Masina din acest test drive este una foarte bine cunoscuta de tot cei care lucreaza in segmentul comercialelor de 3.5 tone.
In ciuda faptulu ca actuala generatie de Transit a aparut pe piata in anul 2013, acum testam o versiune facelift care este un real succes pe toate pietele din Europa insa si SUA.
Acolo, gama Transit a venit in 2014 si a inlocuit in venerabil Econoline care avea sub capota chiar si motoare V8 pe benzina de 7.3 litri.
In prezent Transit-ul din SUA este fabricat in Mexic si are sub capota un motor V6 EcoBoost de 3.5 litri de 300 CP si cutie de viteze automata.
MOTORIZARE
Sub capota masina din acest test are o gama de motorizari de doi litri EcoBlue care ofera putere maxima de 130 CP.
In viata reala, noul Ford Transit 2.0 EcoBlue 130 CP MT6 2021 merge fara probleme, consumul sau fiind unul foarte bun atat in mediul urban cat si extraurban.
Evident aici nu trebuie sa uitam ca motorul 2.3 BlueDCI al lui Master si Movano este mult mai economic, insa Ford ofera un 2.0 EcoBlue mult mai placut in utilizarea de zi cu zi.
Fata de concurenta germana ( VW Crafter) si franceza (Renault Master), gama Transit are de departe cea mai buna timonerie care face viata placuta zi de zi chiar si in cel mai aglomerat trafic bucurestean.
Si ca fapt divers, trebuie spus ca actuala generatie de Transit a celor de la Ford are cea mai mare paleta de versiuni, respectiv modele tractiune pe fata, modele cu transmisie spate cu roti duble sau chiar si o versiune specializata 4×4.
Acestea din urma au puteri maxime de 190 CP mild hybrid, motorul fiind amplasat longitudinal fata de versiunea de fata de 130 CP montat transversal.