Masina din acest test drive este una extrem de importanta, pentru simplul fapt ca este ultimul SUV Peugeot care inca mai poate sa fie comercializat cu motorul diesel BlueHDI de doi litri si 180 CP.

Este adevarat ca pana acum doi ani si micutul 3008 avea aceasta motorizare, insa clientii au cerut in proportie coplesitoare motorul mai mic de 1.5 litri, pentru ca era mai ieftin, si de ce nu, mai economic in mediul urban.
Vezi testul nostru mai jos:
Acum, la sfarsit de an 2022 in plina era a electrificarii, cei de la Peugeot nu se sfiesc si arunca in lupta, din segmentul SUV compact, un motor generos cu o cilindree gasita doar la marcile premium BMW sau Mercedes Benz.

5008 vs CONCURENTA
In primul rand, trebuie spus ca noul Peugeot 5008 ramane o masina spatioasa care este mult mai bine gandita decat un Renault Koleos sau o Skoda Kodiaq, pentru ca are 7 locuri, insa se bazeaza pe un model de clasa compacta, mult mai usor si mult mai eficient.

La interior, noul 5008 este indentic in partea din fata cu 3008, insa lucrurile se schimba in spate, pentru ca masina are un ampatament marit, portierele din spate fiind mai mari pentru a permite un acces mai facil celor din randul trei.

Acolo, pe ultimul rand, vedem doua scaune cu o greutate de 11 kg, adica sunt mai usoare decat ceea ce gasim la Renault sau Skoda.
Culisarea banchetei spate cu 15 cm faciliteaza accesul spre randul trei, fara prea mari eforturi, insa chiar si asa, cand vorbim de SUV-uri cu trei randuri de scaune, vorbim totusi de un compromis comparat cu ceea ce vedem la modelele MPV dedicate cu portiere culisante.

5008 PRIMESTE ULTIMUL DIESEL DE DOI LITRI BLUEHDI
Si daca tot am ajuns la acest capitol, trebuie spus ca acest Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDI de 180 CP este la fel de rafinat si performant in utilizare precum un BMW X3 sDrive 2.0d sau un Mercedes GLB 2.0d.

Motorul 2.0 BlueHDI ofera 180 CP si un cuplu de 400 Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm, putere transmisa rotilor din fata prin intermediul unei cutii automate Aisin AT8.
Despre aceasta transmisie am tot vorbit la BMW, sau Volvo, insa SUV-ul cu cea mai buna valoare de vanzare, echipat cu acesta cutie, este cel produs de Peugeot si Citroen, pentru ca aici nu platesti imaginea premium a celor de la BMW sau Volvo.

CUM SE CONDUCE UN 2.0 VS UN 1.5 IN 2022?
Acest 5008 care are o greutate la gol de 1600 kg, adica este mult mai usor decat pare la prima vedere, detaliu care se traduce printr-o dinamica buna mai ales atunci cand are sub capota un “DOI ZERO”.

Un 3008 cu diesel-ul mic 1.5 BlueHDI de 130 CP este eficient in oras, insa sufera intr-un regim de autostrada, zona unde acest 5008 cu motorul de 180 CP nu intampina nici o problema.

Reprizele de la 100 la 140 de km/h fiind extrem de facile!
Masina aceasta este construita sa functioneze “de croaziera” pe autostrada, la o viteza de 150 km/h asemenea unui BMW sau Mercedes Benz, insa fara sa platesti in plus cei 30.000 euro pe sigla germana.
Cutia Aisin AT8 reuseste sa afiseze o turatie extrem de mica chiar si la peste 130 de km/h, solutie gandita de Peugeot pentru a avea un consum cat mai mic in acest regim de utilizare.

