Test Drive cu noua generatie Renault Trafic 2.0 dCi 115 CP 2013

test drive renault trafic 2.0 dci 2013 (7)Francezii de la Renault sunt considerati de mult timp drept unul dintre putinii constructori care sunt specializati in constructia de vehicule comerciale.

Dovada principala este aceea ca Renault este numaru 1 in Europa cand vine vorba de masini utilitare, pozitie detinuta prin simplu fapt ca francezii stiu ca construiasca utilitare de pana in 3.5 tone.

TRAFIC A DEVENIT UN BRAND AUTO

test drive renault trafic 2.0 dci 2013 (12)Cand vorbim de utilitarele de clasa medie in Europa nu putem sa nu amintim de modelul Renault Trafic si fratiorii sau Nissan Primastar si Opel Vivaro.

Aceasta masina si variatiunile sale a devenit de mai bine de un deceniu un adevarat brand pentru Renault prin simplu fapt ca inca este in productia chiar si dupa ce concurenta are pe piata modele noi precum VW Transporter T5 sau mai noul Ford Transit Custom.

Sa pastrezi o gama de utilitare atat de mult pe o piata atat de sensibila este o adevrata performanta, iar masina din acest test drive nu este decat “noul” Renault Trafic 2013.

CARE SUNT SCHIMBARILE?

test drive renault trafic 2.0 dci 2013 (32)Daca punem fata in fata un Trafic de acum 10 ani si noul model de fata nu putem sa nu observam faptul ca masina este in mare parte la fel. Caroseria lui Trafic a suferit putine modificari de ordin tehnic si de ce nu stilistic pentru ca inginerii francezi au considerat ca nu este nevoie.

Realitatea ne face sa le dam dreptate pentru ca optic modelul Trafic este si in acest moment singura utilitara cu o un acoperis inaltat in zona habitacului pentru un spatiu crescut oferit soferului si pasagerilor, iar forma sa patratoasa din spate ne aduce aminte de succesul primei generati de Mercedes Vito. Pur si simplu in spate intra exact obiecte voluminoase fara a se atinge peretii laterali.

CE AVEM SUB CAPOTA?

test drive renault trafic 2.0 dci 2013 (28)Ei bine daca la capitolul design lucrurile sunt in mare parte cunoscute, sub capota francezii arunca in lupta un doi zero dci mult mai rafinat decat pana in trecut.

Motorul versiunii 2013 are tot aceeasi putere maxima de 115 CP insa cutia de viteze este usor modificata pentru un raspuns mult mai eficient in trafic.

Acum primul raport al transmisie este mult mai scurt pentru a permite soferului o plecare mai eleganta de pe loc cand masina este in sarcina, iar ultimele doua rapoarte sunt mai lungi pentru a favoriza un consum mai mic in regim de autostrada.

La o viteza de croaziera de 130 km/h acul turometrului nu sare de 2.650 rpm, turatie optima pentru un consum cat mai redus.

De fapt la acest capitol masina francezilor demonstreaza o economie in medie cu pana la un litru mai buna decat ceea ce ofera concurenta de la VW si Ford.

test drive renault trafic 2.0 dci 2013 (13)

PRO

Imagine de marca
Una dintre cele mai fiabile utilitare de pe piata
Valoare buna de revanzare
Cel mai bun motor de doi litri din segmentul utilitarelor
Distributie pe lant
Interval revizii foarte bune
Retea de service PRO Plus dedicata in Romania
CONTRA

Versiunea de baza este slab echipata
Echipamente optionale relativ costisitoare
Lipsa motorizare 2.5 dCI pentru piata din Romania
Siguranta in compartie cu noul Ford Transit Custom

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.