Nu de putine ori ne-am confruntat cu o multime de pareri despre masinile din gama pick-up, iar germanii au ales modelul L200 al celor de la Mitshibishi chiar daca VW produce de cativa ani modelul Amarok.
DE UNDE VINE ACEASTA DRAGOSTE PENTRU L200 IN GERMANIA?
Aici trebuie sa privim aceste masini tinand cont de mentalitatea teutona, adica sa fie extrem de fiabila chiar daca avem un consum real de motorina mai mare decat cel al concurnetei.
Acum in 2017 avem de fata o noua generatie de modele Mitsubishi L200, o utilitara care vine din nou sa redefineasca segmentul pick-up mondial prin cateva caracteristici negasite la modelele concurente.
CU CE SE DIFERENTIAZA L200 DE CONCURENA SA?
Noua generatie de L200 este o masina complet schimbata fata de predecesorii sai pentru ca acum aceasta are cel mai avansat sasiu din clasa sa. Structura sa utilizeaza noi tipuri de oteluri speciale care sunt mai rezistente decat in trecut, insa si care ofera lui L200 o greutate la gol cu pana la 300 kg mai mica decat tot ce gasim la modelele sale concurente.
Japonezii spun ca noul L200 are o greutate la gol in versiunea Double Cab de 1.8 tone, in timp ce Ford Ranger, Nissan Navara NP300 si Toyota Hilux depasesc fara probleme la gol 2.1 tone.
Avantajul noului sasiu si al caroseriei lui L200 permite masinii sa afiseze cel mai mic consum mediu din clasa sa, plusa ca noua motorizarea de 2.4 litri este si singura cu Stop&Start care ofera o reducere a consumului cu pana la 30% in mediul urban fata de precedentul model.
Acum un L200 intr-un regim urban extrem de aglomerat precum cel din Bucuresti consuma in medie doar 7.7-8 litri pentru fiecare 100 de km, masina aceasta fiind mult mai economica chiar si decat multe masini normale in acest regim.
ARE MITSUBISHI CEL MAI BUN MOTOR DIN CLASA SA?
Sub capota lui L200 se ascunde acum un motor diesel de 2.4 litri care este dezvoltat de la zero in urma cu doi ani, acesta fiind in prezent motorul care ofera cel mai bun raspuns in off road, cel mai mic consum si cele mai mici costuri de utilizare.
Evident nu este cel mai puternic motor pentru un pick-up european pentru ca VW Amarok are un V6 TDI de trei litri si 226 CP, insa 80% din masinile pick-up sunt vandute cu motorizarie de baza pentru ca acestea sunt folosite drept “cai de povara” pe santiere si drumuri forestiere.
Aici motorizarea lui Mitsibishi 2.4 DI-D si 2.4 DI-D+ ofera in versiunea de baza o putere maxima de 154 CP si 380 Nm la 1.500 rpm, in timp ce versiunea DID+ dezvolta o putere maxima de 181 Cp si 430 Nm incepand cu 2.300 rpm.
Pe scurt L200 are aceeasi motorizare in doua versiuni de putere dedicate unor munci diferite, versiunea de baza fiind recomandata pentru “muncile grele” in timp ce versiunea de top este recomandata drept o versiunea speciala pentru cei care trag o rulota sau o platforma pe sosea pe drumuri lungi.
In plus fata de aceste caracteristici L200 ramane cel mai compact pick-up din Europa, detaliu important daca ne gandim ca soselele nu s-au latit in ultimii doi ani in Europa. Un alt punct forte este si cea mai mica raza de bracaj din lume pentru un asemenea automobil, detaliu de asemenea important pentru cei care merg in marile aglomeratii urbane.
CONCLUZIILE WHATTRUCK ROMANIA
Tinand cont de aceste cosiderente noi recomandam achizitia lui L200 pentru ca este printre putinele masini pick-up din Romania care reusesc sa ofere o caroserie compacta, o motorizare de ultima generatie cu distributie pe lant si un consum extrem de mic in modul rularii pe soselele de la noi din tara.
Pretul de achizitie ramane la randul sau un alt criteriu de baza in alegerea unui L200 pentru ca acesta este comercializat in multe versiuni de echipare cu preturi de achizitie destul de mici daca tinem cont de ceea ce ofera concurenta de la Ford, Nissan sau VW.
Ultimul si poate cel mai important detaliu este ca germanii prefera de mai bine de trei decenii modelele L200 ale celor de la Mitsubishi pentru simplu fapt ca acestea sunt extrem de fiabile si au si cea mai avansata transmisie integrala din clasa sa.
PRO
Imagine de marca
Motor diesel complet nou si extrem de economic
Masina echipata cu sistemul Stop&Start care ofera o economie reala in Bucuresti
Cea mai buna transmisie integrala din clasa sa
Suspensie cu un comportament confortabil chiar si in off-road
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Lista de optionale relativ mica in comparatie cu oferta concurentei
Cutie automata cu doar 5 trepte ( VW Amarok 8 trepte si Navara 7 trepte)
Anvelope de off road care nu aduc un plus de confort pe sosea