De aceasta data nu vorbim de motorizarea 2.0 TDI si problemele sale, ci de o schimbare a unui model care in ochii multor fani nu a avut realmente nici o sansa in Europa.
Este vorba de marele model pick-up Volkswagen Amarok 2016, masina care in urma cu cateva luni a primit un amplu facelit de substanta.
Acum Amarok nu doar ca a primit cel mai bun motor din clasa sa, a primit si ample schimbari de atitudine, adica masina aceasta este complet schimbata fata de modelul testat de echipa Autolatest in urma cu cateva luni AICI!
NOUL AMAROK ESTE PE BUNE NOU!
Fanii marcii stiu ca masivul Amarok este o masina de nisa, adica aceasta nu va avea niciodata cifrele de vanzari ale unui Passat sau chiar si Transporter, insa chiar si asa masina aceasta este in continuare un model de top.
Pentru a intra in nou an cum se cuvine cei de la VW au ales sa modifice amplu noul Amarok, schimbari care fac din acest model nu doar insa un pick-up, ci chiar CEL MAI BUN PICK-UP DIN EUROPA.
Sa spui acest lucru cand te numesti Whattruck.ro este relativ greu daca tinem cont de concurenta sa reala, insa dupa parcurgerea a peste 500 de km cu noul model acest lucru devine repede unul adevarat.
CARE SUNT SCHIMBARILE AMAROK FACELIFT 2016?
La exterior masina a primit cateva schimbari de ordin stilistic, respectiv noi blocuri optice fata-spate, insa marile schimbari nu se vad din aceasta perspectiva.
Acum noul Amarok V6 are un nou tren de rulare setat mai mult spre o calatorie confortabila, lucru greu de atins de modelele sale concurente.
Noua suspensie este o combinatie perfecta intre o rigiditate clasica de model cu bena si o stabilitate in viraje de top asemenea unui VW Touareg. Aceasta combinatie permite modelului Amarok sa primeasca cele mai bune note din industrie in segmentul sau.
Mai mult decat atat, acest comportament rutier de top este realizat cu arcuri lamelare spate si o punte rigida.
De asemenea VW a operat ample schimbari si la capitolul antifonare, acum noul Amarok fiind fara doar si poate cel mai placut la condus model pick-up. De fapt in spatele volanului soferul este tratat asemenea unui sofer de Touareg, detaliu extrem de important daca ne uitam la modelele concurente care insa au un feeling de masini utilitare 100%.
CEA MAI BUNA MOTORIZARE DIN CLASA SA
Cu aparitia noului Amarok facelift clientii VW primesc si cea mai importanta schimbare din gama, respectiv introducerea in premiera a motorizarii diesel V6 TDI de trei litri.
Acum putem spune fara menajamente ca VW Amarok are cel mai bun motor diesel din clasa pick-up, fie ca vorbim de un Amarok de baza de 160 CP fie ca vorbim de motorizarea de top de 226 CP
Pur si simplu germanii au ales sa nu mai faca greseli si au renuntat la motorizarea mica de doi litri in favoarea unui masiv V6 de aproape 3.000 cmc. Noul motor are un moment motor de 550 Nm disponibil incepand cu o turatie de 1.400 rpm
Avantajele noii motorizari se vad inca din primii km, respectiv motorul este extrem de performant, extrem de silentios si extrem de economic. Spunem economic pentru ca acum, consumul mediu a scazut in medie cu 1-2 litri fata de cel al vechii motorizari 2.0 Bi TDI de 180 CP.
Este normal ca masina cu motorul mai mare sa afiseze un consum mai mic in mod real pentru ca propulsorul V6 are o curba de cuplu mai mare pe o plaja de turatii mai mari decat cea a unui banal 2.0 TDI.
Un mare plus este si faptul ca motorul V6 TDI are un sistem Stop& Start de top care functioneaza impecabil chiar si cand temperatura scade sub 0 grade Celsius, sistem care la un Ford Ranger de exemplu nu mai functioneaza cand temperatura este mai mica dee 5 grade Celsius.
CUM SE CONDUCE UN AMAROK V6 TDI De 226 CP?
Fanii masinilor SUV de clasa premium vor spune ca exacat precum un VW Touareg, Audi Q7 sau BMW X5 diesel, adica extrem de bine.
Fanii masinilor traditionale pick-up vor avea un soc cand vor conduce noul Amarok V6 pentru ca puterea dezvoltata de acest masiv motor este mult peste tot ceea ce ofera concurenta. Spunem ca VW este cel mai bun din clasa sa si pentru faptul ca Nissan nu mai ofera pe Navara motorul Renault V6 dCI din trecut.
Acum daca vrei o masina pick-up premium nu poti sa-ti cumperi decat un Amarok, restul de masini concurente fiind depasite la toate capitolele de masina germanilor.
Chiar si versiunea de baza are un V6 TDI de trei litri echipat cu o transmisie manuala ZF cu 6 trepte, adica chiar si un model entry-level Amarok este cu o clasa peste ceea ce ofera Ford Ranger sau Toyota Hilux.
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun model pick-up din Europa
Cel mai puternic motor pentru un pick-up
Cea mai rafinata cutie automata care echipeaza un pick-up
Motor cu distributie pe lant
Cel mai rapid pick-up din Europa
Cel mai bun sistem multimedia
Singurul pick-up cu transmisie integrala permanenta
Consum mai mic decat Amarok 2.0 TDI
CONTRA
Pret pentru versiunea de top