Sofer de basculanta prins de ISCTR in sarcina cu 22 de tone in plus-Amenda a fost de 6.000 euro

sofer basculanta isctr, sarcina in plus 22 de tone, probleme basculante suprainaltate, whattruck, autolatest. coclari soferi de basculnante distrug drumurile

Se pare ca soferul roman de camion sau de basculanta stie el mai bine cum sta treaba cu Politia Rutiera si ISCTR, si merge nonsalant pe drumurile patriei supraincarcati ca scapa ei cumva.

Exemplul de fata este cel al unui sofer de basculanta din Bihor, sofer extrem de nesimtit impreuna cu patronul sau pentru ca a supraincarcat basculanta cu 22 de tone extra fata de cat permite legea:

sofer basculanta isctr, sarcina in plus 22 de tone, probleme basculante suprainaltate, whattruck, autolatest. coclari soferi de basculnante distrug drumurile

Compartimentul Transport din cadrul Consiliul Județean Bihor a efectuat astăzi, 1 septembrie, în comun cu Poliția Rutieră, o acțiune de control pentru verificarea respectării de către transportatori a maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise.

Acțiunea s-a desfășurat pe drumul județean 108I și a avut ca rezultat o captură record. Un autocamion care transporta nisip umed a înregistrat o depășire cu 104,37% a masei maxime admise pe axe și o depășire a masei constructive a vehiculului cu peste 10 tone.

sofer basculanta isctr, sarcina in plus 22 de tone, probleme basculante suprainaltate, whattruck, autolatest. coclari soferi de basculnante distrug drumurile

Conform legii, pe axa dublă autocamionul ar fi putut transporta cel mult 16 tone, însă la control au reieșit 32,7 tone. Per total, masa autovehicului a fost de 52 de tone, în condițiile în care capacitatea constructivă a autoutilitarei este de 41 de tone, iar legea îi permite să transporte doar 30 de tone pe drumurile publice. În plus, operatorul nu deținea licență de transport.

 „La tipul acesta de supratonaj, nu doar că se deformează semnificativ și ireversibil suprafața de rulare, inclusiv pe straturile suport, ci, prin depășirea masei constructive cu peste 10 tone, camionul se comportă ca un proiectil. Cel mai mare risc este ca, prin supraîncălzirea componentelor sistemului de frânare, acesta să cedeze, iar vehiculul să devină incontrolabil.

sofer basculanta isctr, sarcina in plus 22 de tone, probleme basculante suprainaltate, whattruck, autolatest. coclari soferi de basculnante distrug drumurile

Totodată, sistemul de suspensie nu este proiectat pentru a susține asemenea tonaj, iar în caz de cedare a acestuia alterează funcționarea sistemului de direcție, făcând iarăși vehiculul incontrolabil. Important de menționat este că la un asemenea tonaj distanța de frânare crește exponențial, mai mult decât dublu față de normal. Un adevărat pericol pentru toți participanții la trafic cu care se intersectează”, a explicat Vlad Gaje, consilier în cadrul Compartimentului Transport.

În acest caz, Compartimentul Transport a aplicat o sancțiune de 20.000 lei. Poliția Rutieră a aplicat o amendă de 9.000 lei și a dispus reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni.

sofer basculanta isctr, sarcina in plus 22 de tone, probleme basculante suprainaltate, whattruck, autolatest. coclari soferi de basculnante distrug drumurile

Consiliul Județean Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.

Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993,  în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.

s

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.