Grupul PSA, inainte de a se transforma in Stellantis, a realizat o importanta tranzitie spre electrizarea intregii game de masini Peugeot si Citroen.
Drept urmare, marca Citroen a reusit sa afiseze masini cu adevarat avansate tehnologic, chiar si cand acestea sunt comparate cu modele VW.
Da, este greu de crezut cum PSA inca ofera clientilor sai in 2021 un motor diesel 1.5 BlueHDI fara sa fie probleme cu emisiile, insa si variante PHEV de peste 200 CP.
DE CE NOUL CITROEN C5 AIRCROSS HYBRID ESTE O PROBLEMA PENTRU GERMANI?
Aici se poate raspunde simplu, pentru ca tehnologia PHEV de la bordul masinii este clar superioara unui model hybrid, precum Tiguan sau Skoda.
Pur si simplu vedem cum francezii au ales sa nu mai faca nici un compromis si au colaborat extrem de bine cu japonezii de la Aisin.
Adica motorizarea pe benzina este una clasica PureTech 1.6 Turbo de 180 CP, mult mai performanta decat una aspirata, cum vedem la gama Toyota Hybrid.
Motorul pe benzina chiar are 180 CP, iar cutia de viteze chiar are 8 trepte reale, pentru ca vorbim de o cutie clasica cu convertizor de cuplu, extrem de placuta in utilizare.
Aceste detalii tehnice se regasesc la europeni doar in segmentul premium, unde un SUV PHEV poate ajunge lejer la un pret de peste 80.000 euro.
DOUA MOTOARE EXTREM DE EFICIENTE
Asa cum spuneam mai sus, noul C5 Aircross Hybrid are sub capota un motor pe benzina turbo, insa si un motor electric de 110 CP care este integrat in cutia de viteze Aisin eEAT8.
Ambele motoare au impreuna peste 630 de Nm si peste 290 CP, insa puterile combinate care ajung la rotile din fata sunt de 225 CP si 360 Nm.
In modul Hybrid, cu acumulatorul incarcat, poti avea un consum mediu, in Bucuresti, cu sistemul de aer conditionat, de 1.9 litri la 100 de km, insa in modul Hybrid, fara baterie, consumul real creste undeva in jur de 10 litri de benzina.
Toti stiu ca eficienta unui PHEV fara putere in acumulator inseamna, in mod real, si un consum mare de benzina, lucru descoperit la toate masinile PHEV testate de noi in decursul anilor.
Cu bateria de 13.2 kwh incarcata poti merge in modul full electric, in medie, doar 40 de km, performanta notabila daca tinem cont ca vorbim de un SUV cu o greutate la gol de 1.8 tone.
CUM SE CONDUCE UN C5 AIRCROSS HYBRID?
Pe langa faptul ca cele doua motoare sunt cu adevarat o piesa de rezistenta pentru Citroen, nu trebuie uitat trenul de rulare, care ofera standard celebrele amortizoare hidraulice progesive, care te fac repede sa uiti de un Peugeot 3008 sau chiar si de un Merecedes GLA 4Matic.
Pur si simplu aceste amortizoare se apropie foarte mult de celebra suspensie Hydractiva III, testata de noi AICI pe ultimul Citroen veritabil.
In mediul urban, extrem de aglomerat, cutia electrizata Aisin se comporta exemplar, aceasta dand lectii de rafinament oricarei transmisii EDC Renault sau DSG de la VW.
Pur si simplu, integrarea unui motor electric direct in transmisia cu convertizor vedem doar la BMW, cu ZF8 pe gama 330e ai 545e, testate de noi AICI, insa si pe modelele Mercedes cu celebra cutie 9G Tronic e!