Mai mult decat atat gama Volvo FH Electric are baterii chinezesti.
Pe scurt, vorbim de o incercare lamentabile a suedezilor de la Volvo sa inlocuiasca pe piata din Europa sute de mii de camioane diesel clasice care, daca sunt intretinute corect vor mai putea merge fara probleme inca cateva decenii.
DE CE NOUL FH ELECTRIC ESTE UN ESEC?
In primul rand pentru ca pretul sau de vanzare este DUBLU fata de cel al versiunii diesel, iar bateriile chinezesti nu permit soferului sa parcurga mai mult de 300 km fara oprire, si asta este o mare problema daca ne uitam la Europa de Vest unde un sofer de camion poate parcurge pe autostrazi dublu distantei fara nici cea mai mica problema.
Greutate la gol este de 40 tone, cifra mai mare cu 25% fata de cea a versiunii diesel, adica sarcina reala este mult mai mica.
In viitor Volvo anunta montarea unor baterii mai mari care vor scadea si mai mult sarcina camionului chiar daca creste autonomia.
Acest Volvo FH Electric are trei motoare electrice, insa utililizeaza o cutie secventiala de diesel, motiv pentru care nu foloseste 6 rapoarte deja integrate in transmisie, solutie low-cost fata de ceea ce ofera Tesla pe camionul sau electric.
În prezent, Volvo anunţă o autonomie de circa 300 km obţinută cu cele 3 tone de baterii, de 540 kWh. Aşadar, bateriile cântăresc exact 3 tone pe camionul electric suedez, în forma lor de capacitate maximă, cu 6 module şi 540 kWh capacitate.