Ancheta SH-Test Drive cu Ssangyong Actyon Sports- Urmeaza si un model 2014

test drive ssangyong actyon, motor mercedes, consum real motorina, drive test actyon sports, 0-100 kmh, viteza maxima, garda la sol, cutie automata (10)Producatorul coreean de automobile de teren Ssangyong a lansat de curand pe piata auto din Romania noul model Actyon Pick-Up.

Aceasta masina face parte din segmentul SUT care semnifica Sport Utility Truck. Chiar daca nu este un camion clasic de pe batranul continent, aceasta masina a dovedit pentruprima data cum un design total nonconformist poate aduce cu el si un grad de utilitate specific camionetelor de 3.5 tone.

Acesta din urma a starnit adevarate critici la adresa designului in momentul lansarii, insa ca de fiecare data cand apare un vehicul nonconformist aceste voci au ramas mute prin simplu fapt ca partea de design este o variabila cu care oamenii se obisnuiesc cu timpul.

Tot timpul face ca aceasta componeneta la inceput blamata sa devina un punct de mandrie in anumite cazuri, cand un design clasic se pierde repede in masa de automobile din marile orase.

DESIGN

test drive ssangyong actyon, motor mercedes, consum real motorina, drive test actyon sports, 0-100 kmh, viteza maxima, garda la sol, cutie automata (3)Noul Actyon Pick-Up face parte din categoria de automobile destinate transportului de persoane dar si a echipamentelor lor. Aici vorbim despre micii intreprinzatori care au nevoie de un automobil versatil si extrem de capabil in teren accidentat. Pentru aceste persoane masina trebuie sa fie un partener de nadeje care are menirea de a oferii in primul rand un real ajutor in diferitele activitati ale firmei.

Masina asa trebuie sa care aproape o tona de marfa si pe deasupra si cinci angajati. Incarcata la maxim pick-upul clasic trebuie sa strabata drumuri anevoioase pentru a ajunge la destinatie. Noul Ssangyong Actyon Pick-Up este clar derivat, bine cum o spune si numele, din modelul fashion Actyon.

TREN DE RULARE

Pentru a vedea cat de perfectionat Ssangyong in producerea de automobile de teren putem spune ca acest derivat din Actyon nu a suferit schimbari la trenul de rulare foarte mari in comparatie cu modelul scurt. Efectiv trenul de rulare fara si spate au ramas aceleasi ca de altfel si transmisia integrala nepermanenta.

Pe denivelari specifice drumurilor de tara din Romania acest Pick-Up ofera un grad de confort foarte mare.

Este interesant de mentionat cum inginerii coreeni au reusit sa echilibreze trenul de rulare postrior pentru a faca fata la greutati mari dar si sa afiseze un confort specific masinilor de teren din clasa SUV. Trecerea peste denivelari nu este serios simtita de pasagerii de pe bancheta cum se intampla intr-ul Nissan Navara sau Ford Ranger.

TRANSMISIE

test drive ssangyong actyon, motor mercedes, consum real motorina, drive test actyon sports, 0-100 kmh, viteza maxima, garda la sol, cutie automata (6)La acest capitol Ssangyong exceleaza cu desavarsire pentru ca modelul Actyon Pick-Up este dotat cu aceeasi transmisie intalnita si pe modelele mai mari. In mod normal masina merge doar cu tractiune pe puntea spate, iar cand este nevoie se activeaza prin invartirea unui comutator si tractiunea pe puntea fata. Modul 4H este varianta de transmisie care permite masinii sa aiba acces chiar si in cele mai neospitaliere peisaje.

Daca este nevoie de tractiune si mai mare atunci soferul activeaza modul 4L, mod care mareste gradul de demultiplicare al rapoartelor cutiei de viteze. In acest mod Actyon Pick-Up devine un adevarat catarator singurelele probleme fiind cele ale unghiului de atac su degajare.

MOTORIZARE

Motorul care se gaseste sub capota masinii este aceelasi care echipeaza si modelele Kyron si Actyon scurt, respectiv 200 XDI.

Acest motor de provenienta Mercedes-Benz are o cilindree de doi litri si ofera o putere maxima de 141 CP la 4.000 rpm.

Momentul motor de 310 Nm este disponibil pe o plaja de turatii de 1.800-2.700 rpm. Acest motor de ultima generatie este puternic si misca fara probleme caroseria de doua tone a noului Ssangyong. Cutia de viteze manuala cu cinci rapoarte este exacta si nu da senzatia de mecanica pura intalnita la modelele concurente Ford Ranger si Mazada BT-50. Viteza maxima de croaziera a masinii este de 120 km/h la o turatie de 2.500 rpm. La o turatie maxima de 4.000 rpm viteza depaseste limita celor 160 km/h afisati de fabricant.

Un real avantaj ar fi fost dotarea masinii cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte pentru a favriza o viteza de croaziera superioara in sarcina. Pentru a creste gradul de fiabilitate a grupului motor Ssangyon echipeaza aceasta motorizare cu o distributie clasica pe lant in detrimentul celei pe curea.

test drive ssangyong actyon, motor mercedes, consum real motorina, drive test actyon sports, 0-100 kmh, viteza maxima, garda la sol, cutie automata (8)CONCLUZIE

Noul Actyon Pick-Up devina una dintre cele mai interesante oferte ale segmentului 4×4 utilitar deoarece masina vine sa ofere un grad mare de utilitate combinat cu un design total oroginal pentru aceasta categorie. Actyon Pick-Up este oferit la un pret de achizitie care porneste de la 17.880 euro CIP in varianta cu tractiune doar pe puntea spate la nivelul de echipare 2WD Base.

Versiunea recomandata este si cea pe care a fost la test-drive si anume Actyon Pick-Up 4WD Dinamic MT. Aceasta este oferitra in schimbul unui pret de achizitie de 19.353 euro pret CIP.

Daca doriti confortul unei transmisii automate si alte echipamente de top precum tapiteria din piele sau instalatia automata de climatizare atunci trebuie sa scoateti din buzunar peste 21.000 euro CIP.

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.