Primul test cu noua Dacia Dokker Van 1.5 dCI 90 CP 2013

test-drive-in-premiera-cu-noua-dacia-dokker-van-1-5-dci-90-cp-46424Echipa Whattruck a testat in premiera noua gama de modele utilitare Dokker a celor de la Dacia.

Aceasta se numeste Dacia Dokker si reprezinta de fapt primul pas al celor de la Dacia in lupta cu greii industriei din segmentul utilitarelor de clasa mica.

Aici putem sa enumeram doar cateva modele care au realmente o pozitie forte pe aceasta piata, respectiv gama completa Renault Kangoo, Fiat Fiorino si Doblo si nu in cel din urma VW Caddy. Pentru a nu uita pe nici un jucator important mai trebuie sa amintim si gama Peugeot Partner a celor de la PSA.

CE ESTE DACIA DOKKER 2013?

La aceasta intrebare trebuie sa gasim un raspuns clar, insa pentru a da aceast rezultat trebuie sa ne uitam mai atenti la ceea ce se intampla la concurenta reala a lui Dokker. Italienii de la Fiat au prezentat in premiera acum 4 ani modelul Fiat Fiorino (testat in premiera de Whattruck AICI), masina care are dimensiunile caroserie mult mai mici decat cele ale unui Doblo insa ofera un spatiu interior suficient pentru transportatorul de bunuri nu foarte grele sau voluminoase din mediul urban.

test-drive-in-premiera-cu-noua-dacia-dokker-van-1-5-dci-90-cp-46426La acea vreme modelul Fiorino testat de noi era echipat cu un motor diesel Multijet de 1.3 litri si 75 CP, propulsor prea slab pentru a misca elegant si economic micuta utilitara a italienilor fabricata in Turcia, insa chiar si asa cea mai mare problema a fost tot timpul pretul de achizitie care era in medie doar cu 1.000 euro mai mic decat cel al unui Doblo entry-level.

Despre Doblu putem spune numai lucru bune, ca este mai mare, mai spatios si ca are o sarcina superioara generatiilor precedente, insa si aici pretul de achizitie al masinii in reteaua Autoitalia este mult prea mare pentru o masina cu sigla Fiat produsa in Turcia.

De partea cealalta a cortinei se afla gama indragita VW Caddy care este foarte buna din toate punctele de vedere, insa si are cel mai mare pret de achizitie in comparatie cu modelele concurente.

Daca ne intoarcem la masina de fata putem spune fara menajamente ca este cea mai buna Dacia a momentului pentru ca ofera cel mai bine gandit spatiu interior si o gama de motorizari foarte buna.

Portiera culisanta a masinii de fata de pe partea dreapta este eficienta in ciuda faptului ca are oarecum dimensiuni destul de mici. In spate portierele batante sunt eficiente si aduc un plus la capitolul ergonomie atunci cand trebuie sa descarcam marfa in spatii mici tipice mediului urban extrem de aglomerat.

De fapt noul Dokker este o masina care nu prea are mari probleme la nici un capitolul, pentru ca utilizeaza o platforma tehnica in mare parte identica cu cea a lui Lodgy, are o plansa de bord mult mai ergonomica decat a unui Logan II, si este echipat cu o gama de motorizari puternice, economice si de ce nu andurante.

DOKKER VS KANGOO

test-drive-in-premiera-cu-noua-dacia-dokker-van-1-5-dci-90-cp-46386Multi transportatori ne-au intrebat daca se mai merita sa achizitoneze un Renault Kangoo 2013 atat timp cat cei de la Dacia ofera noul Dokker, iar raspunsul nostru este fara echivoc aceelasi respectiv Dokker nu concureaza cu Kangoo.

Spunem aceasta pentru ca modelul celor de la Renault este mult mai mare, are un volum de incarcare superior si ofera o sarcina utila mai mare decat cea a modelului Dacia.

Asadar, canibalizarea lui Kangoo de catre Dokker este putin probabila pentru ca masina de fata este mai mica si nu in ultimul rand clientii de Renault vor alege tot timpul un Renault in defavoarea unei masini Dacia.

MOTORIZARE

Sub capota noului Dokker se ascunde o motorizare clasica Dacia, un diesel dCI de 1.5 litri care ofera o putere maxima de 90 CP si un moment motor de 200 Nm.

Cu aceste performante masina celor de la Dacia nu doar ca se misca elegant insa ofera performante suprinzator de bune chiar si atunci cand este in sarcina.

test-drive-in-premiera-cu-noua-dacia-dokker-van-1-5-dci-90-cp-46413De vina pentru acestea sunt schimbarile la capitolul electronica si injectie la motorul dCI de noua generatie si utilizarea in premiera a unei transmisii manuale cu 6 rapoarte, alta decat cea cu 6 viteze care echipeaza modelul Lodgy cu aceeasi putere maxima.

In mediul urban cutia cu 5 viteze are rapoartele cu o demultiplicare mai lunga care permite un condus mult mai relaxat atunci cand suntem pusi in fata unui trafic greoi timpic Capitalei.

La o viteza constanta de 130 km/h in treapta 5 acul turometrului este stabilizat undeva la 2.600 rpm, turatie optima pentru un consum cat mai mic.

COSTURI

Noua Dacia Dokker trebuie sa inlocuiasca in gama modelul Logan Van care din fericire a fost un succes nebanuit chiar si de catre specialistii de la Colibasi, masina care in ultima vreme a avut mai multi clienti in afara tarii datorita unui reguli de taxare mai normale pentru masinile utilitare.

test-drive-in-premiera-cu-noua-dacia-dokker-van-1-5-dci-90-cp-46395Dokker este un Lodgy mai mic care face transportul de marfuri o placere prin introducerea unor portiere culisante si de ce nu a unei transmisii manuale cu mai putine viteze pentru un confort superior in mediul urban.

Pretul de achizitie al masinii de fata este unul destul de mare (+13.000 euro) pentru ca este un Dokker Van cu toate echipamentele optionale. In mare parte clientii de flote pot achizitiona acest model incepand cu 10.600 euro pentru versiunea diesel de baza care dezvolta o putere maxima de 75 CP. 

Masina de fata este echipata cu un sistem de navigatie de 300 euro semnat LG plus un pachet cu senzori de parcare si jante din aliaj usor.

 

PRO

Cea mai buna utilitara din clasa mica de pe piata

Cea mai ieftina masina utilitara din segment

Motor diesel puternic si extrem de economic

Spatiu de marfa bine gandit si ergonomic

Portiere culisante

Cel mai ieftin sistem de navigatie de pe piata

Optional ESP si senzori de parcare

CONTRA

Toate dotarile importante si necesare precum aerul conditionat sunt optionale

Cea de-a doua portiere culisanta optionala

Pret de achizitie mare al versiunii de fata full options

 

2 thoughts on “Primul test cu noua Dacia Dokker Van 1.5 dCI 90 CP 2013

  1. Pingback: VIDEO-Emisiunea Autolatest Test cu noua Dacia Dokker Van 1.5 dCI 90 CP | Whattruck

  2. Pingback: Primul test comparativ Dacia Dokker vs Fiat Qubo 2013 | Whattruck

Ia sa auzim...

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.