Echipa Whattruck a testat in premiera una dintre cele mai interesante masini comerciale electrice din prezent, vechiul insa actualul Mercedes eVito.
Si cand spunem asta vorbim de un Mercedes eVito produs acum trei ani, insa care se vinde in Germania drept masina SH cu garantie de NOUA pentru ca are doar 5.000 de km.
Acesta este motivul pentru care recomandam achizitia acestor masini, insa doar daca sunt cumparate de la dealerii Mercedes din Germania care ofera o garantie completa pentru aceste modele.
CUM MERGE SI DE CE MERITA CUMPARAT?
Merita cumparat pentru ca se vinde B2B in Germania cu un pret mai mic de 19.000 euro, fata de cei peste 50.000 euro ceruti initial cand aceasta masina era noua.
Astfel, pentru mai putin de 20.000 euro poti sa-ti cumperi o masina comerciala electrica L2 cu o putere maxima de peste 115CP si cu garantie completa pentru acumulator, adica o masina cu un pret mai mic cu 20.000 euro fata de cel mai apropiat competitor nou din China.
TEHNICA
Sub capota lui eVito se acunde un motor electric de 116 CP care ofera un cuplu de 295 Nm, putere suficienta pentru a duce masina pana la o viteza de 120 km/h limitata electronic.
Si daca crezi ca un eVito de 116 CP este prea slab trebuie sa vezi ca acesta atinge 100 de km/h in 16 scunde, iar repriza de 0-50 km/h este mult mai rapida decat la orice Vito 2.0 diesel.
In viata de zi cu zi descoperi ca masina are un comportament rutier dinamic in oras, adica nu implica pierderile de timp la pornirea de le loc tipice unui motor cu aprindere prin compresie cu transmisie manuala.
DE CE BATERIE ATAT DE MICA?
Dupa ce am incarcat masina la o priza normala, am realizat ca autonomia lui eVito in oras este de 145 km, adica poti pleca pe un traseu urban fara probleme de range anxiety.
Daca alegi sa incarci cu 1 tona masina si sa pornesti si caldura atunci trebuie sa te astepti la o autonomie reala sub 100 de km, insa daca ne uitam la ce valori are traficul din Bucuresti aceasta chiar nu mai este o problema.
Modelul de fata este echipat cu un acumulator cu o capacitate de 41.4 kwh din care, capaciatatea neta utilizabila este doar de 35 kwh.
Evident ca Mercedes ofera si un acumulator de 100 kwh pentru acest model, insa acolo deja vorbim de un pret mult mai mare si de o scadere a sarcinii maxime, lucru pe care multi transportatori nu vor sa-l sacrifice pentru 150 de km in plus.
Compania de fata care a achizitionat acest model dispune de un sistem fotovoltaic de peste 80 kw, iar traseul real al masinii este de maxim 100 de km pe zi in Bucuresti.
Acestia spun ca intrarea in parcul auto al lui eVito urmeaza sa reduca cu 100% costurile cu alimentarea masinii, insa si costurile cu mentenanta sa.
PRO
Imagine de marca
Nu necesita ulei, antigel, bujii, turbina, EGR, ambreiaj etc
Putere reala dezvoltata de motorul electric
Silentiozitate in trafic
Repriza 0-50 km/h
Baterie cu garantie de 8 ani sau 160.000 de km
Sistem de franare regenerativ care salveaza placutele de frana
Trei moduri de functionare al transmisiei
Fiind o comerciala se poate monta o baterie de 100 kwh
CONTRA
Lipsa capacitate fast charge
Acumulator doar de 35 kwh
Masina comerciala destinata DOAR transportului urban
Lipsa service specializat Mercedes in Romania
Lipsa pompa de caldura