Primul test drive cu noul Volvo FE 2014 echipat cu motorizarea D8 Euro 6

test drive volvo fe 2014 euro 6 drive romania fuel consumption d8kengine

Volvo Trucks Romania a prezentat in premiera pentru piata de la noi din tara o noua gama de camioane destinate celor care efectueaza un transport urban si extraurban pe distante mici.

Acestea se numesc FE si FL, insa vedeta din acest test este camionul FE care vine pentru prima data in fata clientilor traditionali intr-o forma complet noua pentru acest an.

De fapt camionul din acest test drive este un FE 2014 echipat cu o structura realizata in Suedia de catre carosierul AB SKAB. In plus fata de aceasta carosare noul Volvo FE a primit si un body-kit aerodinamic care anunta o scadere considerabila a consumului de carburant.

MOTORIZAREI EURO 6

Conform celor de la Volvo noul motor denumit D8 este primul din noua serie de propulsoare Euro 6 care a fost construit de la zero de constructor pentru a face fata celor mai severe normel de poluare si de ce nu si celor mai competitive motorizari ale concurentei.

Noul motor are o configuratie clasica 6 in linie si este oferit pe acest noul Volvo FL in trei versiuni de putere, respectiv o versiune de baza care se numeste D8K250.

Aceasta are o putere maxima de 250 CP si dezvolta un moment motor de 950 Nm incepand cu o turatie de 900 rpm.

Un pas mai sus se regasesc versiunile D8K280 si D8K320, acest din urma fiind si motorizarea disponibila in pe camionul de fata.

Puterea maxima de 320 CP este suficienta atat pentru un mers in mediul urban cat si in cel extraurban unde se gasesc si situatii unde soferul trebuie sa depaseasca vehiculele mai lente. Momentul motor de 1200 Nm este corelat cu sarcina maxima a noii transmisii I-SHIFT AT2412E cu 12 vitezei.

Optional camionul poate sa fie echipat si cu o transmisie clasica automata AL306 care dispune de 6 trepte.

Normele de poluare Euro 6 sunt indeplinite de noua motorizare Volvo prin implementarea sistemelor EGR, SCR si mai nou a unui nou injector care este corelat cu sistemul DOC si filtrul de particule.

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.