Ancheta SH- Ce Monovolum de talie mare alegem la mana a doua? Carnival sau Rodius?

test-drive-comparativ-kia-carnival-2-9-crdi-vs-ssangyong-rodius-2-7-diesel-23768

Nu de multe ori am fost pusi in fata momentului cand trebuie sa achizitionam o utilitara de maxim 3.5 tone din segmentul second hand.

Ei bine aici lucrurile sunt clare, respectiv cine are bani se uita automat spre un Mercedes Sprinter sau Vito sau de ce nu un VW Transporter, insa chiar si asa masina aleasa are probleme.

Iarna in Romania inseamna automat zapezi de peste 1 metru pe alocuri iar un Vito sau Sprinter cu tractiune pe spate reprezinta masini problematice. Solutia este sa alegem un astfel de model 4×4 la Mercedes sau 4Motion la VW.

Preturile sunt in schimb foarte mari pentru aceste versiuni specializate si pur si simplu nu se merita achizitia.

SOLUTIA WHATTRUCK

test-drive-comparativ-kia-carnival-2-9-crdi-vs-ssangyong-rodius-2-7-diesel-23774In urma cu 5 ani testam pentru Autolatest una dintre cele mai “urate” masini din lume, putincunoscutul Ssangyong Rodius.

Spunem solutia optima pentru transportatorul roman deoarece Rodiusul blamat de toti este singura utiliara impreuna cu Toyota Hiace care are un sasiu separat, un motor diesel de peste 150 CP si o cutie de transfer asemenea modelelor off road veritabile.

MPV 2007

Situatia din prezent in acest segment este mult mai complicata, deoarece aceasta clasa auto a devenit una segmentata pentru a satisface cat mai multe dorinte. Astfel, pe piata au aparut in urma cu un deceniu si monovolumele compacte precum Renault Megane Scenic I sau Opel Zafira. Pentru cei care prefera si mai mult spatiu acest banal MPV s-a transformat si intr-o specie de monovolume de mari dimensiuni. Printre acesta putand enumera Renault Grand Espace, Chrysler Grand Voyager, Kia Carnival sau Hyndai H1.

RAZBOI COREEAN PE TARAM EUROPEAN

In aceasta clasa de monovolume exista si doua modele care provin in totalitate din Coreea de Sud, modele care sunt prezentate drept o optiune mult mai ieftina pentru cele europene.

Numele lor este Kia Carnival si Ssangyong Rodius. De stiut toata lumea stie ca aceste doua autovehicule reprezinta o optiune clara in detrimentului unui Renault Grand Espace sau Peugeor 807, insa pentru a vedea care este mai bun am decis ca trebuie sa facem un test comparativ.

DESIGN

test-drive-comparativ-kia-carnival-2-9-crdi-vs-ssangyong-rodius-2-7-diesel-23773La acest capitol este evident faptul ca fabricantul Kia a dorit ca noul Carnival sa reprezinte un Pleople Carrier cuminte care sa nu iasa usor in evidenta, si sa reprezinte o alegere fericita indiferent de caracterul utilizatorului. De partea cealalta avem prezent cel mai mare monovolum din Europa, Ssangyang-ul Rodius. Despre acesta multi (aici citim toti!) au spus ca din punct de vedere al designului masina este un esec total, caracterul iesit din comun al Rodius-ul fiind motivul principal pentru care aceasta masina a fost denigrata inca de la inceputul carieriei sale.

Noi nu ne pronuntam, insa trebuie sa spunem faptul ca aceasta masina atrage mai multe priviri curioase decat multe automobile de renume din Bucuresti. Chiar si asa Kia a convins mult mai mult la acest capitol si pe buna dreptate castiga comparativul la acest capitol.

CAROSERIE

Volumul caroseriei este cea mai important detaliu cand vine vorba sa alegem intre doua monovolume. Astfel, un monovolum trebuie sa gazduiasca fara probleme pana la 7 pasageri intr-un confort deplin pe distante de ordinul a sute de km. Modelel de fata sunt monovolume mari care exceleaza la acest capitol, insa in final exista doar un singur castigator care se numeste Ssangyong Rodius.

test-drive-comparativ-kia-carnival-2-9-crdi-vs-ssangyong-rodius-2-7-diesel-23781

test-drive-comparativ-kia-carnival-2-9-crdi-vs-ssangyong-rodius-2-7-diesel-23790Acesta este mai lung cu aproximativ 20 de cm fata de Carnival detaliu care ofera un avantaj imbatabil ciudatului din Coreea. Configuratia scuanelor din interior este foarte bine gandita, cele de pe randul doi putand sa fie rotite cu 180 de grade pentru a pune la cale o mica conferinta cu pasagerii din randul trei.

Chiar si cu toate scaunele la locul lor Rodius ofera un volum al portbagajului de 841 litri in timp ce pentru modelul Kia Carnival sunt disponobil doar 301 litri. Luate ca atare toate locurile sunt mai putin confortabile la modelul Carnival decat cele din Rodius.

Chiar si inaltimea mai mica Carnival-ului reprezinta un inconvenient comparata cu cea a modelului concurent. Kia vine sa surprinda doar la capitolul acces interior unde portierele laterale culiseaza electric din telecomanda, la fel ca si hayonul spate.

COMPORTAMENT RUTIER

Ambele monovolume au o greutate mai mare de doua tone la gol, insa anvelopele mai late si setarea mai tare a suspensiei fac modelul Carnival un monovolum placut la utilizare chiar si pe drumurile mai putin drepte.

Ssangyong Rodius face parte din categoria street-cruiser si vine in echipare de top cu o transmisie integrala cu reductor si o suspensie extrem de confortabila asemenea autobuzelor pe perna de aer.

Aceasta masina se misca elegant indiferent de suprafata de rulare, iar transmisia integrala nepermanenta este o lovitura de gratie data tuturor concurentilor din acest segment. Este interesant ca aceasta transmisie este capabila sa ofere si rapoarte de demultiplicare asemanatoare cu cele ale automobilelor serioase de teren. Tinand cont de eficienta unei transmisii integrale Ssangyong iese din nou inaintea modelului Carnival.

MOTORIZARE

test-drive-comparativ-kia-carnival-2-9-crdi-vs-ssangyong-rodius-2-7-diesel-23792Aici problema se pune simplu si anume Kia Carnival vine pe piata cu un motor diesel cu patru cilindri in linie de 2.9 litri, aceelasi intalnit si pe Hyundai-ul Terracan, motor care dezvolta foarte galagios o putere maxima de 185 CP si un moment motor de 343 Nm la 1.500 rpm.

Transmisia masini din test a fost cea automata cu cinci rapoarte, cutie de viteze care schimba lin si ofera un raspuns bun chiar si cand se efectueaza depasiri in gama de viteze medii.

De partea cealalata Ssangyong vine sa ofere clientilor un singur motor de origine Mercedes-Benz cu o cilindree de 2.7 litri si cinci cilindri in line.

Acesta dezvolta mult mai rafinat o putere maxima de 165 CP, putere care este foarte bine acompaniata de o cutie de viteze Mercedes-Benz cu cinci rapoarte.

Rezultatul este un comportament rutier mult mai bun al Rodius-ului in comparatie cu modelul Carnival, zgomotul transmis in habitaclu fiind mult mai mic decat cel din Carnival. De asemenea si consumul de motorina a fost cu doi litri mai mic la Ssangyong.

CONCLUZIE

Ambele masini din acest comparativ s-au achitat de obligatii fericit, transportand sapte pasageri intr-o atmosfera confortabila pe distante mari. Ambele masini se prezinta pe piata europeana cu motorizari diesel foarte puternice si destul de economice, insa castigatorul este Ssangyang-ul Rodius prin faptul ca are cel mai bine gandit interior, cele mai confortabile scaune, cea mai buna transmisie, cel mai bun motor si un pret de achizitie mai mic.

Aceasta victorie este validata doar daca variabila design nu reprezinta un criteriu asa de important de departajare.

PRO

Foarte spatios, scaune care se evacueaza pentru transportul marfurilor, motor Mercedes, doar cutia automata Mercedes, sasiu, caseta de reductie 4Low si 4High, pret mic de achizitie, distributie pe lant

CONTRA

Pretul de achizitie SH inca este prea mare, masina trebuie sa benefecieze de Carte Service obligatoriu, cutie manuala prost sincronizata, anvelope de serie putin performante

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.