Echipa Whattruck prezinta astazi, unul dintre cele mai asteptate modele comerciale din clasa de 1 tona de pe piata din Romania, noul Ford Tourneo Connect de ultima generatie.
Noua masina Tourneo Connect este cea de-a treia generatie de Connect, una dintre cele mai vandute comerciale din acest segment, atat in Europa cat si in SUA, unde se vinde sub aceeasi forma.
Fata de primele doua generatii, acest nou Tourneo Connect 2024 este o masina fabricata de VW pentru Ford, modelul fiind in mare parte indentic tehnic cu VW Caddy IV SB, masina care se afla pe piata inca din anul 2020 in Europa.
DE CE CONNECT ESTE UN BEST-BUY IN 2024?
In primul rand, pentru simplul fapt ca masina de fata este prima din alianta VW-Ford din segmentul vehiculelor comerciale, gama Connect fiind, fara prea multe discutii, o varianta buna atat pentru VW Caddy, cat si concurenta de la Renault Comerciale si Stellantis.
Tehnic, vorbim de un Connect cu o motorizare diesel de top VW, respectiv celebrul 2.0 TDI comercializat la Ford sub brand-ul EcoBlue, motor care nu are nici o legatura cu motorul EcoBlue de origine Ford, montat pe modelele Transit superioare.
Pentru ca noul Connect 2024 are o calitate de fabricatie mai buna decat cea a predecesorului sau, iar motorizarea diesel, avand o cilindree mare mult mai buna pentru o masina comerciala care poate rula 90% din timp in sarcina, concurenta franceza, avand probleme pentru ca inca utilizeaza motoare diesel mici de 1.5 litri.
CUM SE CONDUCE NOUL TOURNEO CONNECT 2024?
Aici trebuie sa-i felicitam pe cei de la VW, pentru ca au dezvoltat o plaforma tehnica de top, iar acest Ford are caracterisiticile unui Caddy mult mai scump la achizitie.
In ciuda faptului ca masina are o punte spate rigida, setarile realizate de catre Ford permit vehiculului un comportament sigur, atat pe viraje in zonele muntoase, cat si pe autostrada unde ampatamentul marit ofera la randul sau o stabilitate superioara.
PERFORMANTE SI CONSUM REAL
Inca din primii km ne-am adus aminte de cum trebuie sa se comporte o masina comerciala moderna, respectiv una echipata cu un motor diesel cu 4 pistoane, cu resurse de putere demne de inceputul anilor 2000.
Regula downsizing-ului in zona comercialelor este o problema pentru clienti care nu se mai pot bucura de performante bune ale masinilor in sarcina, zona une noul Tourneo Connect Trend 2024.75 nu are probleme pentru ca diesel-ul 2.0 TDI este puternic si economic.
Pe autostrada, la o viteza constanta de 130 km/h, turatia nu depaseste 2.000 rpm, iar consumul se stabilizeaza undeva in zona de 6.5 litri la 100 de km, adica cu cei 50 de litri poti merge fara probleme 800 de km.
In mediul urban, motorizarea are un sistem Stop&Start eficient, care reduce consumul cu cel putin 2 litri in conditii de trafic serios, consumul real fiind in medie de 7.5 litri cu 5 pasageri si bagajele aferente.
Insa, pentru cei care vor utiliza noul Tourneo Connect Trend 2024.75 preponderent in oras, recomandam achizitia transmisiei automate DSG7, care ofera un grad de confort superior.
WHATTRUCK recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul RoadHill!