Opel este una dintre marcile auto europene care a renascut in ultimii 4rei ani dupa preluarea de catre PSA de la americanii General Motors.
Acum, in plin an 2022 vedem cum Opel devine din ce in ce mai relevant in Europa, in timp ce VW si Renault devin din ce in ce mai putin irelevante pentru europeanul de rand.
Cei din conducerea celor de la Opel au ales sa NU RENUNTE LA MOTORUL DIESEL, iar gama BlueHDI preluata de la Peugeot/Citroen este una cu adevarat performanta.
OPEL REVINE IN SEGMENTUL COMERCIAL
Opel a fost unul dintre producatorii de top de vechicule comerciale in anii 90, insa politicile comerciale a celor de la GM au facut ca aceasta marca sa dispara propriu-zis de pe piata.
In 2022 Opel readuce pe piata gama Vivaro care nu mai este construita pe baza tehnica a lui Renault Trafic, ci pe tehnica lui Peugeot Expert testat de noi AICI.
Tehnic, noul Vivaro inlocuieste in versiunea cu 7 locuri vechea Zafira, iar in versiunea de fata VAN vechiul Renault Trafic cu sigla Opel.
DE CE VIVARO ESTE MAI BUN DECAT UN RENAULT TRAFIC?
In primul rand pentru ca un Opel Vivaro poate sa fie cumparat cu motorul diesel mic de 1.5 litri optim pentru un transpotator urban care nu are nevoie de un motor mai puternic, gama Renault Trafic nemaiavand in oferta motorul mai mic 1.6 dCI care a fost scos din productie.
Vedeta celor de la Vivaro este in schimb motorul de doi litri BlueHDI de 143 CP si 340 Nm, motor mult mai rafinat decat oferta celor de la VW sau Renault.
CUM SE CONDUCE UN VIVARO DE DOI LITRI DIESEL?
Cei care au condus gama 1.5 BlueHDI trebuie sa stie ca atunci cand vorbim de motorul de top de doi litri masina are un comportament pe sosea complet diferit. Este mai rafinata, mai rapida si mai economica.
Reprizele sunt mult mai bune, iar consumul real in sarcina in mediul extraurban este chiar mai mic decat cel al motoarelor de cilindree mica.
Cei 340 de Nm sunt prezenti la o turatie optima de 2.000 rpm, iar sincronizarea transmisiei manuale este optima chiar si atunci cand soferul ” se grabeste”.
Prima treapta a cutiei are un raport de demultiplicare mai mic pentru a permite plecare de la loc in sarcina fara probleme.
Pe autostrada la o viteza de croaziera de 130 km/h turatia nu depaseste limita a 2.200 rpm chiar daca acest motor are zona rosie la 5.000 rpm, adica se poate merge pe autostrada in Germania cu o viteza medie de 160 km/h in zona de 3.000 rpm fara nici cea mai mica problema.
CE CONSUM ARE NOUL 2.0 BLUEHDI?
In primul rand trebuie spus ca pe un vehicul utilitar motorul mai mare consuma in general mai putin decat motorul mic, iar noul 2.0 BlueHDI de 143 CP consuma mai putin decat un 1.5 BlueHDI.
In oras am avut o medie de 7.5 litri la 100 de km, insa in afara orasului pe drumurile judetene aceasta a scazut pana undeva in zona de 4.5 litri.
Adica, cu cei 70 de litri poti merge peste 1.500 km.
CONCLUZIILE WHATTRUCK
Noul Opel Vivaro este o masina identica cu Peugeot Expert sau Citroen Jumpy, lucru care nu duce decat la o crestere a calitatii sale pentru ca este produs de trei marci in volume mari.
Renault Trafic si VW Transporter ies de pe scena in Europa pentru ca sunt SCUMPER si a motoare diesel relativ slabe, in timp ce Stellantis devine de fapt cel mai important producator de vehicule comerciale in UE.
Motorul de doi litri BlueHDI arata din nou ca downsizing-ul nu este cea mai buna solutie in acest segment, iar pretul de vanzare extrem de interesant sunt criterii importante in alegerea unui Vivaro VAN 2022.
PRO
Imagine de marca
Motor diesel puternic si rafinat
Consum foarte bun de motorina
Pozitie la volan superioara unui VW Transporter T6.2
Tren de rulate setat optim atat la gol cat si in sarcina
Model cu ampatament marit cu sarcina superioara
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret inca mare al versiunii de baza
Antifonare slaba a habitaclului
Lipsa AC standard