Masina din acest test drive este una dintre cele mai importante din segmentul SUV in Europa, pentru ca este cea mai avansata tehnologic.
Spunem aceasta pentru ca noul Sorento 2021 se prezinta drept o masina complet noua fata de precedenta generatie, modelul primind, in premiera, o noua platforma tehnica care este gandita de la zero sa fie si electrificata in viitor.
Primul pas in aceasta electrificare este, de fapt, masina de fata, un Hybrid clasic, model care urmeaza sa primeasca in aceasta vara si o versiune PHEV cu o autonomie mare in modul EV.
DE CE NOUL SORENTO ESTE UN SUV PREMIANT?
Cand vorbim de aceasta noua generatie de Sorento, nu putem sa nu uitam ca masina are deja printre cele mai importante premii in Germania, SUA si Marea Britanie unde a reusit sa castige titlul de Cel Mai Bun SUV al anului 2021.
Si asta daca tinem cont ca marca KIA nu este atat de indragita, cel putin in Europa, pentru ca ofera cea mai mare garantie si produse care nu au probleme tehnice in timpul utilizarii, asemenea unor marci concurente precum Ford, Renault, Opel sau VW.
Noul Sorento devine in acest moment o masina extrem de atragatoare, pentru ca are un design cu o linie optica a caroseriei “agresiva’ comparata cu predecesorul sau, iar tehnologic totul este la un nivel realmente premium.
DE CE SORENTO HYBRID IN DETRIMENTUL UNEI SKODA, VW, FORD sau RENAULT?
Masina de fata are, in prezent, trei variante de motorizari, care sunt mult mai performante decat tot ceea ofera concurenta europeana.
Aici amintin un diesel de 203 CP si o cutie 8DCT mult mai buna decat una DSG sau PowerShift, insa si doua modele electrizate care au cutii automate clasice, fata de transmisiile secventiale sau CVT ale concurentei, soltuii low-cost pentru o masina care este gandita sa reziste si peste 15 sau 20 de ani in conditii de rulare urbane.
Asa ca, daca vrei un model SUV de peste 200 CP cu o trasmisie automata cu convertizor de cuplu, poti sa alegi un BMW X30e, sau un Mercedes GLE 350e care au preturi reale de achizitie de peste 80.000 euro.
Singura solutie ramane acest Sorento Hybrid sau un Hyundai SantaFe care utilizeaza aceeasi tehnologie, insa montata pe o caroserie care a aparut pe piata in urma cu 2 ani.
Solutia unei familii numeroase pentru un SUV cu 7 locuri hybrid de peste 200 CP este fara doar si poate acest Sorento 2021.
CUM SE CONDUCE NOUL HYBRID DE 230 CP? CE CONSUM REAL AFISEAZA?
Inca din primii km, putem spune ca am fost surprinsi de faptul ca cei de la KIA au reusit sa integreze elegant cutia AT6 de generatie veche cu motorizarea electrica de 60 CP, insa si motorul pe benzina 1.6 T-GDI de 180 CP.
Ambele motoare ofera impreuna undeva in jur de 230 CP si peste 500 de Nm, insa oficial masina realizeaza impreuna un moment motor de 350 Nm la o turatie extrem de joasa.
Pe sosea, cei 230 CP in modul ECO sunt suficienti pentru orice sofer, insa daca alegem modul SPORT, motorizarea electrica este mai agresiva, iar cutia automata schimba rapoartele fara probleme, in zona rosie a turometrului.
Adica, cele doua tone ale lui Sorento ajung la 100 de km/h in doar 8.6 secunde, iar viteza sa maxima este de 200 km/h.
Pe drumurile din Romania, masina reuseste sa consume in medie chiar si 5.6 litri daca se merge in modul ECO cu viteze tipice unui drum clasic european, insa daca merge pe autostrada consumul creste pana undeva in jur de 7.6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Daca mergem normal, in Romania, vom putea parcurge chiar si 850 km cu cei 67 litri de benzina! Varianta diesel cu acelasi rezervor are o autonomie reala chiar mai mica.
In cel mai aglomerat oras din Romania, am resuit sa afisam un consum mediu de benzina de 7.3 litri, cifra extraordinara pentru un SUV de aproape 2 tone si 230 CP, echipat si cu transmisie 4WD.
CONCLUZII
Dupa ce am testat gama Sorento diesel de 203 CP, nu am crezut ca aceasta versiune Hybrid poate sa fie atat de diferita, insa si mult mai buna din toate punctele de vedere.
Pur si simplu, acum, in 2021, nu mai recomandam versiunea diesel, nu pentru ca acesta este trend-ul pe piata, ci pentru ca acest Sorento Hbrid este mult mai bun, mult mai confortabil si de ce nu, mai economic.
Silentiozitatea la bord este un detaliu imposibil de atins de orice model echipat cu un motor diesel, iar sistemul de management al celor doua motoare este atat de avansat la KIA, incat chiar si un Lexus RX450h pare complet depasit.
KIA poate rula si la 130 de km/h in modul EV, in timp ce sistemul hibrid de la Toyota si Lexus, in afara oraselor merge 100% pe benzina! Adica este clar inferior tehnologic.
Pe scurt, putem sa vorbim de acest Sorento Hybrid drept cel mai bun model din segmentul sau, o masina mult mai buna decat un Ford Kuga Hybrid, Skoda Kodiaq Hybrid sau Land Rover Discovery Sport P300e, cu celebrul motor pe benzina cu 3 cilindri!
PRO
Imagine de marca
Singurul SUV Hybrid cu 7 ani garantie din Europa
Motor T-GDI rafinat in utilizarea hibrida
Cutie AT6 clasica cu convertizor
Transmisie 4WD cu trei moduri de functionare in off-road
Consum real extrem de mic de benzina
Exista si versiunea cu 2WD pentru cei care merg doar pe sosea
Valoare mare de revanzare
Printre putinele SUV-uri cu 7 locuri in Europa
CONTRA
Momentan pretul mare de achizitie
In locul lui 1.6 T-GDI de 180 CP mergea si un 2.0 T-GDI de 255 CP