Test Drive cu noul Renault Master 2.3 dCI 150 CP 5.5 tone 2013

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhMasina din acest test drive nu este un simplu Renault Master ci chiar cea mai puternica versiune de motorizare a lui Master.

De fapt utilitara din acest test drive realizat de echipa Whattruck este un Master care are o greutate in sarcina de pana in 5.5 tone, respectiv un model care are la gol o greutate de 2.7 tone.

Pe piata din Romania Renault este constructorul care a vandut anul trecut cele mai multe astfel de camionete, francezii detinand o pozitie fruntasa atunci cand vine vorba de utilitare din segmentul de 5.5 tone. Peste aceasta clasa de camionete exista gama de camioane cu o greutate de 7.5 tone, masini care sunt apreciate in Europa de Vest prin versatilitatea lor si consumul mic de combustibil in detrimentul camioanelor de peste 10 tone.

La noi piata este oarecum atipica deoarece din ce in ce mai multi clienti aleg sa cumpere o dubita de 5.5 tone in detrimentul unui camion de 7.5 tone pentru ca luat in mare costurile de achizitie si nu in ultimul rand costurile de utilizare sunt mult mai mic.

test drive renault master 2.3 dci 150 cp 2013 (34)

Pierzi printr-o sarcina utila mai mica insa castigi mult mai mult atunci cand vine vorba de profitabiliate anuala.

Pozitionare in segment Renault Master 5.5 tone

In urma cu cativa ani pe piata transportatorilor din Romania cea mai importanta marca de utilitare de peste 3.5 tone era fara discutie Iveco prin importatorul Cefin, insa acei clienti care in trecut au achizitinat un Daily de 5.5 tone a inteles care sunt problemele masinilor produse de Iveco si au inceput sa se indrepte spre francezii de la Renault.

Aceasta migrare a transportatorilor spre gama celor de la Renault se datoreaza noului Master, o utilitara care este mult mai versatila decat defunctul Mascott si care este echipata cu o gama de motoare dCI de ultima generatie foarte performante si economice.

Comportament Rutier

test drive renault master 2.3 dci 150 cp 2013 (17)In primul rand aici trebuie sa spunem ca un Master 2013 de 5.5 tone nu mai are nici o legatura cu vechiul Mascott de 5.5 tone pentru ca de aceasta data masina francezilor este mult mai bine gandita pentru transportul de obiecte voluminoase si este echipata cu o gama de motorizari mult mai performante.

Cine a condus un Mascott de trei litri diesel nu poate uita faptul ca masina aceea avea un feeling mai mult de camion decat de utilitara agila pentru ca avea o transmisie realizata pentru a face fata unui sarcini maxime.

Pe sosea si in special in marile orase aglomerate precum este Capitala Romaniei un Mascott de 3 litri diesel avea un consum mediu de peste 18 litri la fiecare 100 de km si costuril de utilizare foarte mari.

Singurii concurenti erau pe atunci italienii de la Iveco cu al lor Daily 2.0 hpi, masina mult mai dinamica prin marile orase insa care suferea la capitolul fiabilitate. Oferta germanilor prin modelul Sprinter de 5,5 tone era foarte buna ca si in prezentm, insa o astfel de utilitara costa in medie mult mai mult decat sa zicem un Sprinter de 3.5 tone.

In prezent francezii au dezvoltat aceasta versiune heavy a lui Master pentru a impaca atat clientii de Iveco Daily cat si clientii de Mascott, produsul final fiind o utilitara foarte buna atat la capitolul pret de achizitie cat si costuri de utilizare.

Motorizare 2.3 dCI de 150 CP

test drive renault master 2.3 dci 150 cp 2013 (32)In trecut noi cei de la Whattruck am testat chiar si pe distante de peste 2.000 de km noul Master echipat cu motorul de 2.3 litri dCI insa care avea o putere maxima de 125 CP.

Acesta se misca admirabil pe o caroserie de pana in toua tone la versiunea tractiune, insa cand trebuie sa incarcam masina in sarcina putere de 125 CP este oarecum prea mica pentru a avea performante de top pe sosele de la noi din tara.

Raspunsul la aceasta problema este alegerea versiunii de 150 CP care are un moment motor mai mare si care in mare parte ofera un rafinament crescut indiferent de plaja de turatie a masinii sau sarcina ei.

Cand achizitionam un Master din gama de 5.5 tone trebuie sa nu uitam faptul ca avem o masina cu tractiune pe puntea spate care implica amplasarea longitudinala a motorului de 2.3 litri. Acest lucru aduce in premiera o noua cutie de viteze cu 6 rapoarte care este complet diferita de cea a versiunii cu tractiune pe fata prin sincronizarea diferita a rapoartelor.

Acum prima treapta a cutiei este folosita doar atunci cand masina este in panta sau in sarcina, in mod normal modelul plecand de pe loc cu trapta a 2-a a transmisie pentru un comportament rutier mai vioi si a unui consum mediu mai mic.

Tot pentru ca este o masina de 5.5 tone trebuie sa tinem cont de faptul ca viteza maxima este de 110 km/h in detrimentul celei de 130 km/h a versiunii cu tractiune pe fata.

Consum real de motorina

test drive renault master 2.3 dci 150 cp 2013 (22)Noul Master 2.3 dCI care are o putere maxima de 150 CP este din nou cel mai economic motor din segment pentru ca in urma realizarii a peste 800 de km putem spune ca are un consum mediu un Bucuresti de 12.5 litri pentru fiecare 100 de km.

Acest consum este situat la nivelul unui Mercedes Sprinter 2.2 CDI de 3.5 tone care are sistemul ECO Stop & Start si care are o greutate la gol in medie cu pana la 700 km mai mica.

Cand iesim in afara orasului cu o sarcina de 500 km consumul stabilizat la o viteza de 110 km/h este de 9 litri.

Cand mergem mai usor la o viteza de 70 km/h consumul poate sa scada chiar si undeva la 7.8 litri. Aceste cifre pot parea mari in comparatie cu fisa tehnica insa de fapt acestea sunt foarte mici in conditiile rularii pe soselele agomerate din Romania.

PRO

Caroserie foarte bine realizata
Dotari high tech
Senzori de parcare spate plus camera video
Optional scaun ergonomic sofer
Cel mai bun interior din segment
Cele mai multe spatii de depozitare din segment
Cea mai buna variabilitate a interiorului
Motor diesel puternic si economic
Distributie pe lant
Sistem de stabilitate ESP
Cea mai buna retea de service utilitare din Romania
CONTRA

Toate dotarile interesante sunt optionale
Cutie de viteze eficienta insa cu o timonerie greoaie
Ambreiaj obositor la mersul in oras
Valoare mai mica de revanzare

One thought on “Test Drive cu noul Renault Master 2.3 dCI 150 CP 5.5 tone 2013

  1. Pingback: Renault Master facelift 2023 renunta la motorul 2.3 BlueDCI | WHATTRUCK

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.