o motorizare Mercedes si o cutie KIA-Genesis, pentru un pret de achizitie care incepe undeva sub 30.000 euro.
In varianta de fata, de top, acest Rexton cu 7 locuri ofera mult mai multe decat pare la prima vedere. Alegerea sa incepe cu primii km, cand realizezi de fapt ca Skoda, Mazda, VW sau Ford cer mult prea multi bani pentru mult prea putin, masina cu mult prea putine dotari!
Din aceasta cauza, valoarea de revanzare in Germania a unui Rexton este superioara marcilor amintite mai sus.
PRO
Garantie motor si cutie 10 ani sau 150.000 de km
Calitatea foarte buna a asamblarii
Motor diesel rafinat si relativ economic
Cutie de viteze KIA Genesis AT8 cu convertizor de cuplu
Printre putinele SUV-uri din Europa cu sasiu separat si caseta de reductie 4High-4Low
Pret de vanzare inferior oricarui model concurent
Nivel de echipare Premium Plus extrem de bogat
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Imagine de marca in Romania
Lipsa transmisie 4WD standard
Vizibilitate precara in spate din cauza montantului C masiv
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 2157 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 86,2 x 92,4 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 202/3800
Cuplu maxim Nm – rot/min: 441/1600-2600
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 70
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata AT8 convertizor de cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4850
Latime (mm): 4850
Inaltime (mm): 4850
Ampatament (mm): 2865
Portbagaj: 240-1.806 litri versiunea 7 locuri
Greutate la gol kg: 2.241
Anvelope: 255/50 R20
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.7
Viteza maxima (km/h) –184
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7,6-8,7
Pret
Pret lista cu TVA : 29.990 €