Utilitara din acest test drive este, fara discutii, cel mai bun pick-up de pe piata auto din Romania.
In ciuda faptului ca romanii cumpara in masa modelul Ford Ranger 2.0 EcoBlue, realitatea este ca D-Max este alegerea mai buna din toate punctele de vedere, pentru ca are cea mai fiabila motorizare si transmisie de pe piata, doua dintre cele mai importante elemente demne de mentionat cand te duci sa cumperi un pick-up.
Whattruck este singura publicatie auto specializata din Romania care recomanda, fara nici un menajament, Isuzu D-Max, iar criteriile care ne-au facut sa alegem aceasta utilitara sunt descrise pe larg mai jos:
DESIGN
Noul Isuzu D-Max care a fost lansat pe piata in 2019 sub numele de cod RG01, este una dintre cele mai bune masini pick-up de pe piata din Asia, unde exista drept concurent de seama doar Toyota Hilux si Mitsubishi L200.
Caroseria lui D-Max are dimensiuni mai compacte, detaliu important atunci cand mergi intr-un oras aglomerat cum este Capitala Romaniei, lungimea sa de 5.2 metri fiind doar usor mai mare decat cea a unui full size SUV precum BMW X7, Mercedes GLS sau chiar si Ssangyong Rexton.
Si daca nu crezi ca masina celor de la Isuzu este TOP, nu uita ca aceeasi masina se vinde in SUA sub brandul Chevrolet Colorado care este conform Motor Trend, Truck of The Year 2024!
CALITATE SI FIABILITARE 100%
De fapt acestea sunt doua caracteristici care incep sa lipseasca cu desavrsire de la Ford si Toyota in segmentul pick-up, adica clientii lor sunt dezamagiti de produse cu o rata a fiabilitatii mult sub cea a generatiilor precedente.
Si, exact aici vin japonezii si spun ca noul D-Max ramane cel mai fiabil de pe piata, iar clientii Isuzu. fie ca sunt in Japonia, Germania sau Romania. sunt extrem de fericiti de alegerea efectuata cand si-au cumparat un D-Max.
Noua masina a castigat 5 Stele EuroNCAP la capitolul siguranta, iar sisteme precum Advanced Driver Assistance System (ADAS), fac viata mult mai simpla pentru sofer chiar si in cele mai aglomerate orase.
CEA MAI FIABILA MOTORIZARE DIESEL DE PE PIATA!
Si cand spunem asta ne referim la motorul Isuzu RZ4E lansat pe piata recent si care are o cilindree de 1.9 litri, insa foarte multe elemente tehnice de ultima generatie.
Noua motorizare are distributia pe pinioane, o rampa de injectie special construita de Isuzu si pistoane tratate special, pentru a face fata unei utilizari in sarcina sute de mii de km.
Motorizarea lui Isuzu nu este cea mai rafinata de pe piata, insa este cea mai fiabila, iar transmisia Aisin AT6 este extrem de rafinata, mai ales ca ea inca echipeaza multe modele Toyota si Lexus pe piata din SUA.
DE CE RECOMANDAM UN ISUZU D-MAX IN LOC DE UN SUV?
Este greu de inteles, insa cand te uiti pe lista de preturi si vezi ca un D-Max se vinde fara discount, in Romania, cu un pret incepand cu 31.880 euro TVA inclus, te pune pe ganduri, mai ales ca un SUV cu ceva dotari are un pret de peste 40.000 euro.
Whattruck recomanda pentru o familie un Isuzu D-Max Double Cab pentru ca are 5 stele de siguranta, are un impozit anual de turism, iar costurile reale cu mentenanta sa sunt mult mai mici.
Aici nu trebuie sa schimbi anvelopele la fiecare 40.000 de km cum vedem la SUV-uri, cat despre fiabilitatea trenului de rulare, timp de 10 ani sau 300.000 de km nu trebuie sa faci nimic.
In concluzie, putem spune ca noul Isuzu D-Max este un best-buy chiar si cand este comparat cu un SUV, cat despre valoarea de de revanzare nici macar nu mai discutam, masina de fata urmand sa-si pastreze valoarea de revanzare chiar si peste 15 ani sau 300.000 de km!
PRO
Imagine de marca
Cel mai mare producator de motoare diesel din lume
Capacitate de tractare 3.5 tone, si sarcina in bena de 1.2 tone si 100 kg pe plafon
Motor 1.9 DSL fiabil si realtiv economic
Cea mai buna cutie automata clasica de pe piata
Garda la sol de 240 mm
Valoare mare de revanzare
5 stele la capitolul siguranta
Rezervor de benzina cu 76 de litri
Sisteme de siguranta Advanced Driver Assistance System (ADAS)
CONTRA
Pret de achizitie al versiunilor de top
Motor putin rafinat in sarcina
Lipsa motor L4 3.0 Turbo 4JJ3-TCX de 187 CP din Europa
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 cilindri diesel RZ4E
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1898 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 94,0 mm x 90,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 163/ 3600
Cuplu maxim Nm – rot/min: 360 /2000
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 76
Transmisie
Punte motoare: Integrala nepermanta cu reductor
Cutie de viteze / nr. trepte: AT6 Convertizor Aisin
Dimensiuni
Lungime (mm): 5270
Latime (mm): 1870
Inaltime (mm): 1795
Ampatament (mm): 3125
Portbagaj: tractare 3.5 tone+1.2 sarcina bena
Greutate la gol kg: 1955
Performante
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 9.1
Pret
Pret lista cu TVA : 31.890 €
Ar fi perfect cu un hibrid plug-in! Oare vor aduce?
Cum afirmati ca eeste cel mai fiabil motor cand acest motor este nou si in
timp nu a avut timp sa dovedesca acest lucru.