Test Drive cu cea mai noua generatie a utilitarei VW Crafter 2012

Echipa Autolatest si Whattruck au testat pentru dumneavoastra cea mai noua aparitie in curtea celor de la Volkswagen.

Modelul despre care vorbim este evident noua utilitara de clasa mare Volkswagen Crafter.

Pentru a intelege mai bine despre ce este vorba echipa Autolatest a testat in premiera nationala noul Crafter echipat cu noua motorizare diesel de doi litri TDI.

Noua masina este deja disponibila in reteaua VW din România.

Specialistii Volkswagen au declarat ca noul model este cel mai economic model din segmentul sau, de vina fiind gama de motorizari diesel TDI de ultima generaiie.

Motorizari TDI Euro 5 extrem de economice

Volkswagen este unul dintre cei mai importanii constructori de automobile comerciale din lume, iar vedeta sa Crafter din clasa de 3.5 tone a primit un amplu facelift si o noua gama de motorizari diesel TDI.

Fata de modelul cunoscut deja de clientii din România, noul Crafter 2011 primeste o noua motorizare diesel TDI de doi litri.

Acest propulsor are o cilindree de doi litri si ofera din start 4 variante de putere in funciie de specificul fiecarui transportator in parte.

Gama de baza porneste cu o putere maxima de 109 CP si poate ajunge pana la un nivel de 143 CP.

Varianta de top care dezvolta o putere maxima de 163 CP inlocuieste in gama vechiul motor diesel TDI de 2.5 litri. Acesta din urma dispunea de 5 cilindri in linie si pe langa puterea maxima destul de marea avea si un consum de motorina peste media clasei.

Remediul celor de la VW este noul diesel TDI de doi litri dublu supraalimentat. Astfel, propulsorul de doi litri este capabil acum sa dezvolte o putere maxima de 163 CP insa si un moment motor de 400 Nm incepand cu o turaiie de 1.600 rpm.

Cea mai economica motorizare diesel a noului Crafter este cea numita BlueMotion care ofera un consum mediu de 7.2 litri pentru fiecare 100 de km. Gradul de emisii poluante a scazut de asemenea pana la o valoare de 189 g/km de CO2.

Tehnologia BlueMotion utilizeaza un inovator sistem Start-Stop care opreste motorul atunci când masina staiioneaza la semafor. Un alt sistem de ultima generatie este sistemul de recuperare a energiei de frânare.

Toate motorizarile 2.0 TDI corespund normelor de poluare Euro 5 cât si criteriilor chiar mai stricte ale normelor de emisii EEV (Enganced Environmentally Friendly Vehicle).

În echiparea standard a fiecărui Crafter se regăseşte acum un sistem de recomandare al treptei de viteză, care ajută la adoptarea unui stil de condus mai eficient din punct de vedere al consumului. Turatia optima a noilor motorizari de doi litri TDI este de 2.200 rpm.

Consumul scade in medie cu pâna la 25%

Vechea generatie de motoare TDI a demonstrat ca in cele mai multe cazuri cresterea puterii maxime aduce si dezavantaje la captolul consum de combustibil.

Acum, noul TDI de doi litri imprumutat de la fratiorii citadini VW Golf si VW Passat ofera o reducere a consumului cu pâna la 25 % faia de motorul mai vechi 2.5 TDI.

În cazul versiunii de baza care dezvolta o putere maxima de 109 momentul motor de 300 Nm este disponibil continuu pe o plaja de turatie de la 1.500 rpm la 2.250 rpm. Pentru versiunea de 100 kW, valoarea este de 340 Nm (+ 10 Nm) între 1.600 rpm şi 2.250 rpm.

Indiferent că este vorba despre versiunea de 80 kW sau cea de 100 kW, valorile consumului de carburant şi ale emisiilor sunt identice, si reprezinta in acest moment un etalon in cadrul segmentul utilitarelor de clasa medie din Europa.

Versiunea TDI BlueMotion Technology, cu cea mai eficientă configuraţie a autovehiculului din punctul de vedere al consumului, necesită doar 7,6 l/100 km (Crafter Kombi) sau 7,9 l/100 km (Crafter Autoşasiu cu platformă).

Schimbari optice pentru noul VW Crafter 2012

Volkswagen ofera noului Crafter 2011 o noua imagine exterioara unde se poate observa cel mai bine sticla clara a blocurilor optice.

De asemenea grila radiatorului este compusa dintr-un singur elemen, detaliu care aduce mai multa personalitate utilitarei.

La interior plansa de bord in mare parte asemanatoare cu cea a modelului Mercedes Sprinter este funciionala si ofera o ergonomie foarte buna.

Clieniii care doresc pot sa-si echipeze masina chiar si cu dotari de top precum instalaiia de aer condiiionat automata sau senzori de parcare faia-spate si camera video pentru mersul inapoi.

Care sunt costurile de intretinere?

Una dintre cele mai importante schimbari aplicate noii masini este o reducere considerabila a costurilor de rulare si de intreiinere in comparaiie cu modelul precedent.

Acum, noul Crafter are cheltuieli de combustibil si cheltuieli de intreiinere cu pâna la 25% faia de modelul 2.5 TDI. Mai mult decât atât, VW Comerciale anunia de asemenea ca noul model Crafter vine standard cu o garaniie de 4 ani si o garaniie de 12 ani la perforarea prin ruginire a caroseriei.

Un alt avantaj al noii masini este si o crestere in medie cu 10% a capacitaiii de incarcare datorita utilizarii motorului 2.0 TDI care are o greutate mai mica decât cea a vechiului 2.5 TDI.

Crafter 2011 vine sa ofere clieniilor o gama superioara de variante de caroserie, modelul fiind creditat atât in clasa de 3.5 tone cât si in cea de 5.0 tone.

Clieniii pot alege de asemenea patru tipuri de caroserie precum Furgon, Kombi, Autosasiu sau Autosasiu cu Platforma. Primele doua versiuni putând de asemenea sa primeasca si trei inaliimi de acoperis sau o consola spate extinsa.

Despre primele impresii cu noul Crafter 2011 citeste un test drive detaliat in numarul urmator al revistei dumneavoastra Transporter.

Concluzii

Pentru final trebuie sa spunem ca noua masina a celor de la Volksawgen se prezinta in acest nou an intr-o forma complet noua care aduce schimbari tehnice de proportii pentru acest segment si nu in ultimul rand aduce o noua linie optica mult mai eleganta decat pana in trecut.

Sfatul nostru este achizitionarea versiunii de putere de peste 160 CP deoarece momentul motor foarte bun reprezinta un partener de nadejde atunci cand masa maxima este de 3.5 tone.

PRO

Imagine de marca, realizat impreuna cu Mercedes Sprinter, motor diesel TDI cu impozite mici, consum relativ mic, versatilitate

CONTRA

Motorul diesel de 136 CP este oarecum slab insa versiunea bi-turbo este recomandabila, optionale multiple si scumpe

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.