Test Drive in premiera cu noul Renault Trafic Furgon 2.0 dCI 2011

Renault este unul dintre specialistii europeni in constructia de modele utilitare din clasa de pana in 3.5 tone, iar modelul de fata este un adevarat best-seller european. Pentru a pastra o prezenta de top in aceasta clasa Renault a modificat serios van-ul Trafic pentru anul 2011. Acum clientii primesc in premiera o noua motorizare dCI de doi litri care ofera performante de top indiferent daca masina este sau nu in sarcina.

Trafic primeste o noua plansa de bord

Dupa realizarea a mai bine de 100 km in sarcina cu noul Trafic am descoperi ca Renault a modificat sesizabil plansa de bord fata de modelul precedent. Aceasta primeste un design nou cu partea superioara curbata pentru a proteja ecranul sistemului de navigatie de razele soarelui.

Una dintre cele mai suprinzatoare optiuni este echiparea masinii cu o instalatie de aer conditionat automata care aduce un grad de confort pentru sofer demn de un autovehicul normal de strada.

Motorizare

Sub capota utilitarei franceze se ascunde o motorizare diesel de ultima generatie care, corespunde normelor de poluare Euro5.

Acest propulsor cu o cilindree de 1995 cmc dezvolta o putere maxima de 115 CP. Noul propulsor M9R dezvolta un moment motor de 300 Nm incepand cu 1.500 rpm. Acest lucru se traduce in conditiile utilizarii masinii in sarcina printr-un raspuns foarte bun.

Acest motor si-a facut prezenta pe modelele Renault in urma cu mai bine de 4 ani pe modelul Laguna III, Renault declarand ca acest diesel trebuie sa schimbe in intregime perceptia despre masinile diesel din Hexagon.

Pentru a aduce argumente Renault echipeaza acest motor cu o distributie pe lant care necesita revizii doar la peste 250.000 de km. Fata de vechiul 1.9 dCI acest 2.0 dCI are ofera un rafinament superior. Cand noul Trafic este in sarcina motorul se descurca fara prea mari probleme, detaliu imposibil de atins de motorizarea veche de 1.9 litri.

Cine doreste sa transporte marfuri si mai grele poate in continuare sa aleaga si motorizare de 2.5 litri dCI care dezvolta o putere maxima de 150 CP si peste 350 de Nm. Acest propulsor nu este din pacate oferit si clientilor din Romania.

Transmisie

Comportamentul rutier elegant al noului Renault Trafic Furgon se datoreaza si unei transmisii manuale cu 6 rapoarte. Acesta sunt sincronizate perfect pentru utilizarea masinii in sarcina, iar cand mergem pe autostrada cu o viteza de croaziera de 130 km/h in treapta a 6-ea turatia dCI-ului atinge o turatie de 2.600 rpm.

In ciuda unei sincronizari bune a transmisiei aceasta sufera in schimb de o timonerie usor imprecisa.

Trecerea rapoatelor prin grila devine oarecum dificila atunci cand trebuie sa retrogradam din viteza a 3-a in treapta a doua, insa dupa o perioada de acomodare acest lucru nu mai devine o problema.

Costuri de utilizare

Cand incepem o mica afacere in care suntem obligati sa avem un parc auto trebuie de fiecare data sa ne gandim la ce fel de utilitra ne achizitionam.

La prima vedere alegerea poata sa fie influentata de componenta design, insa dupa studierea bine a pietei ne gandim mult mai bine la toate costurile de utilizare.

Pretul de achizitie conteaza mult in aceasta problema, insa dupa ce vedem planul de service al utilitarei dorite avem toate sansele sa ne razgandim. Multi nu se uita la costurile de utilizare pe termen lung, respectiv la planul de service sau la costurile generale pentru o revizie completa.

Renault-ul nostru are o un plan de service fara probleme, respectiv fiecare revizie se efectueaza la atingerea a 30.000 de km.

Astfel, dupa ce am evaluat problema ne indreptam clar spre o utilitara moderna echipata cu un motor diesel Euro 5 care are un volum de incarcare peste media clasei.

Pret de achizitie

Pretul masinii din acest test drive porneste de la 17.350 euro fara TVA si ajunge cu acesta inclus la 21.514 euro. Aceasta suma poate parea mare insa clientul primeste o motorizare de ultima generatie cu un interval de revizii foarte mare si un spatiu interior printre cele mai mari din segment.

Fata de modelele concurente noul Trafic este un best-seller datorita unui foarte bun raport performante-pret.

Renault Trafic are o garantie de 3 ani sau 100.000 de km din care 3 ani este garantata vopseaua. Garnatia anticoroziune este de 6 ani fara limita de km.

Capacitate de incarcare

Noul Renault Trafic Furgon se comercializeaza in Romania in doua versiuni de caroserie care se numesc L1H1 si L1H2. Cea din urma are un volum util de 5,9 m3,iar sarcina maxima este de 1.263 kg. Masa maxima atuorizata a masinii in sarcina nu poate sa depaseasca 3.04 tone.

Lungimea spatiului de marfa este de 2800 mm, iar latimea maxima este de 1690 mm. Noul Trafic poate sa transporte marfa cu o inaltime de maxim 1387 mm.

Concluzie

Dupa o zi in care am utilizat la maxim noul Renault Trafic Furgon putem spune ca masina se misca mult mai elegant in urma echiparii cu motorizarea Euro 5 de doi litri. Transmisia este sinconizata ideal, insa cu timoneria trebuie sa te obisnuiesti.

PRO

Pret de achizitie foarte bun, motorizare diesel Euro 5 puternica si economica, spatiu interior in limitele clasei

CONTRA

Pret de achizitie foarte bun, motorizare diesel Euro 5 puternica si economica, spatiu interior in limitele clasei

Vezi ofertele Renault AICI!

2 thoughts on “Test Drive in premiera cu noul Renault Trafic Furgon 2.0 dCI 2011

  1. Pingback: Totul despre noul Renault Trafic 2012 « WhatTruck

  2. Pingback: Emisiunea Whattruck Test Drive Renault Trafic 2012 2.0 dCI « WhatTruck

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.