Masina din acest test drive se numeste Ford Tourneo Connect si nu este nimic altceva decat un VW Caddy 2,0 TDI, care se vinde sub brand-ul Ford.
De fapt, alianta Ford si VW se vede cel mai bine in segmentul comercial, unde noul VW Amarok nu este decat un Ford Ranger cu sigla VW, asemenea noului Transporter care este 100% un Ford Custom 2.0 EcoBlue.
Singura masina Ford care nu este construita de catre Ford, este modelul de fata, pentru ca vorbim de ultima generatie de VW Caddy (Type SB), lansata pe piata din Europa in anul 2020, vanzarile sale fiind pe atunci slabe pentru ca eram in plina pandemie.
CAROSERIE
Asa cum te-ai asteptat, calitatea de fabricatie si de asamblare a lui Tourneo este la nivelul unui Caddy, respectiv mult peste ceea ce ofera Peugeot, Citroen, Renault sau chiar si Mercedes Citan/Clasa T.
Pe scurt, cand vorbim de Caddy si Connect, avem de fata doua dintre cele mai bune comerciale din segmentul compact european.
Un detaliu interesant la acest Ford este vanzarea modelului in versiunea L2, cu doar 5 locuri, pentru a avea cel mai mare portbagaj din segment.
MOTORIZARE 2.0 TDI
In ciuda faptului ca pe fisa tehnica avem abrevierea 2.0 EcoBlue, sub capota lui VW Connect se ascunde o motorizare 100% VW, respectiv gama 2.0 TDI cod VW EA288 evo.
Masina din acest test are motorul de baza de 102 CP si 280 Nm, motor suficient pentru a atinge 100 de km/h in 13.5 secunde si o viteza maxima de 180 km/h.
Marele avantaj al motorizarii de 102 CP fata de cel de 122 CP DSG7 este consumul real de motorina extrem de mic, care, in oras scade chiar si sub 6 litri la fiecare 100 de km, cifra incredibila daca nu uitam ca un Connect L2 cantareste la gol peste 1.7 tone.
CONCLUZIILE WHATTRUCK
Din start trebuie spus ca acest Ford Connect este cel mai bun din istorie, pentru ca are cea mai ridicata calitate de asamblare si pentru ca inca utilizeaza motoarele diesel de doi litri in detrimentul celor vechi 1.5 EcoBlue, care era depasite de greutatea unui Tourneo Connect cu 7 locuri.
Si acest lucru se vede pe sosea si la capitolul consum real de motorina, unde masina de fata este de-a dreptul un adevarat performer, pentru ca poate sa mearga peste 1.000 de km cu un rezevor mic de 50 litri.
Autolatest Romania recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul FORD ROADHILL!
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Motor 2.0 TDI puternic si extrem de economic
Distributie pe curea cu un cost mic de inlocuire
Transmisie sincronizata bine cu plaja de putere a motorizarii
Optional se poate comanda si cu transmisie automata DSG7
Consum foarte mic chiar si in oras in ciuda greutatii la gol
Poti cumpara versiunea L2 cu 5 locuri
Valoare foarte mare de revanzare
Exista si in versinea PHEV
CONTRA
Pret relativ mare al versiunilor de top Tourneo Active
Comenzile instalatiei AC sunt integrate in sistemul multimedia
Toate dotarile interesante sunt optionale
FISA TEHNICA
Motor VW 2.0 Diesel 102 CP
Cutie manuala 6 trepte FWD
PERFORMANȚĂ 0-100 KM/H 13.5 sec
VITEZĂ MAXIMĂ 175 kmh
PUTERE MAXIMĂ 75 kW / 102 CP
CUPLU 280 Nm
CONSUM WLTP VALORI MIXTE 5.4 L/100km
LUNGIME (FĂRĂ BARĂ DE REMORCARE) 4,500 mm
LĂȚIME (CU OGLINZI) 2,100 mm
ÎNĂLȚIME 1,833 mm
DIAMETRU DE BRACAJ (DE LA BORDURĂ LA BORDURĂ) 11.40 m
CAPACITATE PORTBAGAJ 2.556 litri
GREUTATEA PROPRIE 1,700 kg
GREUTATE BRUTĂ A VEHICULULUI 2,350 kg MAX.
CAPACITATE DE REMORCARE (FĂRĂ FRÂNARE) 750 kg
LIMITĂ DE SARCINĂ VERTICALĂ 75 kg
DOTARI STANDARD TREND
- 2 usi culisante (stanga+dreapta)
- Haion
- Protectie vopsea impotriva intemperiilor
- Bara fata in culoarea caroseriei
- Bara spate in culoarea caroseriei
- Maner usa laterala culoare proprie
- Maner usa spate/ hayon de culoare neagra
- Carcasa oglinda exterior culoare proprie
- Oglinzi laterale electrice si incalzite
- Instalatie de spalare geamuri spate
- Faruri automate On/Off
- Faruri cu funcție ‘Follow me Home’
- Faruri cu halogen
- Lampi spate
- Lumini de zi
- A treia lampa stop
- Faruri ceata
- Stergatoare cu reglaj variabil
- Rezervor spalare de dimensiuni obisnuite
- Geamuri spate in tenta deschisa
- Parbriz standard
- Fara sine acoperis
- Geam spate fix
- Geam fix in randul 2 pe stanga
- Geam fix in randul 2 pe dreapta
- Geam fix in randul 3 pe stanga
- Geam fix in randul 3 pe dreapta
- Izolare fonica interior disponibil pentru motorizare 2.0 Diesel
- Display infotaiment 10” cu touchscreen cu reglare volum si temperatura
- DAB Radio cu Bluetooth, voice control si Navigatie ( include 1 an abonament gratuit Navigatie)
- Android Autocu USB si Apple CarPlay
- 6 incinte acustice
- 2 puncte de alimentare/date USB (45W tip C)
- Cadran de bord digital
- Incalzire cu recirculare Indisponibil pentru diesel pt Trend si Titanium
- Sistem de incalzire PTC Indisponibil pentru PHEV si benzina.
- Filtru polen fara filtru carbon
- Polita depozitare deasupra parasolarului
- Grila ventilatie standard
- Consola centrala fara capac
- 2 Suporturi pentru pahare
- Panou de instrumente standard de culoare neagra
- Plafoniera cu lumini de harta
- Lumini de interior – plafoniera in spate (rand 2 si 3)
- Oglinda retrovizoare – zi/noapte
- Schimbator viteze din poliuretan pentru transmisie manuala (1.5Benzina si 2.0Diesel)
- Tetiere locuri fata reglabile 2 directii
- Reglare spatar sofer – buton rotativ
- Scaun plat rabatabil pasager
- Scaun sofer reglabil pe 4 directii
- Scaun pasager reglabil pe 4 directii
- Bancheta randul 2
- Tetiere spate – 2 directii
- Al treilea rand de scaune doar pentru versiunile LWB
- FordPass Connect
- Camera frontala pentru sisteme de asistenta
- Aer conditionat manual indisponibil pentru versiunea PHEV 1.5 150PS
- Aer conditionat automat pentru versiunea PHEV 1.5 150PS
- Agent frigorific – HF01234YF
- Torpedou
- Iluminare torpedou
- Covorase pentru locurile din fata
- Podea spatiu marfa acoperita cu mocheta
- Acoperire podea partial textil
- Acoperitoare spatiu de marfa – detasabila pentru SWB
- Polita depozitare in spate – fixa pentru LWB
- Preechipare carlig de tractare indisponibil pentru PHEV LWB
- Ajustare manuala volan
- Jante aliaj 17″/16″ disponibil pentru motorizarea PHEV
- Jante aliaj 17″/16″ disponibil pentru motorizarile non PHEV
- Anvelope 215/55 R17
- Anvelope 205/60R16
- Sistem de monitorizare a presiunii in anvelope
- Kit reparatie anvelope
- Prezoane fara antifurt
- Sistem Stop/Start
- Baterie Heavy Duty
- Alternator Standard Duty
- Priza 12V portbagaj
- Centuri siguranta fata active
- Airbag sofer
- Airbag pasager
- Airbag-uri scaun si cortina
- Dezactivare airbag pasager
- Ajustare centura de siguranta scaune fata
- Imobilizare motor
- Inchidere centralizata disponibil pentru motorizarile non PHEV
- Buton de pornire ” Ford Power” disponibil pentru motorizarea PHEV
- 2 Chei cu telecomanda
- Nu contine incarcator de baterie disponibil pentru motorizarile non PHEV
- Ford Co-Pilot 360 Asistenta contine: •Sistem Asistenta Pre-coliziune cu Franare Automata de Urgenta ( include depistarea pietonilor si a biciclistilor), Avertizare de Coliziune Frontala, Asistenta la virare in intersectie •Recunoastere semne de circulatie •Asistenta pentru parasirea benzii de rulare •Pilot automat cu Sistem Inteligent de limitare a vitezei •Sistem monitorizare oboseala sofer •Senzori de parcare fata si spate •Asistenta la pornirea din rampa for PHEV versions
- Sistem franare cu ABS, ESC, TCS si franare post impact