Ford Puma este, fara doar si poate, cea mai bine vanduta masina romaneasca din ultimele 12 luni, exportul de modele Puma depasind venerabilul Duster fabricat la Colibasi.
Si situatia este complet in defavoarea celor de la Dacia, care au produs in ianuarie 2022 mai putine masini decat Ford la Craiova, si asta fara sa luam in calcul ca Dacia are o gama vasta de modele, iar Ford doar Puma si EcoSport.
Cifrele vorbesc si ne spun ca europenii s-au indragostit de cea de-a doua generatie de Puma, pentru ca Ford a reusit sa dea nastere unui crossover modern, cu un design extrem de bine gandit si o gama de motorizari de top.
DESIGN
Asa cum poate stiati, toate masinile Puma sunt fabricate in Romania, pe o platforma tehnica B2E care se mai regaseste si la Fiesta, Ka+, B-Max, EcoSport sau Transit Courier.
Cea mai de succes varianta a lui B2E este masina de fata, care a venit la momentul oportun in segmentul crossover de clasa mica in Europa.
Design-ul caroseriei este BIO, asa cum era pe vremuri prima generatie de Puma, iar interiorul este in mare parte identic cu cel de la Fiesta pentru a reduce costurile.
Diferenta reala este ca masina romaneasca are, din fericire, o calitate de asamblare perceputa mai buna decat cea mult laudata pe Fiesta Made in Germany, detaliu omis de presa auto din Romania.
DE CE PUMA SI NU CAPTUR SAU 2008?
In primul rand, putem spune ca Puma de fata cu nivelul de echipare Titanium si dotarile optionale interesante, ne face viata extrem de placuta, iar alegerea unui Captur inferior calitativ sau a unui 2008 mai scump devine o mare problema pentru concurenta.
Sa-ti cumperi un 2008 1.2 PureTech Allure cu ceva dotari, ajungi la un pret de 24.500 euro si motorul nu ofera decat o putere maxima de 130 CP.
Daca te uiti la un Captur Intens TCe 140 CP platesti tot aproximativ 25.000 euro, insa de data asta nu primesti o putere maxima de 155 CP sau un tren de rulare setat dinamic.
De fapt, Renault Captur are cea mai proasta calitate de fabricatie, cea mai proasta antifonare a caroseriei si cele mai slabe performante reale pe sosea.
Asa ca ramane acest Puma Titanium, care are un pret de vanzare la nivelul unui Captur sau 2008, insa care este singurul cu o putere maxima de 155 CP, o cutie manuala imprumutata de la ST-ul de 200 CP si o suspensie extrem de buna pe denivelari si exacta pe viraje.
Ford a reusit cu aceasta configuratie de 155 CP MHEV sa “stearga” performantele modice ale versiunilor de 100 sau 125 CP, si sa duca masina mult spre feeling-ul unui Puma ST veritabil.
DE CE 155 CP CU MHEV FUNCTIONEAZA IMPECABIL?
In urma cu mai bine de doi ani, testam in premiera un DS3 Crossoback (vezi testul AICI!) cu motorizarea 1.2 PureTech de 155 CP, si spuneam pe atunci ca acela era cel mai bun motor cu 3 cilindri din Europa, pentru ca avea puterea maxima optima si performante neasteptat de bune.
Acum, in 2022, Stellantis nu mai are acea motorizare, insa Ford a modificat vechiul 1.0 EcoBoost pentru a atinge aceeasi putere, fara a lua in calcul si sistemum mild-hybrid.
Motorul de 155 CP are alte injectoare, alt sistem turbo si alt soft al ECU-ului, plus ca alternatorul MHEV este mai rapid decat in trecut.
In total, pe langa cei 155 CP se adauga pentru scurt timp si cei 16 CP de la MHEV.
CE CONSUM ARE IN REALITATE CEA MAI BUNA PUMA?
In oras, la un stil de condus relaxat, pentru a permite sistemului Stop&Start sa functioneze in parametrii, avem un consum in medie de 8.5-9 litri, pe autostrada la o viteza de 130 sau chiar si peste vom avea, in schimb, un consum mediu de 7-7.5 litri pentru fiecare 100 de km.
Cand am pornit cu rezervorul plin de 42 litri, computerul de bord ne-a aratat ca putem merge fara probleme 560 km.
Surpriza cea mare este atunci cand mergem in mediul extraurban cu viteze de drum national sub 100 de km/h, masina de fata consumand in medie chiar si 5.2 litri la 100 de km/h.
La fiecare deccelerare, sistemul MHEV recupereaza energia cinetica pentru regenerarea acumulatorului de mici dimensiuni aflat sub scaunul pasagerului.
Configureaza acesta masina la dealerul tau preferat AICI!
PRO
Made in Romania
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Sistem MHEV superior celor de la Renault, VW sau Stellantis
Consum bun in ciuda celor 155 de CP
Valoare mare de revanzare
Nivel de echipare Titanium cuprinzator
Discount mare prin Rabla Plus 2022
Exista si in varianta cu transmisie 7DCT Getrag
CONTRA
Pret relativ mare al versiunilor de echipare de top
Lipsa motorizare diesel 1.5 EcoBlue
Rezervor prea mic de benzina-42 litri