Masina din acest test drive reprezinta solutia celor de la Ford Europe pentru invazia de masini PHEV din Asia.
Vorbim de un Ford Kuga de ultima generatie, care este fabricat in uzina din Spania si care, de cativa ani, este un adevarat best-seller al americanilor in Europa.
Si daca tot vorbim de gama SUV vorbim, de fapt, de cea mai avansata masina PHEV a celor de la Ford vanduta in Europa, exceptand giganticul Explorer fabricat in SUA.
CAROSERIE
Ford Kuga este un SUV de clasa compacta, care trebuie sa concureze modele precum VW Tiguan, Renault Kadjar, Hyundai Tucson sau noua Kia Sportage 2021.
Fata de aceste masini concurente, noua generatie de Kuga are o caroserie destul de compacta, habitaclul sau fiind optim pentru patru pasageri si bagajele aferente.
La interior, vedem cum Ford reuseste sa ofere o calitate de fabricatie foarte buna, prin utilizarea unei spume poliuretanice de cea mai buna calitate.
In general, la volanul modelului Kuga te simti fara probleme, toate butoanele fiind usor de accesat, pentru ca Ford inca utilizeaza multe butoane specifice modelelor din anii precedenti.
Si cand spunem asta, ne uitam la Citroen sau Peugeot care au renuntat, pe ultimele modele, la comenzile clasice ale instalatiei de AC.
DOTARI PREMIUM LA NIVELUL ST LINE X!
Masina din acest test drive se numeste Ford Kuga PHEV ST-Line X, adica vorbim de o Kuga plug in hybrid, cu un nivel de echipare foarte aproape de cel al versiunii de top Vignale.
Acest ST Line X aduce un sistem audio premium B&O, premium pe langa alte echipamente provenite din segmentul premium.
In spatele volanului, Ford ofera un display generos de 12.3 inch acompaniat de un alt display central de 8 inch. Aici putem spune ca Ford nu prea a fost generos, pentru ca majoritatea concurentilor sai au acest display de pest 10 inch.
CUM SE CONDUCE CEA MAI PUTERINCA KUGA?
In primul rand, trebuie spus ca masina celor de la Ford este echipata cu doua motoare, unul pe benzina de 2.5 litri aspirat care functioneaza conform principiului Atkinson si care ofera o putere de 164 CP si 200 Nm, si un altul electric de 61 CP si 230 Nm.
Puterea maxima cumulata afisata de Ford este de 225 CP si 200 de Nm, insa se pare ca americanii uita de cei 230 Nm oferiti de motorul electric.
Singurul element care poate sa fie criticat, este transmisia CVT, extrem de eficienta in mediul urban, insa care nu ofera reprize specifice puterii maxime de 225 CP atunci cand iesim pe drumurile extraurbane.
Aceeasi situatie este gasita si la toate modelele Toyota Hybrid!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Inca din primii km, am constatat faptul ca noul Ford Kuga PHEV ST-Line X este o masina extrem de confortabila, atat in oras, cat si in afara sa.
Trenul de rulare nu este dinamic, insa reuseste sa-ti dea senzatia ca esti la volanul unui Explorer de mici dimensiuni.
Feeling-ul oferit de sistemul PHEV este unul bine pus la punct, iar consumul real in modul Hybrid, fara energie in acumulatorul de 14.4 kwh, a fost de 4-6 litri in functie de trafic.
Pur si simplu, noul Ford Kuga PHEV ST-Line X reuseste sa consume chiar si cand nu este alimentat, asemenea unei Fiesta 1.5 TDCi!
Configureaza acesta masina la dealerul tau preferat AICI!
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Sistem PHEV eficient
Acumulator de capacitate mare
Autonomie reala EV in oras de 60 km
Valoare mare de revanzare
Nivel de echipare ST Line X cuprinzator
Discount de 5.600 euro prin Rabla Plus PHEV
Exista si in varianta Hybrid FHEV cu 4WD
CONTRA
Motor pe benzina nu foarte puternic
Cutie CVT eficienta insa relativ lenta in depasiri
Pret de achizitie al versiunii Vignale
Lipsa transmisie 4WD
Rezervor mic de benzina-45 litri
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie aspirat
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 2488 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 89,0 x 100,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 164/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 200/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Motoar Electric
1 motoar electric de 61 de CP
Cuplu motor cumulat de 230 Nm la zero rpm
Acumulator- 14.4 kwh
Autonomie electrica- 60 km (WLTP)
Timp incarcare –De la 0 la 100% (priza de 16A) -3.2h
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: eCVT
Dimensiuni
Lungime (mm): 4614
Latime (mm): 1883
Inaltime (mm): 1661
Ampatament (mm): 2710
Portbagaj: 405-1481 l
Greutate la gol kg: 1755
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.2
Anvelope: 225/60R18